Geplaatst: 8 maart 20223 j Dit wordt mijn eerste moestuinforumdag, en ik zou graag meedoen bij het ruilen. Ik kan nu aanbieden aan planten: - tomaten van forumlid Lsjr33 marizol gold peaches and cream red belly striped sweetheart wild thyme purple willard wynn Beauty King X P20 Marsha's Starfighter Beefsteak Marche de Samarkande Orange copa Big Zebra 2x Ook waren er een paar verrassingsplanten zonder label. Ik heb deze '33' gelabeld. Eigen planten. Wel kleiner/jonger dan de vorige lijst Tombolino 2x (struik 70 cm, kleine tomaat, f1) Pineapple (eigen zaad, vlees) Green zebra (eigen zaad, tros) Mountain Magic (f1, tros). - stek Japanse wijnbes; -sedum acre gewoon, slakkenproof -sedum acrum aurea, niet slakkenproof - Zwarte bes (ik weet alleen niet welke soort). - Bodembedekker stekelnootje 'Kupferteppich'. - zaailing van kardoen, onder voorbehoud dat hij zich laat uitgraven. - zoethoutplantje; ---> drie vergeven, aan acpronk en Nasuada en Redzebra, maar deze kunnen eventueel nog gesplitst worden. - Japanse munt (mentha arvensis var. Piperascens ) - Kruipmunt (mentha requienii).--> Twee vergeven, aan Goldfish en Acpronk, ik heb er nog één. - zaailingen en zaad van Lathyrus odorata; - keukensalie --> gaat naar Ciska - zaailingen artisjok 'Vert de Provence' --> als er nog is, naar Nasuada - basilicum 'Piccolino' en 'Chianti' kleine zaailingen ---> naar Angela, maar meer is beschikbaar - keukenthijm, soort onbekend, ooit gekocht bij de groenteboer Staat hier al jaren in de tuin, dus wel sterke soort. -crocosmia, rood en oranje door elkaar. - zaailingen stengelsla. Aan zaad: - Eigen zaad van Artemisia scoparia (chinese geneeskundige plant); - eigen zaad van paarse asperge 'bordeaux'; - klaprooszaad 'berries &cream; --> aantal naar Claudy - zaad van tagetes lucida, strobloem, koriander, witte papierbloem, panicum elegans; Diverse: - Een oude pot van steengoed, 6 liter, doorsnee 18 cm. Misschien geschikt voor zuurkool (waterdicht), maar als er loodglazuur op zit niet. Kom er nog op terug. - graskantensnijder, (het stalen deel, de steel ontbreekt). Ik zoek: - griekse bergthee plant --> krijg ik van Jorieke; - stekhout Siberische kiwibes (actinidia kolomikta), andere soort dan Anniki, Sentyabraskaya of Adam. - dragonplant (artemisia dracunculus); --> krijg ik van acpronk - schisandra rubriflora stekhout; - grote emmer met deksel (10 liter of 25 liter) --> krijg ik van acpronk; - zaad of klauw van Naald van Cleopatra (eremurus); - bol van oxalis versicolor; - zaad van siernetel (coleus); - rode sedum 'Voodoo'; ---> niet meer nodig, - craspedia globosa plant of zaad; - vierkante potjes 8-11 cm; - dat waarvan ik nog niet wist dat ik het wilde hebben; 20 april 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 8 maart 20223 j Hoi leuke lijst! Die pot van steengoed heeft een deksel?..heb je ook een foto voor mij? Ik heb een té grote zuurkoolpot nl. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 maart 20223 j Auteur @appelvrouw Edit: ik bedenk me ineens dat bij oude potten loodglazuur kan zijn aangebracht. Zolang ik daar geen duidelijkheid over heb, gaat hij even van de lijst. Dan is hij namelijk niet geschikt voor etenswaren, als er loodglazuur op zit. Mijn eerste antwoord was: hij heeft geen deksel. Je zal er een schoteltje oid in moeten leggen, en een waterfles als gewicht daarop. Het is een heel grof ding met ingebrande glazuurvlekken op de rand, dus niet in een moderne oven gebakken. Hij stond in de kelder van het huis, naast de gemetselde kuip waar vroeger varkens in werden uitgebeend. Dus echt oud en niet voor de mooi. Ik heb er één keer zuurkool in gemaakt, maar van één kool en daarvoor was hij dan weer te groot. 9 maart 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 9 maart 20223 j Dragonplant heb ik wel, maar moet eerst worden opgegraven van tussen de knoflook. Groeide daar vorig jaar, in het najaar daar de knoflook geplant. Niet verwachtende dat het een meerjarige plant zou zijn.Emmer 10L met deksel heb ik wel, tenminste moet ik opvragen bij bevriende snackbarhouders. Heb al wat voor Jorieke gevraagd, moet nog ophalen.Sedum voodoo heb ik enkele dagen geleden gezaaid, zal nog wat meer zaaien.Ik heb wel interesse in de Mentha requienii en zoethout plantje (die van vorig jaar kan ik niet meer vinden, en weet niet zeker of de rest van het zaad opkomt). Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 maart 20223 j Auteur @acpronk, dat is een mooie ruil. Zoethout en kruipmunt, tegen dragon en sedum. De kruipmunt ga ik binnenkort scheuren en oppotten. Ik wist nog dat iemand bij Jelitto deze sedum besteld had, maar niet meer wie het was. Jij dus. Mooi geregeld zo. Edit: de emmer is ook heel welkom! 9 maart 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 9 maart 20223 j O wat grappig ik zie het ja. Mijn buurvrouw gebruikt volgens mij zo’n pot om room in te fermenteren. Nee niet zo geschikt voor mij voor de zuurkool! 9 maart 20223 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 maart 20223 j hallo, IK zou graag wat zaden van de berries & cream willen..ik heb helaas niets van je wensenlijstje. groetjes van Claudia
Geplaatst: 16 maart 20223 j Auteur @Claudy, misschien schiet er een tomatenplant of andere zaailing bij je over? Aubergine is ook leuk. Maar je kunt dus wat zaadjes krijgen hoor.
