Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Afscheid

Featured Replies

Geplaatst:
@ Chaotik:Even nog ter verduidelijking, ik heb absoluut geen moeite met jouw mening hoor, je hebt goed "veldwerk" gedaan om je op de hoogte te brengen en daar je mening op gebaseerd, maar zoals Miranda al correct aangeeft en met mijn toevoeging betreft de pm's, ontbrak veel info om een juist oordeel te vormen naar mijn mening. Die info zal wat mij betreft ook wel blijven ontbreken, ik heb die pm's nog wel, maar ik voel er niks voor omdat nog een keer in detail op te rakelen, het is wel even ter verduidelijking na jou toe dat er meer was, waar op ik mijn standpunt baseer.

Ik was idd niet op de hoogte dat er comments van Wesly zijn uitgefiltert nee. Ik geef toe dat ik mijn mening dan heb gebaseert op onvolledige informatie, ik neem terug wat ik gezegt heb.

Ik had wel zoon vermoedden dat het 1 en ander heen en weer ge-pmt was, ik hoef de inhoud daarvan iet te wete, dat is iets tussen jouw en Welsy. Inderdaad geen reden om dat nu weer op te rakelen.

Geplaatst:

WesleyB,

Dit topic zegt me één ding; in je besluit gaat een grote teleurstelling schuil

Dat vind ik zeer ernstig. Forumgebruik moet een feest zijn. Leren, vermaak, sociaal contact. Niemand mag je daarin belemmeren.

Dus laat je niet belemmeren. Als iemand je persoonlijk aanvalt contact dan de Admin en wijs deze er op dat de kwaliteit van het forum wordt aangetast.

Uit eigen ervaring weet ik dat dit effect sorteert.

Mensen die pesterijtjes verkiezen boven een inhoudelijke discussie (zelfs als je een sterke mening ventileerd) zijn zonder uitzondering met hun beeldscherm vergroeid en niet de moeite waard om op te reageren. Het is verleidelijk om ze te wijzen op hun tekortkomingen, maar dit blijft de taak van de Admin. Zie het forum als een grote vergadering, met de Admin in de rol van voorzitter. Een forum is geen schoolplein/kippenhok waar de grootste mond de dienst uitmaakt.

Geplaatst:

Ho even Menph, dit schiet me toch echt even in het verkeerde keelgat. Ook jij weet verder niet wat er allemaal is gebeurt via PB, de toon die is aangeslagen richting vele forumleden.

Wesley heeft dat (na veel gemail) verbeterd, en dat is super. Maar je kunt het de andere leden niet kwalijk nemen dat ze dan een minder goed gevoel hebben bij hem, en meteen goede vriendjes zijn.

Als Wesley dan weer moeilijk gaat doen over dat hij (na een vergeef poging van Luc en mij, door hem toe te laten bij de carrousel) onder aan de lijst komt van de zaden carrousel, dan valt dat wat minder goed.

Ik vind het jammer dat Wesley weg gaat. Want buiten het zaden-carrousel topic om, was hij toch echt wel een aanvulling de laatste tijd.

Maar in het begin van zijn tijd hier, was hij toch echt degene die ''de kwaliteit van het forum aantastte''

Geplaatst:
Ja jongens, jullie kunnen hier over,door blijven gaan en mij in het nadeel zetten(Rantje) maar da helpt toch nie. Het gaat nie over dat ik die doos nie krijg maar de manier waarop ik word afgewezen. Koert, met jou heb ik alles uitgepraat en alles is dus ook goed tussen ons, maar ik mn excuses aan Jasmin rn Hans paangeboden en ze zijn te arrogant om een pm'tje terug te sturen!

Nu doe je het weer!!

....dus nogmaals "wat geleerd moet worden, herhaalt zich"

Je reageert 100% op (door jou ervaren als) negatief en nauwelijks op positief...

Geplaatst:

Inhoudelijk (althans niet publiekelijk) weinig te melden over deze discussie behalve dan dat de beslissing voor mij wat onverwacht komt. Je was net goed op weg om een actief en vertrouwt lid te worden. Daar is ook alle mogelijkheid voor want de helft van de discussies uit je verleden zijn opgeschoond (o.a. over de twee nep accounts en de zaden PM's ). In je topics van de laatste tijd zul je ook zien dat leden gewoon waardering voor je hebben. Er is een geschiedenis en dat is niet voor iedereen zomaar los te laten. Daarnaast blijft de zaden doos een gevoelig onderwerp en daar moet je jou plezier niet van af laten hangen. Er is immers ook nog een tweede enveloppe gestart.

