Geplaatst: 21 april 20223 j Auteur @angela Het is onwaarschijnlijk dat de Issai in staat zal zijn om de Jumbo te bevruchten dus dat is wel een dingetje. De deskundigen verschillen qua mening over dit vraagstuk maar er lijkt bij Issai sprake te zijn van infertiel stuifmeel, een alleenstaande Issai zou dan vruchten krijgen zonder zaden. Dit van mij heeft wel zaden in de vrucht maar goed daar staat ook een Weiki (m) in de buurt. Net zoals bv een Kaki vrucht kan zetten zonder bestuiving. Daarnaast zit er een verschil in bloeitijd tussen Issai (hybride) en de raszuivere kiwibessen.
Geplaatst: 21 april 20223 j Dan zou het niet veel nut hebben om hem te zetten wel? Laat ik het maar niet doen zonde om te planten zonder opbrengst
Geplaatst: 21 april 20223 j Auteur Ik vrees het ook. Tenzij je ooit ook nog een potente echte man op de kop weet te tikken.
Geplaatst: 22 april 20223 j Die heb ik een Adam staat er al jaren doet helemaal niks heeft het denk ik niet naar zijn zin bij mij. Nu ik stop met de tuin was ik ook niet van plan hem mee te verhuizen
Geplaatst: 22 april 20223 j Auteur Adam is een Siberische kiwibes en zal onder normale omstandigheden door o.a. verschil in bloeitijd geen gewone kiwibessen bestuiven. Veredelaars kruisen wel gewone kiwibes en Siberische kiwibes om o.a. de oogsttijd te vervroegen van "kiwibessen" maar die gebruiken dan b.v. ingevroren stuifmeel.
Geplaatst: 22 april 20223 j Auteur Mijn lijstje sluit om 2030 voor wat betreft zaken die ik in mijn volkstuin heb staan , zoals frambozen en aardbeien. Tomaten kunnen eventueel nog gemeld worden tot 2230u vandaag.
Geplaatst: 23 april 20223 j Auteur Op de weggeeftafel staat straks een Johma bakje met doe-het-zelf Szechuan peper inclusief instructie en wat gripzakjes. Verder een Chayote / Labu Siam
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.