Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Ja er klopt niets van maar zelfs als ik tuingereedschap vergeet is het weg .

Snap het alleen niet want ik heb altijd te veel dus als ze vragen dan is het geen probleem .Maar onrijpe meloenen ja daar kan ik echt niet bij.We zijn ook wel eens op de tuin gekomen stond er alleen nog maar de voorkant van de boerenkool en de achterkant was helemaal leeg geknipt daar is iemand erg lang mee bezig geweest .Maar ja er is niet veel aan te doen ik kan er niet altijd zijn maar leuk is anders.

Geplaatst:

Paar struikeltouwtjes spannen? Niet al te aardig maar ja als ze je bestelen is dat ook niet al te aardig. Die touwtjes zien ze niet in t donker.

Good things come in small packages

Geplaatst:

En dan vallen ze plat op jouw jonge spruitjesplanten? Je zou zo`n camera moeten plaatsen die op beweging reageert..zodat je kunt zien wie de dieven zijn..( is jullie complex snachts vrij toegankelijk?)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nee Jet, geen veldje spruitjesplanten.. maar een bos(je) satéstokjes

Geplaatst:

Nee er staat een hek omheen maar alle leden hebben een sleutel we hebben wel water op de tuin maar geen stroom dus een camera is geen optie.Maar struikeltouwtjes waarschijnlijk zo ik ze vergeten en zelf er over vallen .Mijn man denkt aan de tuin opgeven als het nog erger wordt ,en dat wil ik beslist niet .

Geplaatst:

Lees net dat onze zuiderburen 11€/mnd. aan zorgverzekering betalen. KLAAG

Geplaatst:

Zo weinig?

Dat zijn bedragen die bij ons *even in het geheugen graven* zo'n 20 jaar geleden in rekening werden gebracht. En dan reken ik t nog om naar guldens.

Geplaatst:

Of ze hebben een erg hoog eigen risico?

Geplaatst:

Dat moet dan toch wel een flink eigen risico zijn, gezien we die hier ook hebben.

Geplaatst:

Vanavond zag ik op teletekst rtl 4 dat ze in Ijselstein, volkstuinen hebben vernield, is toch te gek voor woorden, kassen de ruiten ingegooid, tuinspullen en stoelen op een brandstapel gegooid, speelgoed vernield. Ik dacht er bij ons ook iemand een volkstuin had in ijstelstein, hopelijk is het niet bij diegene. Wat is daar nu het leuke van????

Geplaatst:

Ik kan echt heel moedeloos worden van dit soort berichten... Bij mij ook weer van alles gejat uit m'n huisje. Ik ben ook echt benauwd voor de keer dat ze dingen gaan doen zoals in IJsselstein. Hufters...!

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Ik vraag me echt af wat ze daarmee kunnen winnen. Jongeren die t raar vinden dat de (wat) ouderen hun eigen groenten willen verbouwen? Is toch al vreemd om er over na te denken. En later hebben die vast spijt als t ze zelf overkomt.

Geplaatst:

Heb het ook gelezen en vind het echt van de zotte dat zoiets gebeurt....blijf toch gewoon met je handen van andermans eigendom af.

Meteen kreeg ik ook al visioenen van platgetrapte oogst als ik straks mijn eigen stekkie heb....maar ik laat me hierdoor niet ontmoedigen.

~I believe in God, only I spell it Nature~

Geplaatst:

morgen weer eerste schooldag als dat al niet erg genoeg was hebben we allemaal dagen van 4 uur uit k'ga op de fiets dus ong. anderhalf uur fietsen ben ik bijna elke dag half zes thuis.

Geplaatst:

Het laatste nieuwe lid op onze tuin, den Benjamin en zijn vrouw is al maanden niet meer omgezien.

Als ik me niet vergis ergens begin juni.

Ze hebben geen tijd.

Resultaat het onkruid tiert welig.

Heb vorige week het meeste gekortwiekt met de bosmaaier, maar resultaat is dat het nog bossiger wordt.

Het onkruid heeft ook al de helft van de omliggende weggetjes bereikt.

