Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Leuk een moestuin en nu????


jelt_

Aanbevolen berichten

Hoi,

Vanaf 1 jan. ben ik met een vriendin de trotse huurders van een moestuin. Oeps... wat nu?? Het idee in de zomer lekker over de velden uitkijken staat nog steeds als een paal boven water. Ook dat we vooral 'vergeten groenten' willen gaan verbouwen. Een leuk ontwerp was snel gemaakt. En nu zijn we op zoek naar goedkope zaden/planten. Zo zijn we op zoek naar Veenbes?

Hopelijk kan ik via dit Forum wat tips krijgen. We zitten in Assendelft op een kleine tuin. Een foto zal volgen

warme groet!

het vriest lekker!

Jelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi welkom hier, hoe groot is het oppervlakte van je moestuin. Ik vind het leuk om echt te kunnen oogsten wat we vaak eten en aparte dingen te proberen. Maar goed van mijn landje hoef maar een gezin te eten en ik hou ervan om veel te planten. En ruimte te kort heb je zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier! Ik ben zelf ook nog maar net begonnen (sinds september een moestuin), ik ben nu vooral bezig om de tuin in te delen in vakken voor de wisselteelt. Het idee achter wisselteelt is vooral om planten met dezelfde behoeften bij elkaar te zetten én dat eenjarige planten eigenlijk niet langer dan één jaar op dezelfde plek geteeld mogen worden. Dit om ziektes minder kans te geven. Nu je toch niet veel fysiek in de tuin kan doen is dat zowiezo een van de weinige manier om met je tuin bezig te zijn

 

Je zou dus kunnen beginnen met de planten die je wilt gaan telen in te delen in groepen. Dan bedoel ik wisselteeltgroepen voor eenjarigen zoals kool, aardappel, bonen, sla, wortel en één of meer groepen voor meerjarigen zoals kleinfruit. Als je weet welke groepen je wilt gaan telen dan kan je daarmee weer een soort ontwerpje voor je tuin maken waar alles zou kunnen komen te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

 

En nu zijn we op zoek naar goedkope zaden/planten.

 

Er zijn wel sites te vinden waar je kleinere hoeveelheden kan kopen of eigen geoogste zaden. Leuke probeerhoeveelheden en kost weinig.

 

http://www.hobbyzaden.nl

Overzichtelijke webshop met een leuk aanbod. Hier kan je zelf bepalen hoeveel zaden je afneemt. Kleine of juist grotere hoeveelheid. Al vanaf 25 cent is er volop keus!

 

http://www.freewebs.com/ruudendiana Sowieso een hele leuke en informatieve site!

 

http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/

Flink zoeken, maar ze heeft heel veel verschillende zaden van groenten, kruiden en bloemen. Vind zelf de beschrijvingen niet helemaal geweldig en soms erg incompleet maar er is wel heel veel variatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom....leuk dat je vooral vergeten groenten wil gaan telen...ben ik vorig jaar ook mee gestart...heb kastanje wortel, gele wortel, gele biet en witte biet en rood/witte biet gekweekt afgelopen jaar. Wil me dit jaar ook gaan begeven aan de cranberry maar weet niet zeker of die het doet op limburgse bodem.

 

Veel leesplezier hier op t forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...