appelvrouw Geplaatst: 23 maart 2012 Auteur Geplaatst: 23 maart 2012 De kokosbrood is bedoeld als kado voor jorieke en niet om op te eten...Haha stom van mij..(wel jammer ' ik verander het! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Ga ik meteen doen..Thanx Bonnie!Voor iedereen..voortaan is de volledige lijst niet meer op pagina 1, maar wordt regelmatig bijgewerkt bijgeplaatst. Misschien handig (voor alle gewoontediertjes....zoals ik ) als je dit bericht voor de zekerheid ook even naar het 1e bericht kopieert?
Eva Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 zal ik dan nog gevulde eitjes met verse uit-eigen-tuinkruidjes maken?lekker voor erbij...
appelvrouw Geplaatst: 25 maart 2012 Auteur Geplaatst: 25 maart 2012 (aangepast) Hier een update van wat er allemaal opgegeven is. Eten: Jeanne: 3 schotels slaatjesLisa: PastasaladeFrank: eiersaladeEva: Bermsalade, Suikerbrood, eitjes met kruidenvulling..Moniques en Harry: aardappelsalade, vuilniszakken.Dennis29: hartige taart, zuurdesembrood, kefir...Helly:verschillende broodsoorten ( 2?) Simone: Groentesoep, 2 stokbroden, margarineGeedee: SpinaziesoepKruidje: puddingGreetje: Wraps gerookte zalmDick: Honing voor op broodChaotic: 6 spreadsoorten voor op het broodJootje: crackers en koffiemelk!Joke: feta & olijvenThessa: Marsepeintaart voor 24 man/vrouw Margareth± SpeculaastaartBit: BonbonsHilky en Heylane: Iets lekkers voor bij de koffieJorg: iets te eten voor de lunchBonnie: naamkaartjes & bakt een broodMarieke: Botersoorten:Jos: Quiche DrinkenEva: Berkensap, Rozenblaadjes-siroopJet: Paardenbloemenwijn, Perzikbladwijn, Eau de vie/Dragonlikeur, Kruidenthee.Thessa: SapGeedee: PruimenlikeurMonique en Harry: iets te drinkenGreetje: Koffie Wat nemen we mee als kado voor Joriekekokosbrood 1suiker:9aluminiumfolie:3cacao:2toiletpapier:3zout:4azijn:4zonnebloemolie:2bloem 2gist/bakpoeder:1koffie:3Honing: 1 Geedee neemt potten meePannekoekpakket: 1Pot Aardperen: 1Walnoten: 1Kefir: 1Groene zeep: 1vuilniszakken: 1Oud brood voor de varkens: 1 Marieke: servetten en een (of 2) tafelkledenJeanne: plastic soepkommenHarmony: bordjes en soepkommen en vuilniszakkenHeylane : 3 tafelkledenMargareth: 2 tafellaken Het lijstje van mensen die nog voor de lunch moeten opgeven..(of heb ik iets gemist..dat kan, het is ondertussen veel tekst )Persica, RvO, Jos, Jim, Marian J., Thea, Jasmin, Renate, Margareth.. Ik zou denken± zeker nog wat brood..misschien een (of twee) soepmakers erbij (anders moeten Simone en Geedee voor 20 man soep maken)sap, spa of iets dergelijks..minihapjes, soepstengels,tapenade en jullie hebben vast veel betere ideeèn dan ik... 28 maart 2012 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aardbeijim Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Soep kan k mss meenemen maar kweet nt of dat gaat we zijn toch lang onderweg en of er genoeg plaats is in de auto van jos Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
jos Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Je hebt wellicht ergens iets gemist Jet want ik heb doorgegeven te hebben dat wij voor een quiche zullen zorgen.(blad10)En Jim zo'n grote pan soep zal het toch niet zijn dat we hem niet in de auto krijgen hoop ik ?