Ze hebben via via laten weten dat ze nog wel komen oogsten als ze eens tijd hebben.

Iedereen maar reklameren over het onkruid maar niemand buiten ik en nog iemand neemt mee initiatief om te helpen.

Ga toch de boel proper maken met iemand, maar enkel aardappelen halen we eruit, die kan je moeilijk onderfrezen.

De rest van overwoekerde groenten gaat er gewoon uit.

Snijbonen met dikke bonen erin.

Niet uitgedund witloof.

Magere prei ergens tussen het onkruid.

Nog 5 rijen aardappelen van 10 meter in de grond.

2 bedden aardbeien.

Pompoenbed.

Armzielig aspergebed.

Waar vogelnetten waren overgespannen was het nog met grote moeite los te krijgen, was helemaal vastgegroeid met het onkruid.

Er staat waarschijnlijk nog wel iets onder-tussen het onkruid.

Dan hebben ze nog de 2 bestaande hagen frambozen gekortwiekt omdat ze dat niet lusten.

Erg erg erg, we hebben geen zin om iemand nieuw aan te nemen, is al telkens iedere keer zelfde geweest.

Vorige keer Armenieërs die peengras gewoon lieten groeien, plezant voor wie dat stuk overnam.

Geplaatst:

Wat n werk!!! Landbouwplastic eroverheen...klaar!

Geplaatst:

Bij ons ook zo van de 20 tuinen zijn er zeker tien van allochtonen van 60 plus. De meeste zijn goede mensen alleen gaan ze nu ze met de vut zijn 8 maanden in het jaar terug dus 8 maanden in het jaar onkruid. pffffffffffffffff alles wat richting mijn tuin groeit daar gaat de spuit overheen.

Geplaatst:

Geedee das ook wel een oplossing maar die petatten moeten eruit.

En dan gaat ge zien wie er allemaal gaat staan om hun deel op te eisen.

Ga gewoon dat stuk grond zelf houden en betalen met iemand anders en er mijn bloemen op zetten.

Had ik vorig jaar voor de winter de 2 stukken waar 2 nieuwe tuinders opkwamen onkruidvrij gemaakt.

In het voorjaar netjes gefreesd, want die nu niet meer komt die wilde al beginnen 1 dag na de horrorwinter

Geen 1 van de 2 die heeft gevraagd of dat iets koste, moet niet van mij, maar een bedankje is leuk te krijgen.

2 weken geleden vroeg het andere nieuwe lid om hun waterton te vullen, daar ik zei dat ze dit jaar nog niets betaald hadden en dat het water oppompen moet betaald worden zei die doodleuk dat het in de huur van de grond zit alsook het frezen, en dat voor 40 euro huur per perceel.

Ik weet nu al wie zijn grond met de schop mag gaan omspitten

Geplaatst:

Bij ons op de tuin en dat zijn er als ik het goed heb ongeveer 100 tuinen zijn de meeste netjes er zijn enkel wilde tuinen die ze zo graag zien en uit die tuinen waait een hoop over naar onze tuin wat niet erg fijn is .Maar nu hebben ze bij ons een nieuwe iets waar ik niet zo blij mee ben een bord met muntjes achter je naam en ieder muntje staat voor iets ander dat niet goed is op je tuin bv je gras te lang een andere kleur te veel losse spullen op je tuin en ga zo maar door kom je 2 maanden achter elkaar op het bord te hangen 18 euro boeten ik kom daar voor mijn plezier werk zeker 24 uur per week op de tuin heb 2 partime banen en nog vinden ze dat ik er niet genoeg ben .Ben ook echt boos hang niet op het bord maar sommige mensen zijn nooit tevreden er mag geen onkruidje staan het neemt een hoop plezier weg zo .

Geplaatst:

Tjonge tjonge wat een onzin met die muntjes.

Het lijkt wel een kleuterklas, je krijgt een sticker als je het goed hebt gedaan

Bij jullie op de tuin dus andersom.

