Swa Geplaatst: 27 januari 2023 Geplaatst: 27 januari 2023 Goed dat je het zegt, moet hier zeker ook enthout gaan knippen vandaag. En dan nog pootgoed kopen ook. Quote
jasmin Geplaatst: 27 januari 2023 Geplaatst: 27 januari 2023 Wormeninspectie gehouden gisteren. Niet doodgevroren. Wel kleddernatte inhoud. Niet dat ze het erg vinden, want ze floreren erin. Het is een wormenhotel met veel lagen/bakken, dus ze kunnen kiezen of ze nat of droog willen. De toren staat tussen een eikenboom en een heg, uit de wind (en 's zomers uit de zon). Nieuwe bak opgezet met onderin paardenmest. Hotelbakken geleegd en wormen gezeefd. In 1 laag zat het bomvol met eieren, dus vandaag nóg een extra bak opgezet: de babykamer. Ik had nog eeuwenoude schapenwol in een zak zitten, dus ik heb die wol flink ingezet als isolatie, mocht er nog een koude golf komen. De twee nieuwe bakken in een halflege compostbak gezet ter isolatie, plus veel wol erbij en dakje erover. Dat zal ook wel goedgaan en eigenlijk is mijn wormenkolonie nooit doodgegaan in een strenge winter, al kan ik niet bepalen hoeveel procent het mogelijk niet gehaald had. Het is nog steeds te koud voor de kleine vriendjes, dus maar matig bijgevoerd. 2 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Patrijs Geplaatst: 27 januari 2023 Auteur Geplaatst: 27 januari 2023 Wat een luxe voor die wormen met jouw drie sterrenhotel. Hier moeten ze het zelf maar redden, gelukkig kunnen ze dat prima. Vandaag weer een klein stukje bloemenrand opgeruimd. Omdat ik het wel prettig vind om wat vooruitgang te zien wat boerenkool geoogst en kleine snijbiet verplant zodat ik in dat vak verder kon met mesten en spitten. Daar zit geen troep in de grond dus meters makkelijk meters maken. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 28 januari 2023 Auteur Geplaatst: 28 januari 2023 De mest ontvangstplek afgebroken en de palen en pallets opgeborgen. De het mest brengen tijdelijk opgezegd, ik denk weer mest nodig te hebben als ik de tuinbonenplanten op ga ruimen. Daar gelijk een stuk gespit. Twee emmers met Irispollen mee naar huis genomen. Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 28 januari 2023 Geplaatst: 28 januari 2023 Boom omgezaagd (mbv buren..)... jeez... waar laat ik t allemaal Was een hazelnootboom met een omtrek van ...heeeeeeeeeel veeeeel. Geen enkel nootje dus om met dat ding... 3 Quote
marcelru Geplaatst: 28 januari 2023 Geplaatst: 28 januari 2023 Vandaag in Mechelen bij de NBS enthout opgehaald. Bijzondere appels, peren en kersen. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 28 januari 2023 Auteur Geplaatst: 28 januari 2023 Leuke foto! Quote De moestuin van Patrijs
Wortel Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 Gisteren was het hier heerlijk thuisweer! Eindelijk een begin gemaakt buiten. Rondom de kas de sporen van mr.mol uitgewist. Als hij weer dikke bulten maakt gaat de klem erin... Aantal tegels opnieuw erin omdat die nogal ondergraven waren. 1 kruiwagen zand/aarde uit de kas gehaald om plaats te maken voor 2 kruiwagens compost. Dat was het laatste beetje uit bak 2, nu kunnen we bak 1 weer omzetten en daaruit halen, maar dat is voor een volgende keer. Beginnetje gemaakt met de krulwilgjes knotten. Konijn was er blij mee. Aantal takken in het water gezet, wil er nog 2 laten wortelen. Quote
Marinke Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 Gespit, het en der wat onkruid getrokken en wat stenen geplaatst onder de regenton die goed verzakt was. Quote
marcelru Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 Onderstammen opgehaald en in een grote pot gezet. Quote
Lia56 Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 Bijna 1/2 van de omgezaagde boom gestapeld, later gaat de rest in de fik 1 Quote
