Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen uitgeplant:

* De klimcourgette Long Green Trailing

* Mini Pompoen

* Tomaat Tigerella

* Tomaat Sweet Bite

* Tomaat Yellow Pear Shape

* Tomaat Kimberley

* Tomaat Green Zebra

* Tomaat Blue Berry

Vanmiddag gezaaid:

* Witlof

* Wortel Solar Yellow

* Wortel Cosmic Purple

* Radijs Cherry Belle

* Chioggia Bietjes

* Albina Ice Bietjes

Pfff nu de rest van de tomaten, komkommer en augurken nog.

En de emmers voor de peper en paprika gaan vullen

Geplaatst:

Vandaag de courgettes Long Green Trailing en Black Beauty naar buiten en de pompoen Table King Acorn Bush. Gister de paprika's.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Vandaag een aantal tomaten voor het laatst omgepot. Er was er al 1 met een klein beginnend tomaatje !

Geplaatst:

Vanavond een plastic opbouw gemaakt boven de koude bak, zodat ik een kasje heb van ongeveer 1.40 hoog.

Hierin twee tomatenplanten gedaan van de Lidl, morgen mijn eigen kweekjes meenemen en erin doen.

Hopelijk past de paprika er dan ook nog bij in

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

hi

ik ben superbeginner en heb een serre gekregen van 4 op 9 met verse potgrond, toen heb ik velt boek gekocht maar dat is een dikke pil

dus lees ik op zaadpakje wat ik moet doen en volg dat gewoon

heb vandaag mijn pompoen planten buiten gezet (heb er waanzinnig veel, ik dacht dat er één pompoen uit een zaad zou komen ... maare... dat wordt uitdelen geblazen)

heb twee rijtjes suikermaïs gezet

schorseneren

aan asperges wou ik beginnen maar ik las dat ik te laat was

verder heb ik een hoop kruiden in aarden potjes gezet vanuit mijn serre

had spruiten gezaaid en die schattige stekjes in potjes gezet... hm 20 stuks ook belachelijk veel dus, kan dat in de winter blijven staan?

een patison plantje met zijn teentjes in de grond buiten gezet

de tomaten hun oksels geschoren en eens flink hun haar afgeknipt, aan enkelen hangen al vijf bloemtrosjes

Geplaatst:

Vandaag 12 soorten pompoen uitgeplant, de preitjes van Jorieke( zonder het knippen van de wortels of bovenkant) en twee soorten radijs gezaaid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De gekregen moestuinforumdag plantjes allemaal een plekje gegeven....behalve de eucalyptus....is nog inimini en ik ben bang dat ie dan verloren raakt. ik denk dat ik m in een bak in de kas houdt...totdat het een BOOM is

Geplaatst:

Nog drie soorten stokbonen gezaaid

In totaal zes soorten gezet om eens te proeven welke het lekkerst is...

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

In de volle grond gezet: 2x komkommer, 7x gespikkelde bonen, 2x groene pompoen, 1x oranje pompoen, 1x groene 'gewone' courgette, 1x bolcourgette, 1x witte courgette, 2x nieuwzeelandse spinazie plantjes. Ook nog een komkommerplantje in de koude bak gezet.

Geplaatst:

2 Komkommers (buiten), een gestreepte, een gele en een groene courgette ( Helly, ik kon jouw 2e gele ruilen met de buurman) de buitentomaten, 4 paprika` s Frans Zwartzwald , 2 Physalis en twee appelwortels..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aardbeienplanten op een bedje naast de kas...lekker kortbij....het zijn die planten waarvan ik niet weet wat het is en alle bloemen van verwijderd heb....tot nu toe ziet het ernaar uit dat het dit jaar geen aardbeien gaat geven

Nu maar hopen dat de ostara en de alpen aardbeitjes het goed gaan doen.

Geplaatst:

Paprika's (Barancio, Rode en Lilac Bell), Tomaten-Paprika's, Aubergines (Picola en Morden Midget) en Ananaskers geplant in volle grond.

Staan nu lekker met een parasolletje (eerst gebruikt om zelf in de schaduw te zitten planten) bij te komen van hun verhuizing.

Ook nog wat extra dille uitgeplant want de plantjes verdwenen één voor één...

100352830481338038363.JPG

Geplaatst:

Gisteravond laat de 2 frambozen die ik van de moestuindag had op de tuin gezet. En een paprika in het tomaten kasje, de asperges die ik van Jorieke had staan in de grond, 3 mini mais, en een gele courgette, er stonden al 3 planten, heb nu 2 groen , 2 geel...althans...dat denk ik....kan ook 4r groen zijn of 3 geel en 1 groen! De boel een beetje door elkaar gehaald, vrees ik! Ook de kiwibes van Jasmin staat in de grond. Zag dat de gewone mais en de witlof ook opgekomen zijn, leuk!

Geplaatst:

Sla, courgettes en pompoenen, uitgeplant, boontjes en schorseneren gezaaid in volle grond (was er nog niet van gekomen) en een veldje klaargelegd om morgen suikermaïs uit te planten.

Geplaatst:

nog een x dille gezaaid. Vorige zaaisel heb ik nu toch echt opgegeven.

nog wat tomaten overgepot

Geplaatst:

Ik heb me vanavond onledig gehouden door mn Kers-tomaatjes te planten, ik heb ze een goede week afgehard buiten. nou ja afharden, het was bloedjewarm

en natuurlijk flink aan het rugten geweest...

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

vandaag 5 soorten bonen geplant tegen beukenhaag om in te laten klimmen, zonnebloemen van 2 en 3 meter, warmoes, gemengde radijzen zaad, 2 spinaziesoorten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...