Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD Grensstreek Nederland & Duitsland?


Jane Doe

Aanbevolen berichten

Zou er interesse zijn voor een MTFD in de grenstreek Nederland (Overijssel, Twente, Drente,  Groningen, Friesland) en Duitsland (Niedersacksen, Graftschaft Bad Bentheim). Zal dan een andere naam krijgen uit respect voor Jorieke en alle van het forum. en ieder is van zelf sprekend welkom, maar een gebied voor coördinatie is wel zo handig. Als er vraag is, zouden we dat wel jaarlijks willen organiseren. 

Buiten en binnen is volop plaats, zo ook genoeg parkeerplaats en alles privéterrein. 

Ben zeer benieuwd naar jullie reacties en of er zo een gezellige jaarlijkste bijeenkomstdag kan ontstaan. Loraine en ik hadden al langer deze plannen, maar nu zijn de mogelijkheden van onderanderen accommodatie er gekomen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fre3ke het is ongeveel 130 km en 1:45 rijden, afgerond naar boven vanaf Nijmegen. Naar Jorieke is voor ons verder en langer rijden, maar was meer dan de moeite waard. Was een geslaagde dag en leuk jullie alle te leren kennen en treffen. Als ik jaarlijks de tijd kon vrijmaken, zou ik graag komen. Maar de verplichtingen laten dat helaas niet toe. Fre3ke ik kan je begrijpen, zou het wel  leuk vinden als je tich in de gelegenheid bent te komen. 

Dit jaar zal het nog niet plaats kunnen vinden, kost enige tijd het goed voor te bereiden en te organiseren. Gezien het ook niet een eenmalig maar een jaarlijks treffen zal worden. Er zijn overnachtings mogelijkheden, hotel en vakantiewoningen. De late optie is gezamelijk met anderen te regelen en zo de kosten te delen. Willy en bazin hebben alle luxe met hun woonmobiel, na al die jaren hard werken kunnen ze nu hun vruchten plukken en volop genieten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee, aangezien Zelhem geen optie is door de afstand kan ik naar beide niet ;)
Als de locatie in de buurt van Groningen/Drenthe/Friesland was dan werd het een ander verhaal. Dat had ik eigenlijk wel verwacht door de provincies die je benoemde maar Denekamp is niet bepaald grensstreek Groningen/Drenthe/Friesland. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat die provincies een half uurtje tot uurtje rijden zijn, afhankelijk van waar in de provincie (grens of verder de provincie in). Het is die grensstreek, kan door Nederland of Duitsland rijden, wat de voorkeur is.

Weet nog niet waar je vandaan moet komen, maar wie weet is er tegen die tijd wat te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een aantal jaren de NMM georganiseerd, de Noordelijke Moestuin Middag. Deze vond dan plaats ná de MTFD zodat eventueel plantjes ook weer verder vergeven konden worden. Locaties waren in Friesland en Groningen provincie en Groningen stad. Dit was omdat leden uit het noorden de Zelhem MTFD te ver reizen vonden en er daarom niet heen konden maar wel graag bij elkaar over plantjes en zaadjes wilden praten onder het genot van allerlei zelfgemaakt lekkers. Het waren erg gezellige afleveringen waar zelfs ook een aantal mensen van elders uit den lande kwamen opdagen. :mrgreen:

Ook in de randstad zijn de afgelopen jaren diverse moestuinmeetings georganiseerd.

 

Dus het organiseren van een moestuindag in een ander deel van Nederland (of Duitsland) is altijd een leuk idee.

 

Maar mij is ook onduidelijjk wat nou jouw buurt is @Jane Doe . Je onderschrift zegt Duitsland, je noemt Bentheim maar begrijp ik het nu goed dat het dan eigenlijk Denekamp is?

Ook voor mij scheelt dat in de praktijk niet veel met de locatie Zelhem. Ook te ver vanuit Groningen (050), dat is al snel anderhalf á 2 uur rijden, mits je een auto tot je beschikking hebt (vanuit Friesland is het nog een stukje verder). Dus zeker niet een half uurtje/uurtje.

