Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

haha helemaal waar Jorieke. Je kunt niet alles hebben , maar je kunt wel alles willen hebben !

Voor mij graag wat regen ( 's nachts ) de komende week, elke nacht 7mm. Overdag graag een enkel wolkje voor het zicht en verder alleen maar zon en 19gr. Nachten mogen 8gr zijn. Dank u.

En zo niet, heb ik wat te klagen....

Geplaatst:

Als je op je hurken gaat zitten in de kas om aan de plantjes te voelen, moet je wel ff opletten dat er aan de andere kant geen pas gezaaid traytje staat dat je met je kont tegen de grond op gooit

Sommige dingetjes kwamen al uit

Geplaatst:

Geloof niet dat we een "Domme actie-verkiezing" nodig gaan hebben met jou in de buurt!! Die win je toch!

Maar wel erg sneu... was die kont gegroeid sinds de laatste keer dat je hem zo gebruikte?

Geplaatst:

Tuurlijk niet!!!! Die is nog net zo slank als 20 jaar geleden

"Domme actie-verkiezing"

Laten we het dan wel op de Maxima manier en positievere klank geven.......een beetje domme actie verkiezing

Geplaatst:

Ik wil ook even klagen, zeuren en miepen.

Ik zal er nooit in een topic wat over zeggen maar 2 dingen:

Het is MIJN tuin en niet ME tuin

Het is sowieso en niet zowiezo of de 100 andere manieren waarop dit fout geschreven wordt.

Maar vooral dat ME tuin

Ik ben in staat om het hele topic over te slaan.

Dit is de enige keer dat ik hier iets over schrijf, nu zwijg ik hier over.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Straks mis je nog geweldige info wat iemand bedacht heeft in ze tuin

Ik denk dat "me tuin" te maken heeft met de streek waar je vandaan komt....soort vernederlands dialect......

Soms leer je ineens, zoals ikke, dat "glasgordijnen" helemaal niet bestaan en vitrage wel.....maar geen hond in Limburg die je daar op attent maakt....snappen allemaal waar je het over hebt....

heul en veul valt daar ook onder....zie een aantal mensen dat steeds gebruiken...streekgebonden denk ik dan

Geplaatst:

En ik altijd denken dat glasgordijnen op die halfhoge gordijntjes slaat... je weet wel: ondere helft van het raam. Vitrage begint boven het raam...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Hier heet alles waar je door kunt kijken en (redelijk)wit is glasgordijn en de rest overgordijn....\

gelukkig zijn lamellen, gewoon lamellen

Geplaatst:

Bonnie zowiezo kun je bij zoekfunktie intikken dan geeft het bijna 200 hits

en stel dat iemand zegt ""Me Bonnie"' en dan lief naar je kijkt, dan is Me toch ook niet erg eerder romantisch

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Tja...ik kan me er ook enorm aan ergeren hoor. Niet alleen op dit forum maar overal. Wat spreekt en schrijft men tegenwoordig slecht Nederlands!! Jammer hoor, dat het lijkt of veel mensen er weinig waarde meer aan hechten om hun moedertaal goed te beheersen. Ik vind het echt een verarming van onze cultuur.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:
Bonnie zowiezo kun je bij zoekfunktie intikken dan geeft het bijna 200 hits

en stel dat iemand zegt ""Me Bonnie"' en dan lief naar je kijkt, dan is Me toch ook niet erg eerder romantisch

Ik zou zeggen: probeer het op de mtfd. Grijns.

Geplaatst:

My Bonny .... ?

agossie.. ( mag die wel ? ) Bonnie heeft natuurlijk gelijk. Mja. gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 heel verschillende dingen natuurlijk. Ik denk Bonnie, dat het ook de verandering van taal in spreek / schrijf en vooral msn/forum/chattaal ( social media-taal ) is. Taal. Onze taal is over 40 jaar onherkenbaar veranderd. Dat gaat op het moment heul heul snel !

Je hebt gelijk Bonnie. Maar je er aan ergeren is een beetje vechten tegen de champagnefles

Geplaatst:

Mag ik dan ook even? Een fijn foutje dat ik heul veul (<-dat klopt ook niet nee) tegenkom:

Ik ga na bed.

