Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey Jorieke, ik lees net dat jullie volgend jaar (da's nog een jaar wachten! ) in het blad Landleven staan. Gefeli! En ach zo komt de keuken ook s toe aan de hoognodige beurt.

Bij het bekijken van de foto's hoe jullie aardappelen stomen dacht ik bij de 4e foto wel even "wat moeten een paar emmers en een hond met het stomen van aardappels te maken hebben". Tot ik de ton erachter ontdekte

Good things come in small packages

Geplaatst:

Handige manier om de aardappels gaar te maken! En zo'n vuurbakkie met bakstenen is zo gemaakt. Handig

Zo'n ijzeren mand hebben wij hier ook nog staan .. Hoe lang kun je die gekookte aardappels bewaren?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Wij stoom/koken ze vaak in het weekend, en zorgen dan dat we zo'n 7 emmers vol hebben. Ze krijgen elke dag 1 emmer vol aardappels, al moeten we dat binnenkort opschroeven naar 1,5 of 2 emmers denk ik.

Die emmers dekken we niet af, ze staan onder een (open) afdakje tot we ze nodig hebben.

De bakstenen liggen los, en omdat we er eigenlijk wat meer hout in willen kunnen stoppen, willen we de muurtjes wat hoger maken. Maar we moeten nog even wat verzinnen zodat dat wel stevig blijft, maar niet ergens vast hoeft komen te staan.

Als je het vuur flink op stookt, moet de 1e lading aardappels ongeveer 3 kwartier, en de rest daarna een half uurtje in de pan. 1 zo'n mand vult 1,5 a 2 emmers.

Geplaatst:

Blijft de hertshoorn weegbree ook wintergroen en winterhard? Het stekje van de moestuindag staat er mooi bij, maar nog niet zo groot als op de foto

Geplaatst:

hier ook een boel zaailingen

ook veel zaad geoogst dus....voor de ruillijst.

als het blad ouder wordt vind ik ze vies bitter worden!

Geplaatst:

Volgens mij winterharde groente,

ik denk waneer je in kas zet je ook in de winter er nog beetje van kan plukken.

Players only love you when they're playing.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

@Hans: nou.. jij zei al steeds dat ik de moestuin gewoon moet vergroten, en nu is de knoop doorgehakt.

We zijn aan het rekenen wat we zoal aan kolen, bietjes, wortels, tomaten, etc etc etc nodig hebben per jaar (zodat we echt niets meer hoeven kopen) En dat is VEEL!

De grotere planten (pompoenen, aardperen, aardappels, etc.) komen al verderop op het land, maar dan nog is de moestuin te klein. We gaan hem dus komende (vroege) lente uitbreiden. Eerst nog even dat stuk gras om laten ploegen door 2 varkens....

Geplaatst:

Jorike, wanneer heb jij de boerenkool gezaaid? wat een struiken zeg, ze waren bij mij in het begin zooo klein ,nu groeit het iets maar zoals jij ze hebt!!!! heb jij zo een vruchtbare grond? wat doe jij aan je grond? groetjes Jeanne

Geplaatst:

Die planten lijken idd heel erg op boerenkool, maar het zijn spruitkolen. Petit rose of hoe ze dan ook heten. https://www.moestuinforum.nl/petit-posy-t3296.html

De boerenkool staat aan de achterkant van de moestuin (niet te zien op foto) en is niet heel groot, ook niet heel klein.

We hebben hier geen vruchtbare grond, ik weet ook niet hoe die spruitkolen zo enorm zijn geworden Ze hangen al wat scheef, maar iedereen die hier komt roept dat ze zo mooi en groot zijn

Geplaatst:

een combi van weinig kijken en wat je wil zien via andere kanalen binnenhalen?

ik denk af en toe ook , opzeggen, het meeste is toch onzin of bocht

Geplaatst:

We kijken nu toevallig de laatste tijd op zondag weer naar 3 op reis en de reünie (worden achter elkaar uitgezonden)

Maar verder kijken we series en films via de computer (op de televisie). Dus die 2 programma's kunnen ook makkelijk via uitzending gemist. Verder kijken we echt nooit tv. Geen nieuws, geen talentenjachten, etc.

• Nieuwe aanmaken...