Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Recepten met zoete aardappel

Jorieke123

Recommended Posts

Kom maar op :) Wel graag recepten die je zelf al eens hebt gemaakt.

Ik bak graag blokjes in de oven, nadat ik er olie en kruiden/specerijen overheen heb gedaan. Vooral komijn, zout, peper, en (pittig)paprikapoeder. 

En van de week heb ik er een aantal verwerkt in een taart. Ik had na de oogst namelijk wat exemplaren die waren aangevreten of die ik zelf door had gestoken met een schep :oops: en die heb ik dus meteen verwerkt.

IMG_4625.JPG

Er zijn aardig wat recepten voor zo'n 'sweet potato pie', ik heb er een paar gecombineerd. 

Ik nam de bodem van dit recept: https://preppykitchen.com/sweet-potato-pie/  maar dan met iets kaneel er door, vind ik altijd wel lekker.

En voor de vulling had ik geen room in huis, dus toen ben ik nog een paar recepten gaan bekijken en kwam ik deze tegen waar karnemelk ik de vulling gaat: https://tasty.co/recipe/aunt-vivians-sweet-potato-pie 

Dat had ik ook niet hoor, maar wel zure room en gewoon melk. Dus daar heb ik maar gewoon wat van gebruikt ;) 

Ik heb er ook wat fijn geraspte citroenschil en citroensap in gedaan. Dat leek me wel fris, want in dat 2e recept gaat ook citroenextract. 

Ik heb er geen hogere taart van gemaakt zoals in die recepten, zo'n vorm heb ik niet en ik denk dat dit net een mooie hoogte is voor onze smaak. Qua verhouding vulling en bodem zeg maar. Je hebt anders echt wel een grote hap met alleen maar vulling op je vorkje. 

Nou ja, en met eieren, boter, die specerijen, en suiker, heb je al gauw iets wat lekker weg-eet hoor :thumbup:

• Like 2

Zeer simpel, snel en smaakvol receptje. Eenvoudiger kan bijna niet. Ontstaan toen ik eens snel iets warms op tafel wilde hebben en geen zin had om te koken. 

Gelijke hoeveelheden blokjes zoete aardappel en knolselderij mengen met een beetje olijfolie. Ongeveer 15 minuten in de airfryer garen bij 200°C. Tegelijkertijd een of 2 visjes (hier op het plaatje zijn dat lekkerbekjes captain Iglo) vanuit diepvries 20 minuten in de oven bakken bij 220°C.

Vis en de gemengde blokjes zijn vrijwel gelijk klaar. Bij beiden past een knoflooksausje zodat je in principe geen extra kruiden meer hoeft toe te voegen.

za_recept.thumb.JPG.c5107189ee835378af51eb2e4d8a82db.JPG

Wat er aan uitstraling mist wordt goedgemaakt door de smaak. :-)

• Like 2

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

• 1 month later...
  • 1 month later...