Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er ging iets mis geloof ik.

Poging 2 voor de prijzen.

1 jarige ent: € 25,-

50-100 cm: € 30,-

100-150 cm: € 32,-

150-200 cm: € 35,-

200-250 cm: € 40,-

250-300 cm: € 43,-

6/8 cm omtrek op 1 m h: € 55,-

Aan speciale soorten is overigens lang niet alles aanwezig. Hier enten wij doorgaans niet veel van.

Maar vragen staat vrij.

Geplaatst:
Je hebt vele verschillende soorten walnoten.

Ik heb een hele lijst gehad, en er langzaam steeds een paar rassen van verwijderd, die ik minder geschikt vond.

Bestuiving, bewaring van de noten, groeivorm, etc etc

Jorieke,

Niet alles groeit hier optimaal inderdaad. Sommigen komen uit een (sub) tropisch klimaat bijvoorbeeld.

Geplaatst:

Welkom peter,

en die prijzen zijn bij jou dus een stuk goedkoper

quoteMaar vragen staat vrij

Dus doe ik maar meteen:

Heb je zo'n zelfbestuivende hartnoot met een stammetje van 8/10 cm `a 55 euro op voorraad?? En hoeveel zou het transport kosten naar zuid-limburg?

En als we als forum er een stuk of 10 bestellen ....krijgen we dan quantumkorting

Geplaatst:
Welkom peter,

en die prijzen zijn bij jou dus een stuk goedkoper

quoteMaar vragen staat vrij

Dus doe ik maar meteen:

Heb je zo'n zelfbestuivende hartnoot met een stammetje van 8/10 cm `a 55 euro op voorraad?? En hoeveel zou het transport kosten naar zuid-limburg?

En als we als forum er een stuk of 10 bestellen ....krijgen we dan quantumkorting

Ik zal komende week eens gaan kijken wat er op de kwekerij staat. Een 8/10 is er zeker niet. En in mijn lijstje stond een 6/8 voor € 55,- (8/10 zal naar de 75,- gaan.)

Geplaatst:

Mijn ervaring is dat bomen met de maat 18/20 en daarboven vrij lastig aanslaan.

Dus een boompje van 8/10 zal geen problemen geven, maar dan moet het wortelstelsel wel goed vertakt zijn.

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.

Geplaatst:

Mischien niet bij kwekerij maar particulier staan ze vaak in pot, en ik hou wel van in pot gekweekt ik vindt

de zorgen of een plant/boom aanslaat stuk minder dan blote wortel.

Maar kan komen omdat mijn eerste walnoot (blote wortel) doodging en mijn tweede en derde in pot gelijk aansloegen

dat ik dit denk.

Ik geloof dat ik liever altijd potgekweekt koop, maar ik geloof best dat dit meer werk opleverd bij een kwekerij

volgens mij kan kwaliteit potgekweekt uitstekend zijn als ze maar wel de extra zorg krijgt die blote wortel minder nodig heeft, want dat is toch het verschil dat voor kweker blotewortel veel goedkoper en minder werk is voor kweker?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

hans ik ben inderdaad met je eens dat blote wortels veel meer risico met zich mee brengt.Dit is wel de goedkoopste oplossing voor de kweker.Een andere optie is het door met kluit te bestellen, ben wel iets meer geld kwijt maar heb je wel een zeer goede kans dat ie aanslaat.

Geplaatst:

Walnoten hebben een extreem "zwak " ( zwak is niet helemaal het goede woord , eerder : "bevattelijk " ) wortelstelsel. Hetgeen ze niet tot zwakke boompjes maakt , maar wel moeilijk verpootbaar, zeker op leeftijd.. Wortels zijn dik en broos. Misschien dat ook het zogenaamde 'bloeden' een rol speelt. dat ze bij verstoring van de wortel daar gaan bloeden oid ?

De winst die je als koper denkt te behalen door een paar jaar oudere boom te kopen , verlies je door stilstand van de boom de 1e jaren.

walnoten worden wel in pot aangeboden en verkocht/gekocht. Wil nog niet zeggen dat ze ook zo zijn opgekweekt

Geplaatst:

Een goede kweker zal je aanraden een walnoot te planten wanneer het juiste seizoen is. Dus wanneer de boom niet "bloed".

Ook heb in mijn vorige baan een 50 tal walnoten bomen aangeplant.

Een stuk of dertig met een waardeloos wortelstelsel, deze had de gemeente gratis gekregen voor het klimaatbosjes project.

Hier hebben er helaas maar een stuk 15 van overleefd, dit waren trouwens bomen met wortelgoed in de maat 10/12.

De andere 20 waren een stuk groter maat 25/30 en de nodige voorzorgsmaatregelen genomen wat betreft grondverbetering.

Deze waren bomen waren voorzien van een kluit. 1 boom is dood gegaan, 1 had een slechte start. De andere bomen goed aangeslagen en waren zelfs al 6 bomen die het jaar daarop al wat noten droegen.

Het is dus niet onmogelijk maar goede grond en goede kwaliteit bomen is wel een vereiste.

Geplaatst:

ja het blijven wel bomen die wat moeilijker zijn als de rest, vooral wat grond behoefte.

Maar als ie eenmaal groot is en kan ie noten geven dat je niet meer weet wat je ermee moet doen

Geplaatst:

Aangezien foto's uploaden nu wel normaal gaat heb ik wat mooie foto's van de roobladerige walnoot, de fijnbladerige walnoot en een buccaneer.

img_529535291326745457.JPGimg_529911571326745555.jpgimg_530476711326745649.jpg

Foto's hierboven zijn auteursrechtelijk beschermd voor Fruitbomen.net, en hier op Moestuinforum en mogen niet zonder toestemming buiten deze websites gebruikt worden.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Beste allen,

Ik had nog beloofd door te geven wat er aan Ailantifolia op de kwekerij stond. Dit is echter zeer weinig meer. Nog wat 1-jarige planten en enkele kleine lengtemaatjes. We zijn op dit moment ook weer aan het enten en dus zullen er nu ook weer een aantal gemaakt worden.

Groeten,

Peter van 't Westeinde

Kwekerij Westhof

www.walnoten.nl

• 1 maand later ...
Geplaatst:

En hoe staat het met t verlanglijstje: de hartnoot? Zit er ergens nog schot in?

(vind t zo'n leuke boom maar hier in de buurt nergens iets van tegengekomen )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...