Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mearn, die eerste foto van jou daarvan vind ik de aardappels er niet echt smakelijk uitzien, haha. En dat terwijl hier ook blauwe/paarse aardappelen liggen te wachten om gepoot te worden.

Ik heb nog geen favoriet, nog nooit aardappels gepoot. Maar om te eten heb ik geen voorkeur qua ras, maar wel qua grootte. Krieltjes smaken me 't beste!

Geplaatst: (aangepast)
Mearn, die eerste foto van jou daarvan vind ik de aardappels er niet echt smakelijk uitzien, haha. En dat terwijl hier ook blauwe/paarse aardappelen liggen te wachten om gepoot te worden.

Ik heb nog geen favoriet, nog nooit aardappels gepoot. Maar om te eten heb ik geen voorkeur qua ras, maar wel qua grootte. Krieltjes smaken me 't beste!

Ik ben op zoek naar groen vlees , om bij die paarse aardappelen en rode spruiten te eten.

Neen , ze zien er idd niet uit , maar paarse frietjes , dat wil ik wel eens serveren , met groene mayo.

Zoiets zou dat dan moeten worden:

friet-met-mayonaise-75351329410862.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:

dit jaar Dore en Roseval als vroege, een paar Charlotte en Vittelotte noir als midden. heel misschien doe ik er nog Nicola bij voor late oogst...

volgend jaar zeker de Highland Burgundy Red en de ratte.

Geplaatst:
Hanneke91 schreef:Mearn, die eerste foto van jou daarvan vind ik de aardappels er niet echt smakelijk uitzien, haha. En dat terwijl hier ook blauwe/paarse aardappelen liggen te wachten om gepoot te worden.

Hanneke91 Als je ze al gekocht hebt dan zal je er toch aan moeten geloven.

Maar je kan er ook goed puree van maken, en je moet natuurlijk niet alleen van het uiterlijk afgaan, de smaak is veel belangrijker.

Even bijgevoegd mijn lijstje van dit jaar.

Eersteling

Frieslander

Vitelotte

Arran Victory

Highland Burgundy Red

Wichhill

Red king Edward

Kerr's Pink

Bute Blues

Fortyfold

Mayan Twilight

Salad Blue

Aura

Kepplestone (Blue) Kidney

Congo

Skerry Blue

Pink Fir Apple

Shetland Black

Sante

Groetjes

Jos

Geplaatst:
Jeetje Jos, wat andere mensen met pepers of tomaten hebben, heb jij met aardappelen! Hoeveel knollen per soort ga je dan zetten?

Dat stadium ben ik al een beetje ontgroeid, heb ook jaren gehad met 30-40 tomaten en/of peperrassen. Nu gemiddeld nog maar 10 tomaten en 10 peper en 5 paprikarassen.

Wat betreft de aardappelen, ik kweek ze niet in de grond maar in plastic 'Polypot' Plant Containers van 10 liter, hier gaat 1 pootaardappel in.

Per ras plant ik 6 poters, deze passen dan in 1 krat. Behalve de eersteling en frieslander, hier gaan 2 poters per zak, maar deze plant ik begin februari in de kas voor vroege aardappelen.

DSC06055.JPG

Rij met bakken met hierin de aardappelen.

Verslag wordt later afgemaakt, heb problemen met uploaden

Geplaatst:

Een nieuwe Borsalino ontdekt ! Maar dan met aardappelen ! Tell us all about it ....

Geplaatst:

Hallo mearn , dat ziet er prachtig uit , waar hun je deze zakken koopen ?Kostprijs? Doe je het altijd zo met je aardappelen ? Welke grond gebruik je en wat zijn de verdere zorgen kwestie : water geven ,bijbemesten , doe je aarde bij naargelang de hoogte van het loof, ben je tevreden van de opbrengst bij deze methode , enz. Ik heb voorig zeizoen aardappels gepoot onder stro , is goed meegevallen maar het was dan ook geen nat voorjaar ,maar bij jouw methode is er minder sleurwerk (stro ) Kun je deze zakken meerdere jaren gebruiken ? Alvast opvoorhand dank en in afwachting van een antwoord hoor ik het graag gr bioboerke .

Geplaatst:

Dit is het ras "Purple Majesty", een nieuw super ras uit Engeland.

Volgens de berichten zou hij 2x zoveel anthocyanen opleveren dan andere groenten.

Hem alleen even geplaatst omdat ik problemen met de pc en uploaden, en ik wist dat er ergens een plaatje van paarse patat was.

Ga zelf volgende week patat maken van blauwe aardappelen, kijken wat dat wordt.

De Purple Majesty is nog niet verkrijgbaar in Nederland, en m.i. ook niet als "seed potato" in Engeland.

Hij is wel verkrijgbaar in de supermarkt. Als ik van de zomer in Engeland ben zal ik er zeker naar uitkijken.

Groetjes

Jos.

Gezien de vragen betreffende mijn teeltwijze zal ik hier een nieuwe topic voor aanmaken waar ik e.e.a. zal uitleggen.

Alleen gezien de pc problemen weet ik niet of dit dit weekend al zal lukken. Vooral met de foto's zijn er problemen.

Geplaatst:

mearn , hopelijk komt het in orde , heb het soms ook voor en dan is het balen als die knopjes niet werken . De aanhouder wint en wij kijken er naar uit voor uw teeltwijze gr bioboerke

Geplaatst:

Is er een blauwe aardappel die wel zo vast is als die van de foto die je wel kan kopen als pootgoed? Hier in Fr zie ik altijd soorten die ik nauwelijks ken..hier geen eersteling of frieslanders maar pompadours...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Hanneke91 schreef:Mearn, die eerste foto van jou daarvan vind ik de aardappels er niet echt smakelijk uitzien, haha. En dat terwijl hier ook blauwe/paarse aardappelen liggen te wachten om gepoot te worden.

Hanneke91 Als je ze al gekocht hebt dan zal je er toch aan moeten geloven.

Maar je kan er ook goed puree van maken, en je moet natuurlijk niet alleen van het uiterlijk afgaan, de smaak is veel belangrijker.

Gekregen, dat is ook de reden waarom ik het zeker ga proberen. Misschien zijn ze inderdaad wel lekker!

Geplaatst:

Interessant ras die Purple Majesty, ben benieuwd of je ze kan vinden.

Wij hadden vorig jaar blauwe congo's, geweldige kleur en de smaak was ook goed. Alleen de opbrengst viel wat tegen, is dit ook zo bij andere paarse rassen?

Geplaatst:

ik had vorig jaar ook de blaue congo, lekkere aardappel, maar opbrengst viel tegen (wel beter dan de Vitelotte Noir.. en die vond ik niet lekker ook)

dit jaar ga ik de blauwe st Galler proberen. Verder nog de Friese gieltjes, charlotte en Rote Emma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...