Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

100 stuks stokslaboon. Vandaag chineese, stuk of 200, en nog wat andere rassen. Morgen ga ik de peulen en de erwten zaaien. Ook heb ik mijn wiet opgepot

Omdat het kan.

Geplaatst:

Twee soorten rode biet gezaaid, Boro en Detroit Ook een salad bowl mix van verschillende slaplantjes gezaaid en Little Tom Thumb mini-sla. Allemaal in mooie ruime bakken, komt wel goed. Op zonnige dagen mogen die naar buiten toe met pot en al.

De snijbiet kiemen werden iets te mager, dus die even wat meer toegedekt, hopelijk komt dat nog goed. Maar dat krijg je met constant de gordijnen dicht - soms wou ik dat ik een verdieping hoger zat, op begane grond heb je wel makkelijk pottekijkers >.>

Geplaatst:

Zaterdag de Bietjes die ik in de kas had voorgezaaid en verspeend uitgeplant 40 stuks ronde kogel

Ook de Boontjes (pronk en stamsla) uitgeplant tegen het speciaal hiervoor geplaatste hekwerk van 1,80 hoog

Witte Kruisbes geplaatst als laatste van de fruitstruiken dit jaar

En boerenkool verspeend in pot 8/10cm

deze week de uchikuri buiten zetten voordat ze de grond ingaan komend weekend (als het weer een beetje meezit anders laten we ze nog even in de kas)

Geplaatst:

Vandaag rode ui, wortelen en pluksla gezaaid. Mijn eerste groenten!

Hoop alleen dat het goed is gegaan. De grond was enigzins nat en tijdens het zaaien begon het ook nog eens te regenen. Geen goede eerste zaai dus..

Geplaatst:

Prinsessebonen gezaaid

Koriander, viooltjes, marjolein, artisjok en augurk buiten uitgeplant.

Eerste portie oregano en lavas geoogst en gedroogd

Geplaatst:

Paarse stokbonen, Heilige stokboontjes en Italiaanse gele stokbonen

geplant en bietjes.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Aardbeien en frambozen geplant. Ook jonge asperges geplant.

Geplaatst:

Frambozen ga ik in het najaar ook planten. Het afscheidingshek tussen mijn tuin en het pad is verrot, daar ga ik palen slaan en gaas tussen zetten, waaraan ik een een prachtige haag van een meter of 8 frambozen ga planten

Gisteravond 22 (zelf gezaaide/verspeende) winterrodekoolplantjes en 23 wittekoolplantjes uitgezet. Kuiltje graven, beetje koemestkorrels er in, plantje erin, aanaarden en aandrukken. Ook nog wat lollo bionda uitgezet. Die regen van vannacht en vanmorgen waren prima, ik ga er vanuit dat ze supersnel aanslaan

Geplaatst:

Dit weekend sugar snaps gezaaid (later dan vorig jaar omdat het zo koud bleef) en nog wat wortels. Bietjes uitgeplant, suikermaïs in potjes gezaaid (die al opkomt), beetje bloemen in potjes gezaaid. Mijn spitskooltjes zijn opgevreten door de slakken, die jammer genoeg wel gedijen in deze kou. 'k Zal nieuwe plantjes mogen zaaien of kopen of iets anders mogen zetten.

Geplaatst:

Tuinbonen, aardappelen en 3 mierikswortel planten in de volle grond gezet en Goji bessen in een grote kuip.

Binnen allerlei kruiden en tomaten gezaaid. Ik probeer iedere dag wel iets te zaaien (vooralsnog binnen) maar

het begint wel erg vol met potjes te raken hier!!

Geplaatst:
Gisteren de spruitkoolplantjes uitgeplant.

En die waren gisteren, 5 dagen later, alle 20 volledig verdwenen . Slakken denk ik, want ik had ze onder een net gezet

Geplaatst:

kool plantjes geplant en heel veel verschillende bonen soorten gezaait en ik moet er nog aardig wat. Lente uitjes gezaait. In de kas tomaten uitgeplant.

Geplaatst:

Ik heb de bloemkool violet plantjes verplant, ze hingen toen na een half uur wel erg slap.

En de bleekselderij verspeent. Wat een iele dingen zijn dat toch.

imag212491621337028873.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...