lex Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Ik slaap geweldig na slechts een paar slokken bier tot me genomen te hebben. Ongetwijfeld komt dat door de werking van hop. Nadeel is, hoe tegenstrijdig dit ook klinkt, dat ik vervolgens vaak wakker word door een enorme aandrang om te plassen. Daarna slaap ik weer voor een uur of twee als een roos. Dan weer plassen enz. Om dit laatste verschijnsel staat bier bekend. Wat ik zoek is een mogelijkheid om alleen de voordelen van hop te genieten, zonder de nadelen van het bier waar het in zit. Dus..hoe maak je een drank van hop en kun je het zo maar drinken? En waar kun je hop kopen? Alvast dank, Lex. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Ik heb wel eens een 'recept' gezien voor hop (en lavendel) in je hoofdkussen. Dus niet drinken, maar er op liggen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Zie hier: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/37617-natuurlijk-middel-tegen-slapeloosheid-hopkussen-en-badkruid.htmlOf hier: http://www.kruidjegezond.be/2010/08/hopkussen-met-lavendel-tegen-slapeloosheid-2/ Quote Good things come in small packages
Kruidje Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Moet je van een aantal slokjes bier al plassen 's nachts? Kopje hop-thee zou ook kunnen werken - al denk ik dat bij het bier de alcohol ook meespeelt. Weet niet of je dan ook 's nachts naar de WC moet. Het smaakt een beetje bitter. Ik doe er meestal ook wat lavendelbloesem erbij en dan vind ik het wel lekker. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Marinus Ros Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Ken je de slogan van het biermerk "Jupiler" : "Mannen weten waarom" ? Hop is een diureticum net als vele andere populaire groenten trouwens. Voeg daar het aderverwijderend effect van alcohol aan toe en jawel, je zal (ad nauseam) naar het toilet hollen. Heb je echt slaapstoornissen dan is het misschien toch beter om daar de oorzaak van te achterhalen. En aangenomen dat je die kent dan kan je het probleem wellicht doelgerichter aanpakken. Niet altijd eenvoudig, I know, Quote
Helly Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Zo Marinus, we leren hier de laatste tijd aardig wat Latijns bij Quote Good things come in small packages
Marinus Ros Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 @Helly: Als het teveel wordt moet je het zeggen, he. Overigens heb ik nog wat gevonden wat me interessant lijkt: http://www.bierengezondheid.be/index.php/articles/nl/cid=19/aid=204/ Sante, P.S. Hopscheuten worden ook als een culinaire lekkernij beschouwd. De hopbellen vind ik trouwens ook best lekker smaken. Quote
Helly Geplaatst: 9 januari 2012 Geplaatst: 9 januari 2012 Heb ze nog nooit geproeft, weet absoluut niet hoe ze smaken. Ik neem aan dat ze niet naar bier smaken, want dat is meer de mout die t doet toch?Interessante pagina met veel info. Mocht je vragen krijgen over je latijn, dan toch even de betekenis erbij? Zo leert iedereen wat bij Quote Good things come in small packages
Harrie Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Ik ga het even opzoeken maar ben er bijna zeker van dat hop tot de zelfde familie als cannabis hoort. Quote
geedee Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Klopt...hoort bij de hennepfamilie Quote
Marinus Ros Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 En nu gaan we massaal hop blowen, of toch liever niet? De prijs van het bier is alweer gestegen, origano blowen is ook zo leuk niet en van hopbellen knabbelen wordt je ook niet high...Faan. Life sucks..... Grapje, Quote
Eva Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 lol ik lust geen bier en ik blow niet.ik heb wel chronische slaapproblemen.wil dat nu zeggen dat ik toch aan de drank of drugs moet? zonder gekheid, de hopbellen in mijn kussen ga ik zeker nog eens proberen.om te eten vind ik het niks want ze zijn bitter.en bitter is niet mijn ding.... Quote
Kruidje Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Mijn zoon heb ik van zijn inslaapprobleem kunnen afhelpen (meeste dagen dan) met een mp3 dat de hersengolven beinvloed richting slaapstand. Dit raakt zwaar off-topic want het gaat niet meer over kruiden en ik ga de link alleen plaatsen als er interesse in is. Mijn eigen doorslaap-problemen ben ik met de oplossing nog bezig. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