Topic verplaatst naar babbeltuin zodat we in de andere rubrieken weer tot de orde van de dag kunnen overgaan, de moestuin en aanverwante zaken.

Geplaatst:

Ik ken de geschiedenis in deze niet en belicht het misschien eenzijdig.

Zou het kunnen dat WesleyB zich niet begrepen voelde/zich frustreerd voelde en via PB dreigementen heeft geuit? Misschien kunnen we proberen het (nog) beter in perspectief te plaatsen?

Ik begrijp je ergernis m.b.t de carrousel Jorieke123. Misschien is WesleyB wel iets te impulsief/direct in het onder woorden brengen van zijn gevoel?

Ik probeer me even vluchtig een beeld te vormen, haha. (nieuwschierig)

Misschien herken ik ook wel iets van WesleyB in mezelf.

Geplaatst:

Miranda, jij weet wat zelfreflectie is

Ik ga me bijna afvragen of jij wel een tiener bent. Je lijkt wel oud en wijs!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Edit: Plaatste iets in het verkeerde topic, sorry

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Reageerde op verwijderd bericht.

Geplaatst:

Ik wil toch even reageren om te zeggen dat ik het eens ben met Luc, Jorieke, Miranda, Koert etc. Ik heb me vaak niet in discussies gemengd met WesleyB, maar dat betekent niet dat ik ze niet meegekregen / gevolgd heb. Ik heb me vaak geërgerd aan het gedrag van Wesley en gedacht: "daar gaan we weer". Ik vind ook dat de moderatoren vlug en correct hebben ingegrepen waar dat nodig was (voor zover ik dat meegekregen heb natuurlijk). Bijgevolg is dan uiteraard wel dat niet iedereen die zich in dit topic in deze discussie mengt, weet waar het over gaat.

Anyway: Wesley, ook ik vond dat het de laatste tijd goed ging. Dit forum is zo ontzettend veel meer dan het extraatje met de zadendoos. Dat zou toch genoeg voor je moeten zijn? Maar als het dat niet is, so be it. Ik hoop in ieder geval dat je een goed moestuinseizoen tegemoet gaat zien!

Geplaatst:

Wesley, zoals ik al zei,vind ik het jammer dat je stopt op het forum, wat Koert zei, hij heeft jou toch het voordeel van de twijfel gegeven. onderlinge pm, ja daar weet niemand iets van, dat is tussen jullie tweeén. Maar Koert heeft tegen je gezegd, dat je, je beter ging gedragen. Nu dat was toch een opsteker? En dan is het kinderachtig, om te zeggen dag en bekijken jullie het maar. Geloof me we leren allemaal in het leven. met vallen en opstaan. Ik ben 60 en leer nog iedere dag, het is geven en nemen. Soms doet men wat verkeerd, maar van fouten kan je echt leren. Hopelijk krijg je gewoon weer zin om deel te nemen hier. je plannen en vooruitgang hier te laten lezen en zien dmv foto's. Ik hoop je hier weer terug te zien, mede met met mij. En tegen kritiek moet je tegen kunnen, het zal in je leven nog vaak voor komen, en hier sluit je het af, maar dat kan echt niet altijd. Ik denk niet dat het altijd aan de mensen hier ligt, Nu het ligt aan jou, aan de rest niet, doe normaal eis niets op wat nog niet van van toepassing is, wacht je beurt gewoon af en de voorwaarden die daar aan verbonden zijn. Er zijn in het leven nu eenmaal regels. nu een heel fijn moestuin jaar voor je, en denk er eens over na. succes

Geplaatst:
  • Auteur

Jongens en meisjes, jullie(Koert en Menph) hebben me overgehaald. Rantje, het spijt over wat ik zei en Menph, je hebt gelijk ik ben te direct met mn woorden.

Gr.

Geplaatst:

Goed zo Wesley

Geplaatst:

Terug van even net niet weggeweest dus....

Goed om horen dat het nu opgelost is. Dat toont naar mijn gevoel duidelijk aan hoe prima de ingesteldheid van de leden is.

Chapeau aan iedereen.

Als iedereen zijn zaadje bijdraagt, he..... (Sorry, alweer een flauwe grap.)

tree$20hug62511328755479.jpg

Geplaatst:

Nou het grote woord is er uit

Wat een gedoe allemaal he, maar ik denk een goede les voor ons allemaal. Zoals al vaker aangegeven is blijft het af en toe moeilijk om via lettertjes te begrijpen wat een ander nou precies bedoeld en in dit geval was dat ook van beide kanten. Even een pbtje met de vraag om uitleg als je een ander niet snapt of als je je aangevallen voelt of verkeerd begrepen,kan wonderen doen!

