Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goedevoormiddag,

Tijdens het googelen stootte ik toevallig op deze site.

Ik ben een jongeman van 19 jaar die Is afgestudeerd als tuinaanlegger :P.

Jammer genoeg bezig ik niet alle aspecten van de tuin en is een moestuin er zeker geen van. Ik heb een stukje gemaakt van 5 op 5 meter waar ik dan een grote pompoen, courgetten en een paar plantjes zet. Graag zou ik hier dan ook meer willen leren over de moestuin, welke groenten bebst te zetten,... Ik ben dan vooral geintresseerd voor kleine oppervlakte moestuinen.

occ: in de winter moet de moestuin ruimen voor plek voor mijn winterstekken en eer die eenmaal weg zijn is het al later op het moestuinseizoen (naar ik denk).

mvg maarten

Geplaatst:

Goede ... namiddag inmiddels, welkom.

Veel plezier hier op het forum en met je kleine nieuwe tuin.

Je zult hier veel kunnen vinden wat je op je kleine stuk tuin kunt verbouwen en dat wat later gezaaid/geplant kan worden.

Vergeet niet gebruik te maken van de verticale richting, er zijn genoeg gewassen die langs stokken de hoogte in willen klimmen.

Geplaatst:

Hallo Maarten en welkom op dit forum!

Leuk dat je je hebt aangemeld omdat je toch ook wat anders wilt dan alleen een tuin aanleggen.

Wie weet kunnen we ook nog wat van jou leren

Good things come in small packages

Geplaatst:

Welkom!

Als de stekken te lang blijven staan zou je wat dingen tijdelijk in (grote) potten kunnen opbergen en dan pas in de volle grond planten. Er is er genoeg wat je laat kan planten.

Van wanneer tot wanneer heb je de tuin ongeveer ter beschikking?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

ik weet niet hoelang moetuinseizoen duurd. Het grote probleem is dat ik niet weet wat wanneer zetten :P. Ik zet er gewoon sla in en enkele koolplanten en die doen het altijd goed.

In de hoogte een moestuin? Dan ken ik alleen snijbonen die in de hoogte groeien en peultjes. Zijn er dan zoveel gewassen die in de hoogte groeien?

Geplaatst:

pompoen als je hem laat klimmen op een rek.

Wanneer zijn de winterstekken uit je tuin?

Er kan vanalles vanaf februari, maart, april (steeds meer als het warmer/lichter wordt). Half/eind mei kan ook alles naar buiten, gezaaid worden wat niet tegen vorst kan. Tomaten, pepers, etc moet je wel voorzaaien binnen of een plantje kopen in het tuincentrum. Anders is de zomer voorbei voordat er vruchten aan komen.

De meeste moestuinen zijn in oktober weer behoorlijk leeg.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...