Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Slakkenring dhz


wimg

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met de slakkenringen die Van der Wal levert. De theorie zou zijn dat ze niet naar beneden durven te klimmen langs de buitenrand. Heb veel geexperimenteerd met metaal en plastics. De rakkers klimmen over een scheermes

518960587_rnd242220slkraagWal.jpg.ef5f73ccda8ff2515adff9d7f833ac87.jpg

Resultaat redelijk.  Heb een test gedaan; In een emmer. 2 dagen vasten; dan blaadje hosta. Ze klimmen er wel naar toe.509294785_IMG_3476slring.jpg.369926e4ba651c021f54fcd03ae0ef44.jpg

 

Moeite met de lay-out

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Beste,

 

Ik gebruik een dun strookje koperdraad. De slakken houden niet zo van koper. 

 

Hoe ontdekt? Had een oud koperen bakje en verzamelde daar naaktslakken en huisjesslakken er in. De naaktslakken kronkelden en gingen schuimen. Was geen fijn gezicht. Maar was wel duidelijk dat slakken niet van koper houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gat geknipt in het deksel van een leeg bakje margarine. Een ander potje zal ook wel voldoen.

Dat bakje tussen de planten tot aan het deksel ingegraven zodat het bovenste gelijk met de bodem zit.

2cm bier in het bakje gieten. Wij gebruiken witbier dat over datum is.

Na een dagen geduld ligt het vol met verzopen slakken. Uitgieten en herbeginnen.

 

Volgens een onderzoek zou dit slakken aantrekken vanop 20 m afstand. Dus ook de slakken van bij de buren 😁.

 

Ik vind het in ieder geval veel praktischer dan iedere avond slangen gaan vangen op de plantjes. Eerste jaar dat ik het hier moet toepassen want er zijn echt veel slakken en ik zou ook zelf nog iets van die kolen willen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Bedankt voor de biertip @Swa, dat klinkt goed. 
 

Slakken hebben een uitstekende neus voor voedsel. En ze klimmen met gemak over een rand van 4 cm dus boterbakjes/potjes ingraven hoeft niet zo precies. 
 

Wat ze ook graag eten: kippenmeel of kippenkorrels. Elke avond na het donker ga ik ff bij de kippen kijken of ze netjes op stok zitten en sinds kort ook controleren of er slakken zitten in de voerbakken (restje voer). Dat is een stuk makkelijker slakken vangen dan tussen de planten. Het aantal slakken is inmiddels flink gereduceerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boterkuipjes met bier geprobeerd.

Na een dag of 4 zat in een bakje aantal slakken ... niet te tellen want het wordt wel een bende, niet fijn opruimen ☹️.

Andere bakje nada/niks. Ik heb een tuin waar ik zowat struikel over de slakken ... dus een paar bierbakjes zetten geen zoden aan de dijk (of ik moet een vat bier ingraven 😉). Oprapen gaat sneller.

Waar je ook slakken mee kunt vangen .... een muizenval met pindakaas.

Naast muizen heb ik geregeld slakken in de val .... ook dat wordt een bende 🤣.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...