geedee Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Ik heb me altijd goed kunnen helpen met lavendel (overdag zakje onder het kussen en dan s avond zakje op nachtkastje en kussen omdraaien).....én natuurlijk in je hoofd rust hebben....lukte me niet altijd Quote
Marinus Ros Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Goed zo, Geedee. Dat werkt inderdaad rustgevend en bevordert een goede nachtrust. Maar, en die is altijd ongevraagd te gast, het neemt niet de oorzaak van die onrust weg uiteraard. O, en bitterheid is goed voor het hart. Aldus de legende. Quote
Marinus Ros Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Mijn zoon heb ik van zijn inslaapprobleem kunnen afhelpen (meeste dagen dan) met een mp3 dat de hersengolven beinvloed richting slaapstand. Dit raakt zwaar off-topic want het gaat niet meer over kruiden en ik ga de link alleen plaatsen als er interesse in is. Mijn eigen doorslaap-problemen ben ik met de oplossing nog bezig. Zelf ben ik een geboren en getogen "insomnia" patient zonder ooit daarom patient te zijn geweest. Ik leef gewoon met het feit dat mijn bioritme compleet verschilt van het gros van onze maatschappij.Ik ben een avondmens en dat verstoort het sociale leven in het gezin wel vaker dan ik wil. Daar lig ik niet wakker van en soms vindt men dat egoistisch van mijn kant. Leven en laten leven, slapen en laten slapen, denk ik dan. Ik verwijt hen ook niet dat ze per se, gepast of ongepast, in het weekend de onhoudelijke drang voelen om om 7 uur 's ochtends koffie te gaan zetten.... Niks zo mooi als het prille ochtendgloren. Niks zo fijn als samen naar het kwijnend avondlicht staren. Al wat daar tussenin gebeurt is voor elk extreem dagdagelijks refrein. Mvg, Quote
geedee Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Niks zo mooi als het prille ochtendgloren. Niks zo fijn als samen naar het kwijnend avondlicht staren. Al wat daar tussenin gebeurt is voor elk extreem dagdagelijks refrein. Heel poëtisch gezegd Quote
Kruidje Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Je hebt gelijk Marinus. En de meeste volwassenen kunnen het zich permitteren om er flexibel mee om te gaan. Voor een kind is het wel vervelend als hij 's avonds de slaap niet kan vatten en 's ochtends niet uit bed kan komen. Want school begint wel voor iedereen om half 9. Als hij niet genoeg slaap krijgt wordt hij eerst vervelend en na verloop van tijd ziek. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Marinus Ros Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 @Kruidje: Absoluut, ja. Een kind zal wellicht ook veel moeilijker kunnen uitleggen wat er schort. Als de muziek werkt, waarom niet?Het doet me denken aan de vader van een ex-collega van mij. Die werkte aan het instituut voor slaaponderzoek (of iets dergelijks) en daar onderzochten ze o.a. ook de invloed van muziek (geluid in het algemeen) op de slaap. Quote
Gast jack Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Klopt...hoort bij de hennepfamilie als ik hier de hop terug snoei zo op het eind zomer ruikt me tuin na wiet lucht ....... .zo opzicht is de hopplant wel mooi om te zien ...... Quote
geedee Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 pas maar op voor inbrekenrs dan...komen die je hop stelen Quote
Gast jack Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 pas maar op voor inbrekenrs dan...komen die je hop stelen gelukkig heb ik een camera ophangen . dit om mijn dieren te beschermen .......tegen juist mensen die dure serama kipjes ergens willen weg hallen ... Quote
Harrie Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Ik heb weleens gehoord dat serama kippen heel goed smaken,waar woon je? Quote
Gast jack Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Ik heb weleens gehoord dat serama kippen heel goed smaken,waar woon je? als jij genoeg heb aan meer knook als vlees .heb hier wel een haantje voor je ..... Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Ik heb die hopscheuten wel een klaargemaakt in de wok, dat was wel grappig maar niet meer dan dat. Misschien had ik ze moeten roken? Je moet ze heel vroeg afsnijden, als ze niet meer dan een cm of 15 zijn.verder kan je met hop en munt en lavendel wel een leuk avond-theetje maken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.