woldistel Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 @Lia56 Vòòr ik het in de fik zou steken zou ik eerst even kijken welke eetbare paddenstoelen op hazelaar willen groeien. Je heb lekker dikke stammen. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 De fik gaat alleen hier in, achtertuin ( hazelaar in Frankrijk) ligt er vol mee, dit is er maar een klein stukje van. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 @woldistel dank je wel voor de tip, ga ik zeker eens kijken of er iets op groeit. Nooit over nagedacht in ieder geval. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 Wauw Lia, wat een boel hout, mooi! Veel werk maar dan heb je (over jaren...) ook wat. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 @Jorieke123 Inderdaad een heel karwei... hout hadden we al genoeg maar die boom (en 3 weken geleden ook die dennenboom van ca 20-30m) stonden de anderen in de weg. Doordat wij maar ca 1x per 2 a 3 weken naar Frankrijk gaan ( een lang weekend) blijft er altijd heel veel liggen waar je niet aan toekomt. Dus af en toe maar rigoureus te werk gaan 😅 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 29 januari 2023 Auteur Geplaatst: 29 januari 2023 Groente gehaald. Gelijk nog drie kruiwagens mest gereden en een klein stukje gespit, tot er een bui kwam. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Swa Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 Gisteren gaan meehelpen om 2 hagen te zetten. De eerste voor 'humans' met 80 stuks kleinfruit zoals frambozen en zwarte/witte/rode bessen en de tweede met 150 planten zodat vogeltjes er nestjes kunnen in bouwen namelijk hondroos, meidoorn, hazelnoot, sporkehout, sleedoorn en zelfs een paar wilde appels en wat wilgenstruiken er tussen. Was samen toch al gauw 130m aan haag. Goed dat er redelijk wat volk kwam meehelpen want zo was het op 6 uur tijd geklaard. 4 Quote
Patrijs Geplaatst: 30 januari 2023 Auteur Geplaatst: 30 januari 2023 En dat was nog maar het planten, straks kan er ook 130m geplukt worden.....💪 Vandaag weer een lekker stukje gespit in de harde wind die met wat zon goed uit te houden was. Het zag er van achter glas zo lekker uit dat meerdere tuinders naar de tuin kwamen voor wat werk. Leuk er zit weer wat beweging in. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 31 januari 2023 Auteur Geplaatst: 31 januari 2023 Mooi weer, fris met een windje uit het noorden maar wel met zon. Zon en geen regen, reden om het knoflookbed aan te pakken. Tussen de rijen op de knieën met de hand en de handschoffel het meeste onkruid verwijderd, in het straatjesgras kwam al weer zaad dus mooi op tijd. Ook gelijk de Irisbollen die ook in dat vak staan schoongemaakt, het ziet er gelijk weer beter uit, door het spitten van de tuin detoneerde dit onkruidgroene vak. Tussendoor uit de wind in de zon gezeten en zes kruiwagens verse paardenmest op het al gespitte maisvak gegooid. Dit gebruik ik straks als bodembedekker als ik er over honderd dagen de maisplantjes ga planten. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 1 februari 2023 Auteur Geplaatst: 1 februari 2023 Onstuimig weer uit het noordwesten. Niet zo lekker maar in de luwte ging het nog wel. Wat aan de composthopen gerommeld, en de oude mais, zonnebloem en andere stengels in stukjes gehakt en tussen de bessen gegooid. Wat opgeruimd en weer een paar stokken geschild. Glasplaten klaargezet voor de vroege peulvruchten. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 3 februari 2023 Auteur Geplaatst: 3 februari 2023 Een zak groen gehaald en de kettingzaag weer gangbaar gemaakt, morgen even om verse benzine als ik toch langs de molen fiets. 1 Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 3 februari 2023 Geplaatst: 3 februari 2023 De eerste groentebedjes voorbereid. Zaaitrays en vermiculiet opgehaald om thuis de pepers op te potte na deno. Beetje gesnoeid en genoten van een waterig zonnetje en het feit dat het even niet waaide en/of regende, voordat we weer een vorstperiode krijgen 😞 2 Quote
woldistel Geplaatst: 3 februari 2023 Geplaatst: 3 februari 2023 Alweer niks! Want ik moet gewoon werken en morgen overwerken. Gelukkig hoeft er ook nog niet zoveel op de tuin. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 3 februari 2023 Geplaatst: 3 februari 2023 (aangepast) Vandaag al heel veel onkruid weggehaald,het was heerlijk weer,zonnetje,geen wind.morgen weer verder. 3 februari 2023 aangepast door Jeanne heijmans Foutje Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.