Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn aanbod: 

-- We hebben vast lekker wat eieren tegen die tijd.

-- Er zaait hier zich van alles uit, ik moet nog kijken wat en hoeveel enz. Maar ik heb vast meerdere tijmplantjes, brave hendrik, zwartmoeskervel, salie, kattenkruid (met witte bloemen + citroengeur), kruidvenkel, kogel distel, en er volgt vast nog meer.

-- eendeneieren

-- Ik heb (als ze goed wortelen) ook bergbasilicum-stekjes om aan te bieden. Die kan je dan van de winter in de vensterbank zetten/telen. Zelf maak ik er meerdere keren pesto van, zo goed groeien ze.  

-- Jute zakken

Dit soort teelt/stek/zaaiplaten:

20220909_151014.jpg

20220909_151031.jpg

En P9 en P7 potjes. Gebruikt, dus niet schoon. 

20220909_151023.jpg

Er is ook nog varkensvlees te koop: gemengde pakketten met van alles en nogwat. 10 euro per kilo. Je kunt zelf aangeven hoeveel kilo je wilt dan maak ik een mooie mix.

IMG_3401.jpg

En ik maak weer witschimmelkaas: 

Ik zoek: 

-- Verbena officinalis, zaden of plantjes. (en dan niet die mooie ijzerhard die je vaak in tuinen ziet...)

-- valeriaan, zaden of plantjes

-- Bergamot: monarda didyma en/of monarda didyma, zaden of plantjes

-- Geranium: Pelargonium graveolens, Pelargonium roseum

-- Deksels voor op potten, maatje D82. Dat is de maat van o.a. die Bonne Mamam potten. 

-- Lege wijnflessen, met schroefdop. En dan wel van blank glas, en liefst 750 ml of nog een slag kleiner. Die zijn mooi voor het opvangen van hydrolaat+olie als we kruiden destilleren. 

-- Zelfgebakken brood, om in te vriezen. 

-- Granola, cruesli, muesli, dat soort ontbijtzaken :) 

Posted

Had jij ook eeuwige moes, Jorieke? Verder heb ik wel interesse in kogeldistel.

ik zal ook wittewijnflessen sparen als we met schroefdop hebben, maar ik geloof dat we na de vakantie weer een maandje alcoholvrij gaan, dus durf nog niets te beloven …

maar anders kleinere flessen met schroefdop

• Like 1
Posted

ik zal ook wittewijnflessen sparen als we met schroefdop hebben, maar ik geloof dat we na de vakantie weer een maandje alcoholvrij gaan, dus durf nog niets te beloven …
maar anders kleinere flessen met schroefdop

En anders kan ik ze wel apart zetten dat ik ze meegeef aan je. Ben toch elke week bij je in de straat bezig.
  • Like 2
Posted

Ik wil wel weer eieren van je, Jorieke. Graag kip en eend, als je ze hebt. 

Zal doorzichtige wijnflessen met schroefdop sparen. 

• Like 1
Posted

Verbena Officinalis heb ik voor je. Ik pot voor je op. Lukt het je niet nu te krijgen van een ander, en kom ik niet dan naar de najaars fd dan heb ik het in het voorjaar.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Posted

Ik hou me aanbevolen voor p7 en p9 potjes, kweeappels naast de eerder gevraagde eeuwige moes.

verder zal ik nog een brood  bvoor je bakken voor in de vriezer en kijk ik of ik mijn verbena en valeriaan voor je kan stekken. 

• Like 1
Posted

Mijn schoonmoeder kan ik altijd blij maken met 6 kweeperen (kweeappels).  Ze vriest ze in en maakt dan in december heerlijke gelei door het te combineren met haar eigen mispels.  Ik heb niks wat je zoekt, maar zal ik 3 pakken suiker extra meenemen (bovenop wat ik al meebreng uit dank voor het organiseren op jullie erf)?

• Like 1
Posted
6 hours ago, Jorieke123 said:

Ik heb meer dan genoeg P7 en 9, hoeveel wil je er hebben? 

Ah dan laat ik de mijne thuis, scheelt weer gesleep. 

• Like 1
Posted

Ik zou graag wat P7 en 9 willen. Volgend voorjaar organiseer ik hier in de buurt een "ruildag" voor zaailingen en de buurt is erg enthousiast
Dan kan ik wel wat potjes gebruiken 

Posted

Oh! En we hebben ook 3 van die bruine legkippen die weg mogen voor weinig. Ze zijn van vorig jaar, en gaan komend voorjaar gewoon weer leggen. 

EN 3 eenden van vorig jaar en het jaar daarvoor. Het zijn geen loopeenden, maar een kruising die wij hielden als vleeseenden. Deze 3 werden alleen niet echt dik dus we hebben ze bij onze loopeenden gezet. En daar trekken ze nu al die tijd mee op. Ze hebben echt wel lekker wat ruimte nodig om te grazen en slakken te zoeken enzo. Geen hokje waar ze af en toe uit zouden mogen bijv. 

Posted

Hoi! Berichtje van Jootje. 

ik heb deze dahliaknollen voor de liefhebber. Van die flinke kluiten zeg maar. Ze zijn allen fuchsia roze! 
Ik ben er niet op de moestuindag, maar als je wilt  zijn mijn knollen er wel! 😊😂

laat maar weten! 

CD457D05-6BCF-4733-A305-3E2953BF5EA6.thumb.jpeg.7614adc6f8b06bba8750522c0bc9bac3.jpeg

D80222ED-0FFF-4D76-BAA5-169839E45DB2.thumb.jpeg.801778602779193a1f0de6b803370189.jpeg

Posted

Oooo ik ben er ook niet, maar vind dit wel heel mooi Jootje!
@mdubbelm misschien kun jij wat knolstukjes meenemen voor me? Zie deze foto weer en dan word ik er weer heel blij van. Vind vooral dat oudroze achtige heel mooi, maar ben sowieso fan van dahlia’s.

Posted

Hoeveel kilo aan Granola, cruesli, muesli, dat soort ontbijtzaken  wil je hebben voor die automatische raamopener? En nog voorkeur voor merken of smaken?

Posted

Voorkeur voor een merk? Ik neem dan 1.5 of 2kg mee.   Kom je wel de winter door voorlopig.  Eten jouw varkens trouwens ook oude hazelnoten (oogst 2021?).  Zijn