Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

De laatste aardappelen gepoot. (Pink fir en gourmandise).

Voor de zoveelste keer bietjes en wortel gezaaid. 
Erwten moeten ook opnieuw, er komt gewoon niks op. 
Hier en daar in de geul zitten wel erwten, met een mini spruitje eraan.

Ik zal ze maar weer thuis voorzaaien.

Onder soort cloche amaranth, ammi,zinnia en zonnebloem gezaaid.

En ook spinazie, die plant ik verder uitelkaar, mocht er iets opkomen.

Het insectengaas dat over de kolen en prei zat, heb ik weer verwijderd.

De slakken beschouwden het als een glamping met diner.

Eens kijken of dit effect heeft.

Zoals ieder jaar zit ik in een tuindip. Het schiet niet op, en er gaat van alles mis.

Maaaar, ik weet, zoals ieder jaar, dat het meestal weer goed komt.

Het is een nieuwe tuin die eerst eens vertrouwd moet gaan voelen.

We gaan het zien.

Geplaatst:

Bosui en bleekselderij plantjes uitgeplant. En waar ik nog wat ruimte over had een rij doperwten gezaaid. 

Geplaatst:

Jonge paprikaplantjes verspeend en niet meteen water gegeven, ☹️ ziet er slapjes uit maar komt vast goed.

20220411_160843.thumb.jpg.a3e4449ca897f0adfbef0fa5ff6dabed.jpg

De oudere generatie paprika's, pepers en tomaatjes in grotere potten gezet. Ze klaagden over te krappe schoenen, hiermee hoop ik dat ze de komende maand vooruit kunnen.

Helleborus zaailingen uit de voortuin gevist en in potjes geparkeerd, zodat ik ze kan weggeven.

Geconstateerd dat ik de komende dagen nog heel veel ga doen met dit mooie weer. Oa de voorgezaaide kapucijners en doperwten uitplanten, veel onkruid wieden, tomaten enz voorzaaien. 

Geplaatst:

O die zien er sneu uit Arja, die pepers!

wij hebben, of eigenlijk Lie heeft, gras gemaaid, wat sla en planten de kas uitgegooid en geplant, zo ook rucola, wilde en wasabi, peterselie. Aan t begin van de kas Agastache geplant, om bijtjes te trekken. 
Lie heeft 2 x aardappelbed gegreniletterd. 
Aardapels uitgezocht en in het licht gezet..gezien dat we iets te weinig poters hebben. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Het gaat goedkomen 😃

20220411_181544.jpg

Geplaatst:

Na het werk meteen de tuin ingedoken om de peultjes uit te planten, die hadden me al een partij wortels 😁

En verder de dagelijkse handeling tomaat, peper en paprika van bijkeuken naar de kas en aan het eind van de dag weer terug... ik durf ze nog net niet te laten staat. Ze groeien wel erg lekker door de warmte en vele licht.

Geplaatst:

Tuinboon Driemaal Wit

Tomaat Zwart Krim?

Bonset F1

Sungold F1

Spaanse pepers voor buiten.

Courgette geel

Komkommer Johanna

Koriander uitgeplant.

Doperwten ?

Sugar Bon

aangepast door Patrijs

Geplaatst:

Bedankt.

Ik had vorig jaar oktober een tomaat geleend van een medetuinder, en ik ben niet zo goed in namen onthouden.  😳

Geplaatst:

De paprikaplantjes van gisteren zijn weer blij:

20220412_200132.thumb.jpg.39b5704b62ec5cf807b977bd3520fe37.jpg

Vandaag tomaten, pompoenen, wedstrijdkomkommers en allerlei ander spul voorgezaaid. 

Doperwten en kapucijners uitgeplant.