Jij bent daarnaar aan de beurt.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Dat woordje na ipv naar is mij soms ook een doorn in m'n oogjes. Mijn vriendin gebruikt dat te pas en te onpas. Irritant vooral als ik mailtjes van haar krijg of zij iets op mijn agenda oid. schrijft.

En nu ik toch bezig ben... zij vind het erg als ik met een Kampers dialect praat. Tja ik kom tenslotte uit Kampen. Maar zij.. als Kampenaar.. spreekt wel eens Brabants.. en daar mag je dan niets van zeggen Nou ja!

Good things come in small packages

Geplaatst:

**** Geedee met de zachte ggg gaat op MTD gebarentaal doen ****

Geplaatst:

Nu we het toch over letters hebben, ik heb bij de nicknaam Geedee altijd last ervan dat ik GVD wil schrijven, serieus !

Geplaatst:

Waar staat die afkorting voor hanSM??

Geplaatst:

hansm-handsome

Geplaatst:

Waar staat die afkorting GVD voor hanSM??

ge edit...of was die spraakverwarring met opzet?

Geplaatst:

Het is sowieso en niet zowiezo

Nou! Ik schreef altijd sowieso..maar toen zag ik van de week hier ergens zowiezo staan. Vraag ik aan Lie die er voor geleerd heeft;"hoe schrijf je sowieso schat, met een es of een zet"? Zegt de neerlandicus:" met een zet"! (Ik had het natuurlijk niet onder Ajax-Heracles moeten vragen )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Tja...ik kan me er ook enorm aan ergeren hoor. Niet alleen op dit forum maar overal. Wat spreekt en schrijft men tegenwoordig slecht Nederlands!! Jammer hoor, dat het lijkt of veel mensen er weinig waarde meer aan hechten om hun moedertaal goed te beheersen. Ik vind het echt een verarming van onze cultuur.

... één van mijn ergernissen.

Het meervoud van Euro is Euro. Dus niet Euri of alle andere bastaardvormen die je overal leest

Geplaatst:

Het is: ik houD van knoflook. Niet hou. Ww minus -en. Ik begrijp niet goed waarom zelfs de nieuwslezers het over hou hebben. Rijden geeft dezelfde ergernis.

Geplaatst:

Ik schrijf eigenlijk expres ZowieZo omdat ik dat veel mooier vindt als sowieso... Schrijf ook fotooz expres zo. En gebruik graag een Y ipv IJ ... Maar dan dus vooral in informeel gebabbel / geschrijf waaronder voor mij dit forum ook valt.

Heb wel officieel blijkbaar problemen met de d en t kwesties opgelopen door de jaren heen.

En de "als" en "dan" verwarring blijft bij mij maar bestaan... probeer nu overal als ik "als" wil zeggen dan maar "dan" te doen... scheelt al een hele hoop.

Ook blijkt, door het hier schrijven, dat ik nogal de neiging heb Engelse termen te gebruiken in mijn spreektaal. Hetgeen dan eenmaal getypt helemáál niet overkomt... dus ik probeer bij mij die "veréngelsing" tegen te gaan.

Aan nieuwe spellingen door de jaren heen leren doe ik principieel niet. Voor mij is het bijvoorbeeld nog steeds een Pannekoek en géén Pannenkoek!

Vindt het ook erg leuk om hier juist nieuwe woorden te leren... laatste mooie nieuwe woord:

Occulatiepunt of Oculatiepunt ? (op internet wordt het allebei gebruikt... weet nog niet wat het nou officieel is).

Glasgordijnen .... Nog noooit van gehoord!!!

Leuk linkje: met de instinkers waaronder ook de sowieso...

http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/de-dikke-drieduizend-dicteewoorden

Edit: Moet zeggen dat die gekke spellingscorrectie me ook vaak in de war brengt...

aangepast door Gast

Geplaatst:
Het is: ik houD van knoflook. Niet hou. Ww minus -en. Ik begrijp niet goed waarom zelfs de nieuwslezers het over hou hebben. Rijden geeft dezelfde ergernis.

Omdat zowel "ik hou" als "ik houd" correct zijn. Hier in Vlaanderen gebruiken we steevast "Ik hou"

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.