appelvrouw Geplaatst: 26 maart 2012 Auteur Geplaatst: 26 maart 2012 Dank Jos, Quiche komt erop...Jim als je soept maakt wil je het me dan melden?Het zou betekenen dat jij en Simone en Geedee alle drie voor ongeveer 13 man soep maken.Is dat te doen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 Misschien ook leuk om allerlei zaden voor op t land (voor de beestjes) te geven omdat wij t zelf misschien niet opkrijgen? Of als t aan de datum is? Ik dacht een keer gelezen te hebben dat zij veel wortel en bieten zaden nodig heeft. Misschien zijn er voor de moestuindagdatum nog wat zaken die zakjes in de aanbieding heeft? En misschien een rare vraag, maar komt Luc nooit naar zo'n evenement? Lijkt me toch ook wel leuk dé moderator te zien achter t forum. Hij steekt er tenslotte ook genoeg tijd in! Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 26 maart 2012 Auteur Geplaatst: 26 maart 2012 Ik heb inderdaad al een grote zak snijbietzaden klaarliggen..dat is een prima idee Helly! Jos heeft ook al een berg zaden opgestuurd aan Jorieke omdat zij die zaden al kan zaaien dit seizoen.Ik vroeg me af, is het leuk een AH Sinaasappeldoos fleurig te beplakken en die neer te zetten zodat iedereen daar zijn gaven aan Jorieke in kan doen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 Ja dat is vast wel heel leuk Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 26 maart 2012 Auteur Geplaatst: 26 maart 2012 Is er een vrijwilliger die dat kan/wil doen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
renate Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 Hoi, ik had op blad 19 al wel aangegeven dat ik eventueel wel een salade (laagjessalade) zou willen maken. Maar ik zie dat er nu al diverse salades zijn. Ik zal één dezer dagen eens even de boeken er hier op nazien of ik ergens nog recepten van minihapjes heb of zo iets dergelijks.
appelvrouw Geplaatst: 27 maart 2012 Auteur Geplaatst: 27 maart 2012 OK Renate, ik wacht het af...En niet vergeten..allemaal een bloem meenemen voor het boeket voor Jorieke ( Geedee zorgt voor vaas ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 is het wat als een van de nog niet opgegeven mee te nemen lijst een taart mee neemt ? een taart voor 35 pers is toch een beetje onhandig mee te nemen.... als iemand nou 1 taart maakt voor ongeveer 12 pers zorg ik wel voor de rest 1 wortel taart ( 12 pers )en 1 marsepein ( 12 pers )voor ongeveer 24 pers okee ? kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Geplaatst: 27 maart 2012 Auteur Geplaatst: 27 maart 2012 OK, welke koekenbakker biedt zich aan? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 maart 2012 Auteur Geplaatst: 28 maart 2012 Top Margareth!! (Jammie ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 maart 2012 Auteur Geplaatst: 28 maart 2012 Hier een update van wat er allemaal opgegeven is. Eten: Jeanne: 3 schotels slaatjesLisa: PastasaladeFrank: eiersaladeEva: Bermsalade, Suikerbrood, eitjes met kruidenvulling..Moniques en Harry: aardappelsalade, vuilniszakken.Dennis29: hartige taart, zuurdesembrood, kefir...Helly:verschillende broodsoorten ( 2?) Simone: Groentesoep, 2 stokbroden, margarineGeedee: SpinaziesoepKruidje: puddingGreetje: Wraps gerookte zalmDick: Honing voor op broodChaotic: 6 spreadsoorten voor op het broodJootje: crackers en koffiemelk!Joke: feta & olijvenThessa: Marsepeintaart voor 24 man/vrouw Margareth: SpeculaastaartBit: BonbonsHilky en Heylane: Iets lekkers voor bij de koffieJorg: iets te eten voor de lunchBonnie: naamkaartjes & bakt een broodMarieke: Botersoorten:Jos: Quiche DrinkenEva: Berkensap, Rozenblaadjes-siroopJet: Paardenbloemenwijn, Perzikbladwijn, Eau de vie/Dragonlikeur, Kruidenthee.Thessa: SapGeedee: PruimenlikeurMonique en Harry: iets te drinkenGreetje: Koffie Wat nemen we mee als kado voor Joriekekokosbrood 1suiker:9aluminiumfolie:3cacao:2toiletpapier:3zout:4azijn:4zonnebloemolie:2bloem 2gist/bakpoeder:1koffie:3Honing: 1 Geedee neemt potten meePannekoekpakket: 1Pot Aardperen: 1Walnoten: 1Kefir: 1Groene zeep: 1vuilniszakken: 1Oud brood voor de varkens: 1 Marieke: servetten en een (of 2) tafelkledenJeanne: plastic soepkommenHarmony: bordjes en soepkommen en vuilniszakkenHeylane : 3 tafelkledenMargareth: 2 tafellaken Het lijstje van mensen die nog voor de lunch moeten opgeven..