Misverstanden zullen nog wel vaker ontstaan op een forum, maar we moeten proberen (en dan spreek ik in eerste instantie voor mezelf) dit toch sneller in de kiem te smoren voordat alles een eigen leven gaat leiden zoals nu het geval was!

Dus Wesley zet hem op, blijf doorgaan zoals je een tijd hebt gedaan en durf om verduidelijking te vragen als dat nodig is en als je dat niet direct aan die persoon durft, vraag het even aan een ander bij wie je dat wel durft!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Zonder zelf te reageren( ja ik ben ook een beetje bang voor het geschreven woord..én had het gevoel niet van de hoed en de rand te weten..) heb ik jullie raadgevingen en discussie gevolgd. Inderdaad een goede les. Dank jullie daarvoor

Wesley, ik ben blij dat je blijft.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Misverstanden zullen nog wel vaker ontstaan op een forum, maar we moeten proberen (en dan spreek ik in eerste instantie voor mezelf) dit toch sneller in de kiem te smoren voordat alles een eigen leven gaat leiden zoals nu het geval was!

Helemaal mee eens, ik vind dat we af moeten van die onnodige publieke discussies. Probeer (persoonlijke) dingen uit te spreken via de pm. Ik kom hier om over de moestuin te praten dus laten we vooral dat centraal stellen en de randzaken en andere zaken uitspreken via de PM.

Geplaatst:

@ Wesley,

ik ben ook nog niet zo lang op dit forum .

ik ken je niet .weet niets van je .heb ook geen berichten van je terug gaan lezen .als je blijf .wat ik nu aan neem .wil ik je gewoon zo leren kennen hoe je bent .snapie ...

Geplaatst:

En dan gooi ik er ook nog even een reaktie bovenop.

Wesley, allereerst heel goed van je dat je het toch aan durft om toch weer mee te doen. Het is een grote stap om toe te geven dat je iets verkeerd hebt kunnen doen, vooral voor een tiener!

Bij mijn tiener is de zelfreflectie ook soms ver te zoeken. Alleen door er veel over te praten op een rustige manier komt dat langzaam bovendrijven. En dat vereist aardig wat zelfdiscipline.

Nu je bezig bent met je eigen moestuin, kun je dat heel goed leren. Een moestuin eist ook veel zelfdiscipline naar mijn idee. Je legt je hele ziel erin als je het goed wilt doen.

Een mens blijft leren en soms weer ergens tegenaan stoten. En door te leren en goed rond te kijken en te horen wat er gezegd/geschreven wordt, leert men weer meer. Het is nooit erg om af en toe eens naar jezelf te kijken en te bedenken of je iemand bent die je ook echt wilt zijn, qua gedrag, qua prestaties, en qua levensstijl.

Ik vind het ook fijn dat de andere forumleden Wesley veel opbeurende reakties hebben gegeven Ten slotte is het grote gros hier al lang geen tiener meer.

Ik heb me zelf een beetje terug gehouden qua reakties over Wesley. Ik vind dat toch moeilijk hierover te oordelen.

Ik had ook nooit verwacht dat 1 van de beste reakties van een tiener zelf kwam! Eerlijk gezegd kom ik dat soort tieners amper tegen (volgens mij zijn die gewoon zeldzaam ) maar ze heeft alles prima verwoord zoals het was/is

Dus Wesley, doe je best op dit forum. En wie weet op de moestuindag.

En heb je s wat wijze raad nodig, stuur je maar een pm naar Miranda (Rantje)

Geplaatst:

Ik ben net nieuw en ken je verleden niet, alleen een beetje door het lezen van deze topic.

Ik zou zeggen welkom "terug" , goed te lezen dat je toch wil blijven.

Met een schone lei beginnen en ik hoop van je ervaringen te mogen leren.

Geplaatst:

Dank je wel Helly, voor het compliment!

@Wesley,

Welkom terug

Stel je je wel even opnieuw voor bij de voordeur???

Geplaatst:

Je hebt een slim brein én humor, dat zal nog dringen worden met die leuke jongens straks voor de deur

tenzij je op meisjes valt...

Geplaatst:

tenzij je op meisjes valt...

Dan wordt het haren trekken en ogen uitkrabben

Geplaatst:

Jongens

Meiden zijn idd. veel te gemeen

Geplaatst:

Nou ja, de weg naar de voordeur moest vrijblijven...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.