Hier zijn ook tuinen die welig van onkruid zijn voorzien.,

Ze komen in het voorjaar, maken het glad, en denken dan dat de rest vanzelf gaat,

want daarna zie je ze niet meer.Optimistisch begonnen en dan concluderen dat het toch iets

meer werk is dan gedacht, en er gaat wel erg veel vrije tijd in zitten

Er wordt hier niets van gezegd of mee gedaan.

Geplaatst:

Whahahahah aaaa !!! jullie zijn dan toch éindelijk begonnen met klagen over andermans onkruid ?? láchun !

Hier natuurlijk hetzelfde. Elke vereniging heeft natuurlijk hetzelfde probleem. Wat te doen met leden die wel betalen, maar dan toch bijna niets doen , helemaal niets doen, te weinig doen ( wie bepaald wat té weinig is ? ) etc etc.

diepe zucht. Ik zelf zit op een mooi complex. Of preciezer gezegd op een mooi déél van een complex. Want neem ik een afslag naar een ander gedeelte, waar ik niet zit, dan kom je als je verder en verder gaat in steeds grotere oerwouden terecht. Tuinen die dit jaar nog niet bezocht zijn. Tuinen van een overleden lid, en tja. de tuin was al betaald, tuinen van een lieve dame, die enthousiast begonnen is in maart april ( te laat dus ) , helemaal volgens de boekjes. Maar ja, tot bleek dat het onkruid echt hard kan gaan. Inmiddels de bosmaaier laten komen, maar ja, dat is ook al weer een maand terug, en dus..... etc etc.

Enthousiasme kan groot zijn ( we nemen gewoon twéé tuinen !! ) .... maar de consequenties overzien ? nee.

Maar dan ook al die ouwe zeurkousen op het complex die daar steen en been over klagen !! Terwijl ons complex aan de rand van een wild natuurgebied ligt van tig hectaren groot. Hoezo wil je geen wind-zaad van de buurman ?? whwhhahaha...... Kijk, de pispotten kan ik ook wel missen natuurlijk, en de kweek en het zevenblad.

Ach. Boeren klagen altijd over het weer ( wij ook trouwens ) en de moestuinders dus over het onkruid

ps: we hebben een slappe hap bestuur. Geen ingrepen. Maar gelukkig ook geen stickerbord haha

Geplaatst:

Om eerlijk te zijn vind dat niks om mee te lachen, je moest eens gezien hebben hoe het eruit zag vanmorgen.

Heb vandaag de aardappels gerooid, zat allemaal vast door het onkruid.

Netjes de aardappelen in zakken gedaan, ze worden morgenavond opgehaald, daar heeft ie wel tijd voor.

De rest onkruidvrij gemaakt, er was zelfs geen groenten onder het onkruid te bespeuren

Heb al 2/3 klaar van de totale 260m², veel kijkers vandaag maar niemand die maar ook dacht om mee te helpen.

Wel de vraag wat er met de oogst gebeurt, ze vonden dat hij geen recht meer heeft op de aardappelen, die notabene ik er uitgehaald hebt.

Er staat nog wat prei, mooie groene selder en pompoenen, die waren de anderen al aan het verdelen terwijl ik ondertussen aan het vechten was met het onkruid.

Ook buizen, stokken, bamboestokken, draad, vogelnetten verdwenen vanaf ik ze opzij legde.

Van 8 tot 4 non stop, ben echt stikkapot, of beter onkruidkapot

Kwam er al ene af dat hij het stuk wilde als het mooi opgekuist is en gefreesd

Vrijdag de rest opkuisen.

Geplaatst:

je,,,sus waar haalt ge de moed vandaan om zo andermans tuin te kuisen.

dank voor stank.

leuk als er iemand komt die de , door jou proper gemaakt, stuk wel wil hebben.

maar zelf geen poot uit steken

is zo iets belgen eigen of zie ik dat verkeerd kwee niet hoor

heb gene ervaring met volkstuinen of met belgsen ha ha

maar wens je sterkte

Wilma

Geplaatst:

Nou Borsalino, chapeau. Ik denk niet dat ik hetzelfde had gedaan. 260 m²... En vooral het feit dat iedereen komt inpikken. Het zou me woest maken.

En vreemd dat hij er wel tijd voor heeft om z'n piepers op te komen halen.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.