Denekamp is wel met OV bereikbaar maar dan met 3x overstappen in bijna 3 uur reistijd. Dus dat is ook nogal veel en overleven plantjes slecht denk ik. :wink:

 

Het aanbod van accomodatie voor overnachting klinkt dan wel aantrekkelijk. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat iets wat jij zelf thuis faciliteert of is het een externe (zelf betalen) locatie? Daar zou ik dan wel wat meer informatie over willen om te kunnen bepalen of zoiets binnen mijn mogelijkheden ligt.

 

Nog een tip:

Kies een naam/afkorting die vooral niet op MTF-D lijkt (dit voorkomt verwarringen met berichten over plantjesruil).

 

Succes met het organiseren, ben benieuwd wat er uit gaat komen. :cool:

 

aangepast door Erny
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 x de 020-moesdag georganiseerd.
Echt heel leuk en als je ruimte en zin hebt: zeker doen.
Vind dit soort dagen geweldig en er zullen altijd wel mensen zijn die interesse hebben.
Dus volgend jaar gewoon voor gaan!
Voor de een is het te ver. Voor de ander niet. Dat blijft.

Misschien komt er ook wel weer een 020 moesdag.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jane Doe zei:

Dat komt omdat die provincies een half uurtje tot uurtje rijden zijn, afhankelijk van waar in de provincie (grens of verder de provincie in). Het is die grensstreek, kan door Nederland of Duitsland rijden, wat de voorkeur is.

Weet nog niet waar je vandaan moet komen, maar wie weet is er tegen die tijd wat te regelen.

half uur rijden? Dat lukt zelfs vanuit het onderste puntje van Drenthe en door Duitsland heen niet. 
Ik woon in Drenthe en het is toch echt bijna 2 uur rijden (1uur en 50min). Voor Groningen en Friesland is het dus nog verder.

Naast Overijssel/Twente zou Gelderland/achterhoek veel logischer zijn om te benoemen. De noordelijke provincies zorgden bij mij voor een vertekend beeld en daardoor teleurstelling.  Maargoed locatie is nu duidelijk. 

aangepast door loes
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie reacties, het is pas volgend jaar in de planning. Er komt zo en zo een treffen voor ieder die wil en kan komen, waarom dan ook niet voor de forumleden is de gedachte.

Overijssel, Twente, Gelderland, Drente, Groningen, Friesland, Niedersacksen is een groot grensgebied. Zelf rij ik dwars binnendoor Duitsland en Nederland om overal te komen. Met de auto, openbaar vervoer weet ik zo niet. Maar als er leden zijn die de reis op zich nemen, kunnen we daar vast en zeker een oplossing voor vinden.

Erny een hotel en vakantiewoning heeft natuurlijk zijn prijzen, hotel per 1/2 persoonskamet met ontbijt en vakantiewoning als er gereserveerd kan worden groepsaccommodatie denkende aan gezin. Met keukentje en badkamer, eten en drinken is dan zelf te regelen. Maar eten en drinken zal er genoeg zijn, rekening houden met allergie/vegetarisch/veganistisch/koser/halal en wat ik zo vergeet. 

Denekamp is een van de dicht bijzijnde Nederlandse plaats, zoals Almelo/Hengelo/Enschede steden. 

Loes het is toch echt met een half uur tit uur haalbaar, moet ik verder in groningen of vriesland zijn ben ik meer tijd daar kwijt met al die kleine weggetjes. We zijn goed bereikbaar met Autobahn/Bundesstraße, zelfs sportvliegtuig en helicopter is mogelijk maar ging er niet vanuit dat ieder in de mogelijkheid is te vliegen of die hobby/beroep heeft.

Voor we zo een dag zouden organiseren, wilde we alleen weten of er vraag is. De dag zelf komt er hoe dan ook, maar waarom dan niet een dag extra privé voor forumleden als de mogelijkheid daar is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Jane Doe zei:

Loes het is toch echt met een half uur tit uur haalbaar, moet ik verder in groningen of vriesland zijn ben ik meer tijd daar kwijt met al die kleine weggetjes.

