AshaiRey Geplaatst: 9 februari 2022 Geplaatst: 9 februari 2022 Interessant, hoe dik is de laag op de bodem dam voordat de vulling erop ga? Quote Groetjes,Bram
Mellie Geplaatst: 9 februari 2022 Auteur Geplaatst: 9 februari 2022 Niet dik. Gewoon wat broodkruim. Bij mij was de bodem nog te zien. Misschien als je een wat nattere vulling hebt, je dan meer moet doen, maar dat had ik niet. Quote
mdubbelm Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Ik hoorde laatst dat professionele chefs de bodem insmeren met geklopt ei en dat hard laten worden. Zelf niet geprobeerd. Quote
Mellie Geplaatst: 15 april 2022 Auteur Geplaatst: 15 april 2022 Ik heb laatst een vleespastei gemaakt. Voor het eerst met 3 soorten restjes stoofvlees uit de vriezer die ik leger maak. Dat was toch best nat en toen heb ik wel de hele bodem bedekt met broodkruim. Groot verschil met een quiche. Ik denk wel 3 sneetjes brood gebruikt. Daardoor liep hij niet wat ik toch wel fijn vind. Dat is ook wat waard. Was ook echt voor herhaling vatbaar die vleespastei! Ik weet niet of ik ei zo snel zou gebruiken. Dat proef je nl ook terug. Maar sommige quiches zit het natuurlijk ook al in. Quote
Erny Geplaatst: 15 april 2022 Geplaatst: 15 april 2022 9 uren geleden, Mellie zei: uit de vriezer die ik leger maak. Dat probeer ik eigenlijk ook altijd, gaat niet zo gestaag. 1 Quote
Karietje Geplaatst: 17 april 2022 Geplaatst: 17 april 2022 @Mellie ik bak het deeg van quiche nooit blind... OEPS ik zag de tip op youtube van ini's moestuin : potjes labelen met nummers (met bv een stift en schilderstape of een krijtstift) ipv elk potje een labeltje , scheelt een hoop labeltjes 1 Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Mellie Geplaatst: 12 mei 2022 Auteur Geplaatst: 12 mei 2022 Elke jaar heb een paar x sereh nodig tijdens de wintermaanden dat ik het niet van mijn plant durf te knippen. Vorstschade of erger, dan maar een stengeltje kopen. Dat gebruik ik dan niet helemaal, maar stop het uiteinde in een glaasje water. Soms heb je binnen enkele dagen al wortels. Soms heb je een weigeraar dat gaat schimmelen. Bij de weigeraar haal ik de buitenste ‘schil’ eraf en stop het dan weer in het water terug. Een slagingspercentage van 100%! Echt een aanrader. Dit jaar heb ik kennelijk 2 x sereh gekocht. De korte was een weigeraar. De aanhouder wint 5 Quote
Grork Geplaatst: 8 juni 2022 Geplaatst: 8 juni 2022 Tomatenzaad op bakpapier laten drogen geeft mooie schone zaadjes. Het liefst na fermetatie natuurlijk. Maar ook zonder die stap liggen ze uiteindelijk los op het bakpapier. 1 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
rorror Geplaatst: 9 juni 2022 Geplaatst: 9 juni 2022 @Grork Leuke tip! Lang niet gezien op het forum. Is het kweken toch weer gaan kriebelen? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 13 juni 2022 Auteur Geplaatst: 13 juni 2022 Heeee dat is nog eens een handige tip! Dank je wel! Quote
Mellie Geplaatst: 29 juli 2023 Auteur Geplaatst: 29 juli 2023 Het werd weer tijd voor een tip! Ik heb een paar dagen terug tomatensaus gemaakt en ik gooi de tijm er altijd in zonder te rissen. Na afloop kun je de takjes er zo uit vissen. Scheelt weer tijd en wel zo makkelijk 3 Quote
Edwin Geplaatst: 29 augustus 2023 Geplaatst: 29 augustus 2023 Hier ook even een tip.. Zojuist een klein eureka-momentje beleefd bij het bestrijden van fruitvliegjes die massaal boven de gesprongen tomaten bleven rondzwermen, oplossing --> De Stofzuiger. De weg naar buiten weten de vliegjes vooralsnog niet te vinden, voor de zekerheid toch maar een oude sok in de stofzuigerslang gestopt. 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 29 augustus 2023 Geplaatst: 29 augustus 2023 @Edwin Bedankt, ga ik uitproberen.. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.