HuubvG Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 (aangepast) Nog enkele lathyrussen gezaaid, zuinig mee. In een bakje ligt nog een handjevol, maar de eerder gezaaide komen al op. Hennepzaden gezaaid, 11 stuks, in een zwarte etensbak van kunststof. Gaten onderin gemaakt met de priem. Dekseltje onderop als rechthoekige schotel. Doorzichtige vershoudfolie erover. Oppassen straks wat de seksen zijn, de mannetjes moeten eruit. 3 mei 2022 aangepast door HuubvG leesbaarder gemaakt 1
rorror Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 (aangepast) @HuubvG Nu hopen dat het straks mooie droogbloemen opleverd. Ik heb één zaadje liggen, zal ik die ook maar planten? 4 mei 2022 aangepast door rorror Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
HuubvG Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 @rorror, er blijven max 3 plantjes over, maar met één zaadje kun je ook een eind komen. Het is wel de tijd zo'n beetje, maar ze hebben wel warmte nodig.
Patrijs Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 Komkommer Johanna in de kas geplant. De moestuin van Patrijs
Amrutten Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 Op 3-5-2022 om 20:55, HuubvG zei: Oppassen straks wat de seksen zijn, de mannetjes moeten eruit. En hoe seksen we hennepplanten ?
MSDG Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 Drie rijtjes radijs, meteen na de oogst opnieuw gezaaid. Bosui white Lisbon, kon tot einde april, 4 mei maakt vast niet uit. Vooral om m’n door veenmol opgeknaagde prei te vervangen als allium tussen de wortels. 1 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
rorror Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 2 uren geleden, Amrutten zei: En hoe seksen we hennepplanten ? Die mogen niet seksen, daarom draaien we de mannen de nek om. 3 Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
woldistel Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 @Amrutten we kijken naar de groei en we kijken naar de bloei 🤔 😄
HuubvG Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Je kunt al snel zien aan de jonge plantjes van welk geslacht ze zijn. Dan moet je er snel bij zijn. Om te voorkomen dat je veel zaadjes in de bloemen krijgt, verwijder je de mannelijke plantjes. Ondanks dat de hennep m.i. onder moes/kruiden valt, stel ik voor het hier bij te laten en weer verder met wat we zaaien. Ik had van de moestuin zaden van een heel mooi rode OI kers meegenomen en wilde deze in de tuin bij huis graag weer terugzien, omdat de moestuin opgezegd is. Hier in de achtertuin had ik ze wel, maar dan oranje en dat vind ik lang zo mooi niet. Nu zie ik net dat de vorige week gezaaide erboven beginnen te komen! Voor vandaag ligt klaar: zonnebloemen, afrikaantjes, duizendschoon. 2
MSDG Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 (aangepast) @HuubvG, nog een speciale techniek voor die Afrikaantjes? Bij mij dit jaar denk 150 zaden gezaaid, 1 plantje... Zelf geoogste zaden van vorig jaar, en een zakje met zaden die ik vorig jaar heb gekocht. Met andere woorden, aan de kiemkracht kan het niet liggen. 5 mei 2022 aangepast door MSDG Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
HuubvG Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 @MSDG, meer geluk dan wijsheid hier, gewoon zaaien hoe je alles zo'n beetje zou zaaien eigenlijk. Verspreid een handjevol zaad over de zaaigrond in een kweekbakje, beetje grond erover en licht aandrukken. In 2020 heb ik de zaadjes uit de bloemen gepulkt die drijfnat waren, op een hoopje gegooid om te drogen. Vorig voorjaar zijn die gezaaid en bijna alles kwam op. Nu heb ik een gekocht zakje klaarliggen, ik ben benieuwd... 1
acpronk Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Dit jaar heb ik (nog) niet gezaaid, vorig jaar wel van eigen zaad van het jaar ervoor. Gewoon in de volle grond, licht inharken volstond bij mij. 1 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 @MSDGHier kiemden de Afrikaantjes akelig langzaam, ik vermoed door de lage temperaturen.