Geplaatst: 17 maart 20223 j hallo, ik heb zeker wel een tomatenplantje over. Ik heb ook interesse in Japanse munt..ik nem aan, dat deze ook gebruikt kan worden voor thee/koken? En..is deze winterhard? Ik hoor wel of het lukt. Groetjes van Claudia
Geplaatst: 17 maart 20223 j Auteur @Claudy, Ik weet niet of de Japanse munt winterhard is, ik heb hem in pot overwinterd. Het is een klein plantje dus ik heb er nog niet veel van, dus ik beloof nog niets.
Geplaatst: 15 april 20223 j Je krijgt mijn Griekse Bergthee, hij is duidelijk niet op zijn plek in mijn kruidentuin en groeit al jaren amper. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 15 april 20223 j Auteur Lijst aangevuld. Gevraagd: vierkante potjes 8-11 cm. Aangeboden: zaailingen stengelsla. Dank je @Jorieke123, voor de Griekse bergthee. Ik heb nog een fles dunne bleek voor je klaargezet.
Geplaatst: 15 april 20223 j Ik heb zat vierkante P9 (0,5L) en P11 (1L).Vorig jaar van beide 1000 stuks (gebruikte) gekocht.Maar ik moet Goldfish nog even vragen hoeveel ik mee kan nemen, want ik rij met hem mee. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 april 20223 j Auteur @acpronk, ik wilde eigenlijk ook 3 emmers van je ipv 1, maar ik neem aan dat je al het maximale aantal meeneemt dat Goldfish kwijtkan en dat we ter plaatse wel verdelen. Ik heb maar 10-15 potjes nodig. Ik wacht wel af wat het wordt.
Geplaatst: 15 april 20223 j Kan ik trouwens een beetje zaad van Artemisia scoparia en de paarse asperge krijgen? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 april 20223 j Goldfish had het over 2 stapels, dus dat is 26 emmers met deksel.Maar ik zal het hem nog even vragen voor de zekerheid. Maar kan natuurlijk ook wat op schoot nemen.Edit: net geteld, 12 emmers per stapel, dus 24 emmers max. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 april 20223 j Auteur 1 hour ago, acpronk said: Kan ik trouwens een beetje zaad van Artemisia scoparia en de paarse asperge krijgen? Ja, ik heb het meteen in het mandje gegooid.
Geplaatst: 17 april 20223 j Hi, misschien ben je al gesloten 😂. Maar mocht je nog een artisjok en zoethoutje hebben dan zou ik graag nog met je willen ruilen voor iets https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 17 april 20223 j Auteur Nee, mijn lijst is nog niet gesloten hoor. Zoethout heb ik voor je. Artisjok weet ik nog niet zeker, een vriendin had ook interesse. Ik laat het nog wel weten. Edit: @Nasuada, artisjok lukt sowieso. Misschien twee. 18 april 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 18 april 20223 j Auteur Ik zoek eigenlijk nog kleine flesjes, 0,2 liter. Dit soort flesje. Een stuk of 10. En ik heb toegevoegd sedum, thijm, Japanse wijnbes en Crocosmia oranje+rood 18 april 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 18 april 20223 j Ik zoek eigenlijk nog kleine flesjes, 0,2 liter. Dit soort flesje. Een stuk of 10. En ik heb toegevoegd sedum, thijm, Japanse wijnbes en Crocosmia oranje+rood Wel heel toevallig dat ik dit zie, want ben er niet bij. Ik heb wel een paar van die flesjes geloof ik. Jij komt toch bij me langs deze week? Leg ik ze wel klaar.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.