Ik hou mij graag aan de maximale snelheid. Maar als het voor jou maar een half uurtje is kan je mij dan komen halen? 
Wel bijzonder hoor dat je denkt dat iedereen supersnel bij jullie kan komen maar je aangeeft dat je naar Zelhem langer moet rijden dan 1:45.

Fre3ke, Erny en ik kunnen echt zelf onze reistijd wel inschatten. 

aangepast door loes
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je zonder reden tegen mij in gaat.
Ik geef netjes aan dat het helaas te ver is maar dat lijk je niet te willen aannemen. Hetzelfde reageer je ook op anderen in het topic. Er wordt aangegeven hoe lang het rijden is maar daar ga je gewoon tegenin want nee jij rijdt dwars binnendoor Duitsland en Nederland en het is toch echt maar half uur tot een uurtje.

aangepast door loes
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik dan even samenvatten wat ik nu heb begrepen? :cool:

Dat maakt het wat overzichtelijker.

 

Jane Doe en Lorraine zijn voornemens jaarlijks (vanaf volgend jaar) een soort moestuinmeeting te organiseren in de omgeving Denekamp. Hier hebben zij een geschikte lokatie voor gevonden.

Moestuinforummers zijn daar dan ook welkom en eventueel (bij genoeg belangstelling) kan er ook een extra dag bijkomen voor alleen moestuinforummers. Ik ga er vanuit dat deelname aan deze meeting gratis is.

Eventuele overnachtings accomodatie is in de omgeving Denekamp ruim aanwezig maar moet zelf geregeld en betaald worden.

 

Lokatie:

Denekamp ligt in het puntje van Overijssel en is per auto:

102 km / 1.42 min van Groningen

130 km/ 1.45 min van Drachten

75 km/ 1.13 min van Zelhem

167 km/ 1.55 min van Amsterdam.

 

Denekamp is met het openbaar vervoer bereikbaar.

 

Jane Doe en Lorraine willen graag weten of er interesse c.q. belangstelling is vanuit forumleden om t.z.t. aan deze meeting deel te nemen.

 

Goed samengevat? :mrgreen:

 

 

 

 

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_6378.thumb.PNG.7f663995dfdeee44de607ff65680c0cb.PNG

 

Bedankt Erny!

De reistijden kunnen verschillen, afhankelijk van de route. Maar hopelijk geeft de kaart afbeelding een beeld. Adres kan ik nog niet geven, tot alles officieel is ivm privé.

Er zal speciaal voor de forumleden een privé dag zijn, natuurlijk is men ook welkom op de open dag voor de omgeving. En van zelf sprekend is de toegang gratis, het gaat ons om de kindjes en gezinnen (ieder) kennis te laten maken met de wondere wereld moestuin en co. Oude heirloom soorten, teeld, vermeerderen, mogelijkheden thuis zaaien en doen. En voor de forumleden een leuke meeting met de mogelijkheid te ruilen. 

Plan is bbq en rocket stove mogelijkheden voor warm eten s'middags en voor die er s'avonds nog zijn een 2e ronde. We gaan er van uit dat we gezamelijk wel hapjes, drinken en eten kunnen regelen. Alcohol is uitgesloten, maar er zijn genoeg frisdranken en dagje zonder zal geen probleem zijn. Graag even melden van allergiën, vegetarier/veganist, koser/halal, zodat men daarmee rekening kan houden.

Ideeën en wensen zijn welkom, jullie zijn de profi's over hoe zo een moestuinforum meetingdag georganiseerd kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon wel in Duitsland, maar dan in het zuidwesten. Een zuidelijke MTF-dag zou dan weer beter uitkomen voor mij. Oftewel, je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Gewoon organiseren en wie komt die komt. Ik wens je veel succes en een mooie moestuindag.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...