Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geplant de prei van Helly ( er staan er nog 9 in een potje, want die zijn nog wat de ielig, en de rode kooltjes van Marieke! Dank beiden.

Gezaaid vanmorgen: een flinke rij borlotti( bruine)en st. fiacre(witte) bonen. Ook Mississippi purple bonen, Lady Di snijbonen en Mechelse trots stokslaboon. De suikerwortel en de laatste afrikanen uitgeplant.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Boontjes, paksoi, kropsla, bloemkool, bietjes, lente ui, ik kan niet wachten tot het op komt .

Heb dit nu in direkt in de volle grond(bak)gedaan.

Heb ook nog vier kweekbakjes en daar komt de snijsla, andijvie, snijbiet al op als ze straks meer plant zijn doe ik ze in de volle grond.

Groetjes nelleke

Geplaatst:

vandaag mijn laatste zaailing komkommer in een grote pot gedaan. Wel wat aan de late kant, maar niet geschoten ,mis geschoten.

Geplaatst:

De zelf gestekte druif Alf in de voortuin tegen de muur geplant. Ik hoop dat het daar goed gaat..het is nogal een ondergeschoven hoekje, en Lie gaat er ook nog de broodoven herstellen. maar hij moest erin

Ik heb er een berg stenen omheen gelegd als afweer..en enkele dakpannen met wat ecover korrels tegen de slakken. Gelukkig heb ik nog een reservestekje...

Verder de prikneuzen geplant, een ribes tegen een lelijk stukje muur..de poolframboosjes in een bosstuk.

Geplaatst:

Vandaag opnieuw koriander gezaaid, de andere is niet opgekomen.

En klein duimpje sla...

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Net mijn spekstokbonen opnieuw in de zaaipotjes gestopt, de storm heeft al

mijn zaaisels omgegooid (((( ik hoop dat ze nog aanslaan anders twee weken

verspild en opnieuw zaaien maar weer...............

Geplaatst:

Zo'n 25 paprika en peper planten zijn voor het laatst verhuist in grotere pot. In de kamer sieren 18, 11 ltr. potten de vensterbanken. De rest moest wegens ruimtegebrek naar buiten. Gaaf om te zien welke vorm vruchtjes zich na de bloei ontwikkelen, als je geen plaatje hebt bij de soort. Div. soorten en kleuren gezaaid. Welke kleuren krijgen de paprika in volgorde? Komt geel na groen? Dacht dat "hot apple" gezien de naam een peper was maar die wordt dan wel erg groot. 5 color heeft lila bloempjes en prairie fire blijft echt klein.

Eindelijk het planten is bijna klaar. Vandaag de gekochte komkommer planten , planten in een teil. En dat is dan echt het laatste wat wordt losgelaten en breekt de oogst tijd aan. Hoewel wanneer je dit topic volgt, blijf je bezig met zaaien. Kan de ideeën niet laten gaan. Doe maar al te graag mee Nee het zaaien is voorlopig niet gedaan, wel het verspenen en verpotten.

@ Appelvrouw; wij hadden vorig jaar geen draad in de trosjes, gewoon heerlijke bonen. De fiacre, is bij mij niet opgekomen helaas, ook niet de witte bonen.

Geplaatst:

De Fiacres niet opgekomen? Ka!

Ik zal laten weten hoe ze hier gaan..misschien was het nog te koud? De buren zaaien ze altijd wat later dan de andere bonen..maar ook wel begin juni.

Vaak moet ik ook wel wat bij-zaaien..maar ik heb altijd genoeg zaad, want ik kan nog halen bij de buren..

Voorweken doe ik dan weer nooit met deze soorten bonen..die gaan gewoon de grond in.

Geplaatst:

Ik had nog 2 andere soorten gezaaid, van 1 soort staan ze al een hele tijd boven, van de andere komen ze nu. En de witte dus pas 2 of 3 plantjes (van de... 36?)

Voorweken dus maar niet doen de volgende keer? Al heb ik nu geen zaad meer...

Toen ik ze zaaide (na de moestuindag) was het erg warm, ik was eerder bang dat ze te droog stonden. Nu is het dan weer koud, en van de week weer wat warmer. Misschien zitten ze nog te wachten. Ik zaai er nog wat bij in potjes, en zal nog niet gaan spitten (en zoeken) op de plaatsen bij de stokken

Geplaatst:

Het probleem met het voorzaaien is dat de bonen niet meer zitten te wachten want ze zijn al geaktiveerd..of heb ik het mis? Ja ik had het er vast bij moeten zeggen..ze wat later zaaien.

Staan ze trouwens in de Beaumont-gids?( die heb ik aan jou gegeven.)

Geplaatst:

Gisteren na de onweersbui de in potten voorgepootte Aldi Dahlia's in grote bak gezet.

100372378191339248090.JPG

En de arme verwaarloosde bloemenkiemen (die droogte en warmte en kou overleefd hebben) gered en in potjes gezet. Ongeveer de helft was overleden...

Geplaatst:

Buiten geplant

38 bloemkool

38 spitskool

38 rode kool

In de tunnel:

3 snackkomkommer

3 komkommer marketmore

3 komkommer chineese slangen

Omdat het kan.

Geplaatst:
Al heb ik nu geen zaad meer...

Wil je dat ik nog wat stuur? Ik kan aan de buurvrouw vragen of zij nog heeft.Ik heb ook pas borlotti`s gekocht en niet het hele pak gebruikt.

Geplaatst:
Ik kan ze in die gids zo gauw niet vinden Appelvrouw. Maar er zit ook een vreemde indeling in het blad, niet alle peulvruchten staan bijv. bij elkaar.

ja die Fransen doen nou nooit iets normaal..eigenwijzer volk ken ik niet

Geplaatst:

Vandaag in de volle grond: snijbiet en groenlof, in de week gelegd voor in de kas kouseband. Ben benieuwd of de laatste het een beetje gaat doen....

Geplaatst:

Eindelijk gisteren de bak voor de courgettes afgemaakt en gevuld met courgettes.

3x Groene

2x Gele

3x Black Beauty

+ nog een ananaskersje erbij...

En natuurlijk een anti-slakken defense line...

100379015321339514658.JPG

En ook wat zielige purple-sprouting Broccoli plantjes en Kailanplantjes in stukje volle grond gezet... (stonden nog per 4 in zo'n klein plastic potje... )

Geplaatst:

Vandaag de witlof (zoom F1-Hybride) gezaaid in kweelpotjes zodat ik de kan plaatsen als de laatste sla en andijvie eruit gehaald is en dan kan ze in november de kelder in

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...