1301255441_20220412_1623133.thumb.jpg.1ef622cdf860c3988711c8158d45fc62.jpg

Ze waren er wel aan toe:

20220412_154926.thumb.jpg.a971a01268cb1439cb2bacd270c6bcac.jpg

aangepast door Arja

Geplaatst:

Komkommer, pompoen, meloen. Heb er zin in, vooral de pompoen. Ik heb vier soorten, waaronder de Sweet Mama van vorig jaar.

Geplaatst:

Komkommer "Johanna" en courgette "Black Beauty" gezaaid. En wat sla plantjes "Wonder der 4 Jaargetijden" in de tuin gezet. De eerdere zaaibeurten van die sla lijkt wat achter te lopen bij de andere soorten kropsla.

Geplaatst:

Een half pond Piroska Rot Steckzwiebeln.

Een half dozijn bloemkolen van eigen kweek.

Andijvie plantjes.

Geplaatst:

Dahlia’s opgepot, gisteren prei, venkel, koolrabi, broccoli, groene kool en paksoi plantjes geplant. Paar mooie stekken van de aalbes aan een tuincollega geschonken en meteen een netje over de kolen. Als experiment eens twee venkels tussen de aardbeien gezet, benieuwd of die daar enig probleem mee hebben. 

Geplaatst:
  • Auteur

Meloen, meerdere pompoenen voor veeteelt (en we eten er zelf wat van mee), courgette, wedstrijdkomkommer, basilicum, 2 soorten zonnebloemen, savooiekool, suikermaïs, en dat was het volgens mij wel... Alles in potjes die voor nu even in de kas komen te staan. 

Geplaatst:

Gisteren wat knolvenkelplantjes buiten geplant. Ben benieuwd of ze de toch nog frisse nachten gaan overleven? 

Geplaatst:

Die zijn winterhard, dus die blijven wel leven als je ze goed afgehard hebt.

Gezaaid: Twee rijen pastinaak onder een glasplaat.

Geplant: 10 Russische bladkool plantjes

Gepoot: De laatste Anais aardappeltjes.

Geplaatst:

Radijs

Geplaatst:

Even als extern geheugensteuntje:

Schorseneren buiten en binnen gezaaid.

Ook gelijk suikermais te weken gelegd voor zaai morgen in bakken.

Geplaatst:

Vandaag weer een hoop gezaaid in het heerlijke zonnetje.

Zonnebloemen, komkommer, afrikaantjes, basilicum, bladpeterselie, 3x ah bloementuintjes (die gaan mooi het bloemenvak in strakjes) en courgettes... iets te vroeg, schrijf ik nog op een briefje "eind april" stop ik ze ongemerkt de potjes al in ☺️, nouja komt vast goed, als ze te groot worden mogen ze nog even in de kas logeren, echt koud lijkt het niet meer te worden (hoop ik)

Geplaatst:

Heel veel planten in de tuin gezet en bonen gezaaid, dropplant, snijbiet

Geplaatst:

De afgelopen dagen suikermais gezaaid, nog een bak met winterprei, worteltjes zowel zomer als winterpeen, kropsla, en een eerste partij sperziebonen. En zonnebloemen, van zo'n gratis zakje dat ik bij de boodschappen kreeg.

Geplaatst:

Vrouwlief heeft peterselie, koriander en dille in het kruidenvakje gezaaid. Meiraapjes in een randje aan de zuidkant van het aspergebed. Binnen nog een 60-vak tray met goudsbloem, kattesnor (hopelijk kiemt ‘t nu wel!), veel zinnia, snijbiet en basilicum. Als laatste nog 5 zaadjes Sugar Baby watermeloen gezaaid. Mooi om alles zo uit de grond te zien knallen!

Geplaatst:

Pastinaak opnieuw gezaaid, nu met vers zaad van Claudy, nogmaals dank.

Pompoenen en slungels en augurken in grotere potten gezet.

Pompoenzaden en gele courgette die ik op de mtfd uit de zadendoos viste gezaaid, dank Angela en Anna3.

Buiten water gegeven, want die miezer was echt de moeite niet. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.