Jorieke123 Posted September 9, 2022 Posted September 9, 2022 Mijn aanbod: -- We hebben vast lekker wat eieren tegen die tijd. -- Er zaait hier zich van alles uit, ik moet nog kijken wat en hoeveel enz. Maar ik heb vast meerdere tijmplantjes, brave hendrik, zwartmoeskervel, salie, kattenkruid (met witte bloemen + citroengeur), kruidvenkel, kogel distel, en er volgt vast nog meer. -- eendeneieren -- Ik heb (als ze goed wortelen) ook bergbasilicum-stekjes om aan te bieden. Die kan je dan van de winter in de vensterbank zetten/telen. Zelf maak ik er meerdere keren pesto van, zo goed groeien ze. -- Jute zakken Dit soort teelt/stek/zaaiplaten: En P9 en P7 potjes. Gebruikt, dus niet schoon. Er is ook nog varkensvlees te koop: gemengde pakketten met van alles en nogwat. 10 euro per kilo. Je kunt zelf aangeven hoeveel kilo je wilt dan maak ik een mooie mix. En ik maak weer witschimmelkaas: Ik zoek: -- Verbena officinalis, zaden of plantjes. (en dan niet die mooie ijzerhard die je vaak in tuinen ziet...) -- valeriaan, zaden of plantjes -- Bergamot: monarda didyma en/of monarda didyma, zaden of plantjes -- Geranium: Pelargonium graveolens, Pelargonium roseum -- Deksels voor op potten, maatje D82. Dat is de maat van o.a. die Bonne Mamam potten. -- Lege wijnflessen, met schroefdop. En dan wel van blank glas, en liefst 750 ml of nog een slag kleiner. Die zijn mooi voor het opvangen van hydrolaat+olie als we kruiden destilleren. -- Zelfgebakken brood, om in te vriezen. -- Granola, cruesli, muesli, dat soort ontbijtzaken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
mdubbelm Posted September 9, 2022 Posted September 9, 2022 Had jij ook eeuwige moes, Jorieke? Verder heb ik wel interesse in kogeldistel. ik zal ook wittewijnflessen sparen als we met schroefdop hebben, maar ik geloof dat we na de vakantie weer een maandje alcoholvrij gaan, dus durf nog niets te beloven … maar anders kleinere flessen met schroefdop ✅ 1 Quote
Mellie Posted September 9, 2022 Posted September 9, 2022 ik zal ook wittewijnflessen sparen als we met schroefdop hebben, maar ik geloof dat we na de vakantie weer een maandje alcoholvrij gaan, dus durf nog niets te beloven … maar anders kleinere flessen met schroefdop En anders kan ik ze wel apart zetten dat ik ze meegeef aan je. Ben toch elke week bij je in de straat bezig. 2 Quote
Arja Posted September 9, 2022 Posted September 9, 2022 Ik wil wel weer eieren van je, Jorieke. Graag kip en eend, als je ze hebt. Zal doorzichtige wijnflessen met schroefdop sparen. 1 Quote
Jorieke123 Posted September 15, 2022 Author Posted September 15, 2022 Eendeneieren hebben we komend voorjaar weer. Ze leggen niet meer. Ik heb ook kweeappels: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Posted September 15, 2022 Posted September 15, 2022 Verbena Officinalis heb ik voor je. Ik pot voor je op. Lukt het je niet nu te krijgen van een ander, en kom ik niet dan naar de najaars fd dan heb ik het in het voorjaar. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Posted September 15, 2022 Author Posted September 15, 2022 Top! Ja ik wil er olie uit gaan destilleren, ooit. Maar ik lees al dat er erg weinig uit komt, dus of het handig is met onze huidige ketel (met vrij klein gedeelte voor de kruiden) dat denk ik niet. Maar dan heb ik het maar staan en kan ik het even goed vermeerderen zodat er ook flink veel te oogsten is. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
mdubbelm Posted September 15, 2022 Posted September 15, 2022 Ik hou me aanbevolen voor p7 en p9 potjes, kweeappels naast de eerder gevraagde eeuwige moes. verder zal ik nog een brood bvoor je bakken voor in de vriezer en kijk ik of ik mijn verbena en valeriaan voor je kan stekken. 1 Quote
Arja Posted September 15, 2022 Posted September 15, 2022 P9 heb ik waarschijnlijk ook wel voor je, @mdubbelm. 1 Quote
