Geplaatst: 17 juli17 Jul Op 14-7-2026 om 15:10, Jorieke123 zei:Maar toch plakken er dan steeds weer kleinere druppeltjes aan de wand.Misschien de fles in flink warm water zetten en af en toe tegen tikken?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Fijn dat er weer een klein hittegolfje aankomt, dan kan ik de ketel weer aanslingeren en gooi ik er pepermunt en eucalyptus in.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Jorieke123 Gewoon omdat het me intrigeert: je destilleert altijd als het heel warm is. Wat is daar de reden van voor het proces als ik vragen mag?
Geplaatst: 41 minuten geleden41 min Auteur Goeie vraag Daar is voor het proces geen reden voor. Nou ja, de ketel is misschien iets sneller op temperatuur haha. Het is voor mij gewoon een handig klusje in de schaduw, waar bijna geen handelingen voor nodig zijn. Ik kan er bij gaan zitten met een boek of tablet, of juist binnen blijven en dan even om het hoekje kijken of het nog goed gaat daar op de tuintafel. Bij lagere temperaturen heb ik genoeg andere klusjes EN dan zou je zomaar de ketel even vergeten en dan loopt de fles over en ben je kostbare olie kwijt (want die zit bovenin). Het zou ook wel een klusje zijn voor ergens in de winter, en dan in de schuur ofzo. Maar dan zijn er geen verse kruiden om te oogsten en dan laat je het koel-water niet zo makkelijk ergens in een perkje lopen enzo.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.