Jil Geplaatst: 21 december 2022 Geplaatst: 21 december 2022 Hi Ik ben een Engelse en heb een volkstuin waar ik probeer veel verschillende groenten te groeien., Het was klei grond dus ik heb eerst wat aardappelen ingedaan om de grond een beetje los te maken. Ik merk dat er veel bijkomt wat de grond betreft, welke groenten heeft wat voor grond nodig, maar aangezien de ene heeft wat meer van iets een de andere wat anders nodig , hoe zit dat met roulatie van de teelt. Moet ik elke jaar de grond weer veranderen?    2 Quote
rorror Geplaatst: 21 december 2022 Geplaatst: 21 december 2022 Welkom 👋 1 Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
Lia56 Geplaatst: 21 december 2022 Geplaatst: 21 december 2022 @Jil Welkom op dit forum. Er valt heeeeel veel te lezen en te leren hier. Succes met je tuin en veel plezier 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 22 december 2022 Geplaatst: 22 december 2022 (aangepast) Welkom! 27 december 2022 aangepast door HuubvG Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 december 2022 Geplaatst: 22 december 2022 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Peter Groen Geplaatst: 27 december 2022 Geplaatst: 27 december 2022 Welkom! Â Quote Veredelaar en kweker van groentezaden, advies ziektes en plagen in groentegewassen. https://www.natuurlijk-vitaverda.nl/
Jil Geplaatst: 27 december 2022 Auteur Geplaatst: 27 december 2022 Djw allemaal ik merk heel veel komt erbij met het plannen en voorbereiden van de tuin Ik heb gelijk alles in de grond gedaan zonder te denken over grond waardes enzo, gelukkig was de meeste gelukt Quote
Stan W Geplaatst: 29 december 2022 Geplaatst: 29 december 2022 Welkom op het forum Jil. Â Over je vraag: Kolen (cabbage) doen het altijd goed op kleigrond, op zandgrond krijg ik altijd snel last van knolvoet. Bovendien is kleigrond van zichzelf rijk aan voedingsstoffen en houdt deze ook goed vast. Met het aanbrengen van compost/organische stof kun je de grond wat losser en luchtiger maken, wat je groenten uiteindelijk ten goede komt. Verder doen de meeste groenten het denk ik prima op kleigrond, Allium soorten en wortels doen het algemeen gezien wel beter op zandgrond. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.