Jorieke123 Posted September 16, 2022 Author Posted September 16, 2022 Ik heb meer dan genoeg P7 en 9, hoeveel wil je er hebben? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goldfish Posted September 16, 2022 Posted September 16, 2022 Mijn schoonmoeder kan ik altijd blij maken met 6 kweeperen (kweeappels). Ze vriest ze in en maakt dan in december heerlijke gelei door het te combineren met haar eigen mispels. Ik heb niks wat je zoekt, maar zal ik 3 pakken suiker extra meenemen (bovenop wat ik al meebreng uit dank voor het organiseren op jullie erf)? 1 Quote
Arja Posted September 16, 2022 Posted September 16, 2022 6 hours ago, Jorieke123 said: Ik heb meer dan genoeg P7 en 9, hoeveel wil je er hebben? Ah dan laat ik de mijne thuis, scheelt weer gesleep. 1 Quote
Lia56 Posted September 16, 2022 Posted September 16, 2022 Ik zou graag wat P7 en 9 willen. Volgend voorjaar organiseer ik hier in de buurt een "ruildag" voor zaailingen en de buurt is erg enthousiast Dan kan ik wel wat potjes gebruiken Quote
acpronk Posted September 16, 2022 Posted September 16, 2022 @Lia56 als we elkaar mochten zien als we naar de MTFD gaan, ik heb ook heel veel P9 en P11. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lia56 Posted September 16, 2022 Posted September 16, 2022 Top!! Ben ik blij mee, en anders kan ik ze bij je ophalen mocht je niet meegaan... Quote
Jorieke123 Posted September 16, 2022 Author Posted September 16, 2022 Ons laatste varken was bij de slager een stukje zwaarder dan we hadden verwacht, dus we hebben nog wel wat gemengde pakketten vlees te koop. Je kunt in dit oudere topic kijken voor meer info: (er zitten deze keer geen braadworsten bij) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Posted September 22, 2022 Author Posted September 22, 2022 Oh! En we hebben ook 3 van die bruine legkippen die weg mogen voor weinig. Ze zijn van vorig jaar, en gaan komend voorjaar gewoon weer leggen. EN 3 eenden van vorig jaar en het jaar daarvoor. Het zijn geen loopeenden, maar een kruising die wij hielden als vleeseenden. Deze 3 werden alleen niet echt dik dus we hebben ze bij onze loopeenden gezet. En daar trekken ze nu al die tijd mee op. Ze hebben echt wel lekker wat ruimte nodig om te grazen en slakken te zoeken enzo. Geen hokje waar ze af en toe uit zouden mogen bijv. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Posted September 23, 2022 Posted September 23, 2022 Ik wil ook wel een paar kweeappels, als je ze over hebt. Kan ik een keer gelei malen. 1 Quote
Jorieke123 Posted September 26, 2022 Author Posted September 26, 2022 Er zijn er genoeg! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Posted October 4, 2022 Posted October 4, 2022 Hoi! Berichtje van Jootje. ik heb deze dahliaknollen voor de liefhebber. Van die flinke kluiten zeg maar. Ze zijn allen fuchsia roze! Ik ben er niet op de moestuindag, maar als je wilt zijn mijn knollen er wel! 😊😂 laat maar weten! Quote
Mellie Posted October 4, 2022 Posted October 4, 2022 Oooo ik ben er ook niet, maar vind dit wel heel mooi Jootje!@mdubbelm misschien kun jij wat knolstukjes meenemen voor me? Zie deze foto weer en dan word ik er weer heel blij van. Vind vooral dat oudroze achtige heel mooi, maar ben sowieso fan van dahlia’s. Quote
Goldfish Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 Hoeveel kilo aan Granola, cruesli, muesli, dat soort ontbijtzaken wil je hebben voor die automatische raamopener? En nog voorkeur voor merken of smaken? Quote
Jorieke123 Posted October 5, 2022 Author Posted October 5, 2022 Oh echt heel weinig, hij heeft ons ook bijna niets gekost ooit! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goldfish Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 Voorkeur voor een merk? Ik neem dan 1.5 of 2kg mee. Kom je wel de winter door voorlopig. Eten jouw varkens trouwens ook oude hazelnoten (oogst 2021?). Zijn Quote
Jorieke123 Posted October 5, 2022 Author Posted October 5, 2022 Ja, die eten ze. Nee, ik heb geen voorkeur voor een merk. Iets wat in de hamsterbonus is bijv. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Recommended Posts