WortelWoman Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 Goedemorgen medemoestuiners, ik ben nieuw op dit forum en kan niet vinden wat ik zoek dus ik stel zelf de vraag maar Ik heb veel mooie plantjes in de tuin en ben van plan mijn producten te verkopen aan de weg. Nu zit ik al maanden te piekeren over hoe ik dat vorm moet geven. Mijn vraag: Zijn er mensen die een klein standje buiten hebben staan? gewoon een tafeltje? hoe hebben jullie dat gemaakt/gekocht? Hoe gaat de betaling? hebben jullie met alle vertrouwen je geldkistje buiten staan? tot snel collega's! WW Quote
Heleen1963 Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 Hier zie je wel "kraampjes " staan met plantjes die mensen over hebben .Betaling kan met kleingeld in een geld bakje ( ik denk dat ze die regelmatig legen . Overigens vragen ze meestal geen kapitaal voor een plantje hoor het is meer voor de lol en om mensen een plezier te doen dan dat ze er iets mee willen verdienen. Een kastje of tafeltje (evt met windbescherming ) volstaat wel . Succes 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 Ik zou hier in Amsterdam denk ik een Febo-automatiek hacken en plantjes achter zo’n krokettenluik leggen en de boel pas beschikbaar stellen na inworp van 1 euro. Voorheen toen ik nog in een gehucht van 1100 inwoners woonde, had ik een bakje op de tafel staan, ca. 3 meter van de weg af op de oprit. Met wat klein geld. Dat ging goed. Ik was ook wel de hele dag thuis en had zicht op wat er gebeurde. Eea hangt dus wel af van je situatie., 2 Quote
MrWahloh Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 (aangepast) Hier in het dorp worden er verschillende manieren toegepast. De boer/kweker heeft twee gekoelde automaten staan waaruit je aardbeien, asperges en kersen kunt halen (afhankelijk van seizoen). Nou is zo'n apparaat natuurlijk niet goedkoop dus de particulier heeft hier gewoon een kraampje met zelfgemaakt jam aan de straat staan met een collectebus er bij. Ligt er maar net aan hoe de omgeving is eigenlijk. Je kunt natuurlijk al veel dingen doen om zo'n collectebus een beetje veilig te houden, inbouwen, camera ophangen. Wat je wil. 8 juli 2021 aangepast door MrWahloh 1 Quote
rorror Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 Of een zelfbouw kast als je handig bent, met een muntautomaat: https://muntproever.nl/product/mechanische-muntproever-voor-50eurcent-muntstuk/ (of https://muntproever.nl/product/mechanische-muntproever-voor-2euro-muntstuk/) Muntautomaat kan een stroompje sturen, als je een chipje kan programmeren, kan je verschillende deurtjes aansturen, en bijhouden welke leeg is, zodat de volgende geopend wordt. Na vullen op reset knopje drukken, zodat vak 1 weer opgaat b.v. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
loes Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 Op vakantie hadden meerdere kraampjes naast een geldkistje ook een QR code zodat je mobiel kon betalen. 1 Quote
Swa Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 Ambulant of enkel aan je eigen deur? 2 schragen en een plank erop. Bordje met wat het moet kosten. En gaan met die banaan. Als het heel erg aantrekt kan je denken aan investeren en mooiere dingen. Je moet al heel wat verzetten om dat te kunnen doen trouwens. Quote
WortelWoman Geplaatst: 9 juli 2021 Auteur Geplaatst: 9 juli 2021 12 uren geleden, rorror zei: Of een zelfbouw kast als je handig bent, met een muntautomaat: https://muntproever.nl/product/mechanische-muntproever-voor-50eurcent-muntstuk/ (of https://muntproever.nl/product/mechanische-muntproever-voor-2euro-muntstuk/) Muntautomaat kan een stroompje sturen, als je een chipje kan programmeren, kan je verschillende deurtjes aansturen, en bijhouden welke leeg is, zodat de volgende geopend wordt. Na vullen op reset knopje drukken, zodat vak 1 weer opgaat b.v. Wat een tof principe!!! ik denk dat dit echt een toekomst dingetje is. ik wil het graag klein aanpakken maar dit gaat wel op de toekomst lijst 14 uren geleden, mdubbelm zei: Ik zou hier in Amsterdam denk ik een Febo-automatiek hacken en plantjes achter zo’n krokettenluik leggen en de boel pas beschikbaar stellen na inworp van 1 euro. Voorheen toen ik nog in een gehucht van 1100 inwoners woonde, had ik een bakje op de tafel staan, ca. 3 meter van de weg af op de oprit. Met wat klein geld. Dat ging goed. Ik was ook wel de hele dag thuis en had zicht op wat er gebeurde. Eea hangt dus wel af van je situatie., Ja dus super tof... maar dan heb je klanten die een kroket willen en komen ze met een pannekoek plant thuis? hahahahahahaahha @Swa ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb nu ook iets staan, maar vind het erg spannend. (niet dat ik al iets verkocht heb;) ) dank jullie allemaal voor de hulp !!! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.