leek Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 goedevoormiddag, Tijdens het googelen stootte ik toevallig op deze site. Ik ben een jongeman van 19 jaar die Is afgestudeerd als tuinaanlegger .Jammer genoeg bezig ik niet alle aspecten van de tuin en is een moestuin er zeker geen van. Ik heb een stukje gemaakt van 5 op 5 meter waar ik dan een grote pompoen, courgetten en een paar plantjes zet. Graag zou ik hier dan ook meer willen leren over de moestuin, welke groenten bebst te zetten,... Ik ben dan vooral geintresseerd voor kleine oppervlakte moestuinen. occ: in de winter moet de moestuin ruimen voor plek voor mijn winterstekken en eer die eenmaal weg zijn is het al later op het moestuinseizoen (naar ik denk). mvg maarten Quote
HuubvG Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Goede ... namiddag inmiddels, welkom.Veel plezier hier op het forum en met je kleine nieuwe tuin.Je zult hier veel kunnen vinden wat je op je kleine stuk tuin kunt verbouwen en dat wat later gezaaid/geplant kan worden.Vergeet niet gebruik te maken van de verticale richting, er zijn genoeg gewassen die langs stokken de hoogte in willen klimmen. Quote
Simone Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Welkom en heel veel plezier. Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Ruitertje Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Welkom! Veel suc6 met je tuin Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Helly Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Hallo Maarten en welkom op dit forum! Leuk dat je je hebt aangemeld omdat je toch ook wat anders wilt dan alleen een tuin aanleggen.Wie weet kunnen we ook nog wat van jou leren Quote Good things come in small packages
Kruidje Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Welkom! Als de stekken te lang blijven staan zou je wat dingen tijdelijk in (grote) potten kunnen opbergen en dan pas in de volle grond planten. Er is er genoeg wat je laat kan planten. Van wanneer tot wanneer heb je de tuin ongeveer ter beschikking? Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
geedee Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Welkom Maarten, Je hebt dus een kort moestuinseizoen zeg maar... .....gewoon alles planten wat snel klaar is dan Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Welkom Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rantje Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Welkom!! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
leek Geplaatst: 10 januari 2012 Auteur Geplaatst: 10 januari 2012 ik weet niet hoelang moetuinseizoen duurd. Het grote probleem is dat ik niet weet wat wanneer zetten . Ik zet er gewoon sla in en enkele koolplanten en die doen het altijd goed. In de hoogte een moestuin? Dan ken ik alleen snijbonen die in de hoogte groeien en peultjes. Zijn er dan zoveel gewassen die in de hoogte groeien? Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 komkommer, sperziebonen, paprika, meloen, doperwten. Quote
Kruidje Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 pompoen als je hem laat klimmen op een rek. Wanneer zijn de winterstekken uit je tuin? Er kan vanalles vanaf februari, maart, april (steeds meer als het warmer/lichter wordt). Half/eind mei kan ook alles naar buiten, gezaaid worden wat niet tegen vorst kan. Tomaten, pepers, etc moet je wel voorzaaien binnen of een plantje kopen in het tuincentrum. Anders is de zomer voorbei voordat er vruchten aan komen. De meeste moestuinen zijn in oktober weer behoorlijk leeg. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorieke123 Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Volgens mij kan je winterstekken beter nog de hele lente en zomer en herfst laten staan. En ze dan pas verpoten. Maar ik kan het mis hebben Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kruidje Geplaatst: 10 januari 2012 Geplaatst: 10 januari 2012 Als Jorieke gelijk heeft kan je beter een vierkantemeterbak nemen Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Harry's moestuin Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Leuk, nog meer leden. Quote Mijn "vriend" de roodborst, tuiniert altijd met me mee.Dat doet me glimlachen en genieten.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.