(of heb ik iets gemist..dat kan, het is ondertussen veel tekst )Persica, RvO, Jim, Marian J., Thea, Jasmin, Renate.. Ik zou denken: ..misschien een (of twee) soepmakers erbij (anders moeten Simone en Geedee voor 20 man soep maken)sap, spa of iets dergelijks..minihapjes, soepstengels,tapenade en jullie hebben vast veel betere ideeèn dan ik... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 maart 2012 Auteur Geplaatst: 28 maart 2012 Jim ga jij nog soep meenemen'? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aardbeijim Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Ja maar voor 13 man idk.Maar zowiezo s dat allemaal niet beetje veel? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
bonnie f Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Ja maar voor 13 man idk.Maar zowiezo s dat allemaal niet beetje veel?Als we allemaal veel meer meenemen dat we zelf op kunnen (al is een dieet van een taart niet echt aan te raden) houden we kilo's eten over. Is ook zonde, al zullen de varkens ervan smullen. Ik denk dat we echt, echt meer dan genoeg hebben. Ik doe wel eens wat aan catering en de regel is dat je (excl ongebonden soep en brood) ongeveer 300 gram eten p.p. nodig hebt. Ik reken altijd 350 gram voor een gevarieerd gezelschap en houd altijd over. Dan nog wat lekkers bij het aankomen in Zelhem en je hebt genoeg. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
appelvrouw Geplaatst: 28 maart 2012 Auteur Geplaatst: 28 maart 2012 Het is ook veel. In de eerste pagina@ s hebben we al benadrukt dat iedereen eigenlijk niet meer eten moet meenemen dan een persoon op kan eten. Sommige mensen zijn echter met twee of drie (of vier) man. Sommigen nemen andere zaken mee, zoals koffie, vuilniszakken etc. Wat er over is gaat met de makers mee terug of het gaat naar de varkens dat vind Jorieke niet erg .Als iedereen een kommetje soep wilt zal er toch voor 35 man soep moeten zijn. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Maar niet iedereen neemt soep. Of salade. Of brood. Ik denk dat Bonnie wel een punt heeft daarmee. En idd, dan kan de rest beter wat extra proviand meenemen voor Jorieke. Dat komt altijd goed terecht. Mits die voorraadkast van haar groot genoeg is, want het wordt al een aardig lijst Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 30 maart 2012 Auteur Geplaatst: 30 maart 2012 Dus jullie denken dat er genoeg te eten opstaat voor de lunch? Ik vind het prima, zeker Bonnie als jij er ervaring mee hebt ( zelf heb ik op feestjes altijd eten teveel gemaakt; ook een beetje uit de gedachte: beter te veel als te weinig) We komen natuurlijk ook niet om te eten maar om te kwekken . Mijn bedoeling was ook om anderen wat minder mee te laten nemen..het een beetje te verdelen over de hele groep..ik vind het lastig als sommigen veel soep en taart maken, en anderen niets. Dat is helaas wat lastig te organiseren. Klopt het dat Persica, RvO,Marian J.,Thea en Jasmin nog niets hebben opgegeven? Misschien heb ik nog wat over het hoofd gezien. Wat vinden jullie 5 ervan om extra mee te nemen voor Jorieke ipv voor de lunch? En wie van jullie wil een grote doos beplakken, versieren om al die giften voor Jorieke in te stoppen? En niet vergeten..allemaal een bloem mee voor het boeket voor Jorieke.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
renate Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Ik zat nog eens over de lijst te kijken maar het valt me op dat er geen "normale broodjes" op staan. Zeg maar broodje kaas, ham, rookvlees, worst. Wellicht vreemd gedacht, maar juist tussen al die "vreemde" dingen soms wel eens lekker. Is het een idee dat ik gewone bolletjes meeneem, b.v. wit, bruin en krentenbolletjes. En dan van die kleine eenpersoons boterkuipjes en de vleeswaren en kaar er los bijzet? Mocht het dan overblijven, dan kan Jorieke wat overblijft b.b in de vriezer doen. En hoeft het niet ineens die week erna allemaal op? En wat zijn de voorwaarden aan "DE DOOS", hoe groot, en wat bedoelen jullie met versieren?Dat wil ik er dan ook wel bijdoen. En eventueel of het 1 doos of 2 dozen moeten zijn?
Aanbevolen berichten