woldistel Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Heel veel opnieuw gezaaid of bijgezaaid. Diverse koolsoorten en allerlei sla en nog maar eens snij- en knolselderij. Een dagje regen lijkt me best fijn. Mijn tonnen zijn leeg ☹️
henkg Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 2 uren geleden, woldistel zei: en nog maar eens snij- en knolselderij Beide soorten zijn bij mij probleemloze kiemers. Onder een heel belangrijke voorwaarde: het zijn lichtkiemers. Dus heel oppervlakkig zaaien. Eigenlijk alleen strooien, en met de hand lichtjes inwrijven in de grond. Direct na zaaien in het licht. Als buiten (kan vanaf nu al wel), dan zeer regelmatig licht vochtig houden. (Voor knolselder zaaien ben je nu aan de heel erg late kant. Ik zaaide (binnen) begin maart, na 7 dagen kwamen ze op. De groei daarna is traag. Snijselder zaaien kan nu nog prima, moet ik binnenkort! nog doen) 2 2025_teeltlijst (.xlsx)
Vinky Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 (aangepast) 2 uren geleden, woldistel zei: en nog maar eens snij- en knolselderij. Maar zaai je dat dan in de volle grond @woldistel? Het is net zoals @henkgzegt, het zijn lichtkiemers en je bent er nu eigenlijk te laat mee. Ik zaai in huis voor rond 15 februari, in een laagje wit zand in een heel klein schaaltje. Zodra de kiempjes verschijnen, zaai ik over naar kleine potjes in cellentrays met potgrond. Gekiemde zaadjes op de potgrond leggen, en heel voorzichtig inwateren met een plantenspuit. Later uitdunnen en op één zetten. Gaat al jaren goed. 2 uren geleden, woldistel zei: Een dagje regen lijkt me best fijn Een dagje? Nachtenlang continue zeikregen gevolgd door zonnige meidagen, dat hebben we nodig. 🤣 Ik zaai even niks in de volle grond. Het is er te droog voor. 5 mei 2022 aangepast door Vinky 3
Patrijs Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Ondanks de droogte waren er tuinbonen op het natste stukje tuin verrot. De lege plekken opgevuld met de planten die aan het eind van de rij stonden, zodat ik weer mooie dichte rijen krijg. 2 De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Heel veel gezaaid met mijn 3 koters die zaailustig waren. De oudste had ik een tuintje beloofd en vandaag was de dag. Toen wilden de andere 2 ook en zo geschiedde dat ik -we/ze- veel wortel, erwt, courgette -want ik vind courgettekoekjes zo lekker mama-, prikkomkommer want geen andere soorten meer, zeeblabdibla, die droogbloemen, nog meer bloemen, diverse soorten sla, radijs, tagetes en een onbekende bloemenmix in een soort zaagseltabletten hebben gezaaid. Ook diverse soorten bessen en een appelboom geplant die een leivorm kreeg en de zonnebloemen verpoot die in kas zaten. 1 afgebroken. Die staat nu in een vaas. De eerste ooit uet. Edit: zo vroeg bedoel ik. Normaal heb ik dat pas over een paar maanden. 6
woldistel Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 @henkg en @Vinky klopt hoor, beide netjes gezaaid in bakjes van de chinees op een bedje van zand. Van beide ook wat kiemplantjes gezien en toen waren ze ineens weg 😶 Niet geschoten is altijd mis, dus ik waag nog een poging. Ik ga voor jouw weersverwachting, Vinky (duim duim duim) 2
acpronk Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 zeeblabdibla, die droogbloemen, Zeelavendel 2 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Maartendv Geplaatst: 6 mei 2022 Geplaatst: 6 mei 2022 Gisteren ongeveer 50 standaard bosaardbeien (bvs) uitgeplant. Eerder dit jaar opgekweekt uit zaad. 3
DannyL Geplaatst: 6 mei 2022 Geplaatst: 6 mei 2022 Graszoden gelegd De tuin begint zachtjes aan ergens op te lijken 2
woldistel Geplaatst: 6 mei 2022 Geplaatst: 6 mei 2022 (aangepast) Ondanks de droogte (oppervlakkig weliswaar) toch veel in vollegrond gezaaid en bewaterd. Wortelen diversen voor de tweede keer, nog wat radijzenrijtjes aangevuld, bietjes gezaaid, de zoete aardappelslips zowel in een bak in de kas als in de vollegrond gezet, aubergines uitgeplant in de kas en waterspinazie en bontbladige oostindische kers (de friese naam is veel mooier; kievitskoppen en mijn moeder en beppe zeggen koekeloekjes) in bakjes voorgezaaid. Ik ben blij 🙂 6 mei 2022 aangepast door woldistel 2
Aanbevolen berichten