Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Voorgezaaide koolplantjes geselecteerd. De mooiste zaailingen uitgeplant (de rest in een soepje gedaan).

Enkele ijs- middagbloemetjes uitgeplant vanuit de kas.

Nog wat siererwten gezaaid, nu op plek van bestemming.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren, met wat hulp, twee gaasschermen als klimrekken in de tuin geplaatst. Zometeen weer even wieden, de grond waar we op gelopen hebben losmaken en nieuwe cosmos en korenbloem inzaaien langs het hek. De clematis moet ook weer opgebonden worden. 

 

Maar de eerste bloem is open! 😁

 

 

 

clematis-klein.jpeg

aangepast door Eswee
foto verkleind
  • Like 4

voorzichtig terug van weggeweest, voorheen bekend als Balkontuinder.  🌼

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonen! Maar nog niet in volle grond. Gisteren alles in de week gezet.

 

Ik heb de edamame soya boontjes en de kouseband nu eerst in bakjes met zaaigrond gezet. 

De gewone (geweekte) bonen zijn samen met wat vochtig wc-papier  nu per variëteit opgehokt in een plastic zakje. Morgen gaan ze de vollegrond in. En zoals elk jaar denk ik dat ik alleen voor de bonen al een halve volkstuin bij moet huren 😶

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een avondje de tijd om nog te zaaien:

Pompoen Butternut,

Stokspekbonen,

Snackkomkommer,

Lage boon (onbekend welk ras)

 

Morgen nog wat rucola, pluksla en radijs zaaien, daar waait het nu iets te hard voor.

 

Ook de pastinaak ga ik morgen opnieuw zaaien hier is helemaal niets van opgekomen. Misschien ook maar even een kiemtest op vochtig papier doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de eerste snackkomkommer uitgeplant.

Het stond al even buiten, en er groeien al vruchten aan, dus in de grond leek me toch handiger dan op een tafeltje waar het steeds omwaaide. De tweede plant is nog klein, in de hoop de oogst een beetje te kunnen spreiden en langer te kunnen genieten. 

voorzichtig terug van weggeweest, voorheen bekend als Balkontuinder.  🌼

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de sojabonen (75* black het en 60* Envy) gelegd. Volgens de methode van Diana, 3 zaden bij elkaar, ongeveer 19cm in de rij en ongeveer 15cm tussen de rijen, rechtstreeks in de volle grond. Tijdens het maken van geultjes kwam ik op beide stukken (paar meter verderop) gangen tegen van een woelmuis. Fingers crossed.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag aan de bonen gegaan.
3 soorten bonen, 1 x sugarsnaps en nog 1 x erwt kleine rheinlanderin voorgekauwd in zaaibakjes. Vorig jaar veel verloren, dus durf niet zo goed meer in de volle grond en dit jaar is een slechter slakkenjaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de helft(14) van het verplanten van de pepers naar eindpot, dit jaar elke pot maar 1 peper of paprika. Nu nog even wachten tot de 6potten waar de knoflook instaat nog iets groter van bol zijn, voordat de pepers er in gaan. Za 28mei ga ik bij iemand een natuurstenen tafel ophalen met metalen poten. Die had ook nog wat van die plastic aldi/action sier potten staan die niet meer werden gebruikt dus die gaan ook mee. En dan kunnen daar de laatste pepers ingeplant worden.

Vorig jaar stonden mijn pepers pas op 1juni volledig buiten terwijl ze er toen slechter uitzagen. Dit jaar dus zo'n 10potten meer pepers. Ik hoop op meer paprika's, verwacht wel te veel pepers. Heb ze van vorig jaar nog niet eens allemaal op 🤣

 

Vandaag verder, cherry tomaten maatje groter verpot.

16 Snijbonen gelegd.

Verder lijkten de rodebieten het ook goed te doen, zijn nu ongeveer 1,5cm bolletjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-5-2022 om 20:04, acpronk zei:
Zo komen ze ook niet op hoor (in de zin van opkomen, groeien, niet als in opeten)


Ik heb het opgegeven met mijn autocorrect. Er komen de raarste dingen uit, maar blijft handig met weer andere dingen. Dus ik neem het op de koop toe, al kan ik me met sommige dingen kapot ergeren eraan.
Want voorkauwen is inderdaad zo veel logischer en correcter dan voorzaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...