Arja Geplaatst: 17 mei 2023 Geplaatst: 17 mei 2023 De saffraankrokussen? Zitten de bolletjes niet nog gewoon in de grond, of heeft je man het heel grondig gedaan? Quote
Lia56 Geplaatst: 17 mei 2023 Geplaatst: 17 mei 2023 Hij was zo trots op zijn werk...durfde er nog niets van te zeggen ... Liefde is... soms slikken 🙂 4 Quote
Mellie Geplaatst: 18 mei 2023 Geplaatst: 18 mei 2023 Water gegeven en 3 soorten boon en 2 soorten lathyrus gezaaid. Ook nog wat onwillige graspollen verwijderd en nu denk ik uit alle potten ook eindelijk het gras. Hoop ik. Ik kom steeds weer potten tegen die helemaal onder het gras zitten. Zo irritant. We hebben een maairobot tegenwoordig dus het gras zal nooit meer in het zaad schieten en ik ga ook nooit meer een veld vol paardenbloemen hebben. Dus ik ga er van uit dat alles wat uit de potten is, ook weg blijft. Amen Ook nog kruiden en sla geplukt en bij mijn kipjes geweest. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2023 Geplaatst: 18 mei 2023 Engerlingen geoogst en die aan de kippen gevoerd: 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 18 mei 2023 Auteur Geplaatst: 18 mei 2023 Wat zal jij lekkere eitjes krijgen. 🙄 Snijbiet geoogst, en weer flink wat groen uit de platte bak gehaald. Die is nu half leeg en ik heb er alvast gespit en de ramen klaar gelegd. Ook de bosuien en knoflook daaruit door kunnen draaien door de preimineer larven. Ik ben door de verse mest heen dus begonnen met het laatste hoekje met kweek en frambozen op te ruimen zodat daar plek voor de nieuwe verse mest kan maken van wat pallets op de kant. Helaas was de kweek sterker.... morgen maar opnieuw proberen met verse kracht. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Goudsbloempje2 Geplaatst: 18 mei 2023 Geplaatst: 18 mei 2023 Het eerste aardbeienveldje schoon gemaakt en ge-net. Daarnaast de gekiemde probkbonen, courgette, pompoen en komkommers in een potje gezet (daar mogen ze iets verder groeien zodat ze niet verdwijnen bij een enkele hap van een slak). Het mini broeikasje is nu wel officieel vol. Van het weekend maar wat plantjes in de volle grond planten. Ook alle 16 (!) maïskorrels die in het nieuw bestelde zakje zaten gezaaid (eerste ronde was mislukt). 2 Quote
Vlietzicht Geplaatst: 18 mei 2023 Geplaatst: 18 mei 2023 (aangepast) Gisteren de hele hoek bij de slootkant waar 5x rabarber staat helemaal schoon gemaakt, en op de bodem van allerlei groen neergelegd als mulch. Het is nog lang niet genoeg, maar dat zij zo. Heb mij verbaasd over het feit dat ik afgelopen zaterdag slakkenkorrels heb gestrooid, maandag best veel planten aangevreten terug vond terwijl ook de slakkenkorrels op/weg waren 🤨 (het had niet geregend) en nu groeien sommige planten (paksoi, koolrabi, courgette en pompoen) gewoon weer aan. Trekken de korrels misschien ook de slakken aan? 18 mei 2023 aangepast door Vlietzicht Aanvulling Quote Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht
Patrijs Geplaatst: 19 mei 2023 Auteur Geplaatst: 19 mei 2023 Er zullen veel slakken in het hoge gras wonen en in jouw tuin op restaurant gaan, vermoed ik. Asperges geoogst en gelijk daar geschoffeld. De Heermoes was 6 cm gegroeid in drie dagen.... Een buitenste rij tuinbonen van ondersteuning voorzien zodat ze niet bij de buren hangen. Water gegeven. Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 19 mei 2023 Geplaatst: 19 mei 2023 Stokken geplaatst Sperziebonen gelegd Zonnebloemen uitgeplant Spinazie en postelein geoogst Slakken geraapt Water gegeven aan jong spul 1 Quote
CherryCharlie Geplaatst: 19 mei 2023 Geplaatst: 19 mei 2023 Grasmaaier gekocht via marktplaats. Zo'n ouderwetse handmaaier. Hard nodig, die 2x4m stond al kniehoog 😅 Goede workout wel. De eerste rozen zijn open. Geel. Benieuwd naar de andere 10. Had ongelofelijk veel fun met luizen afspuiten net 🤣 2 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Goudsbloempje2 Geplaatst: 19 mei 2023 Geplaatst: 19 mei 2023 (aangepast) Net gespannen over aalbessen - was nog best een hele klus. Goede reminder om het volgend jaar eerder te doen (als er nog geen besjes in zitten). Wel blij met het resultaat. De eerste twee tomaten, twee paprika’s en peper in potten buiten geplant. Verder een grote struik in de voortuin gesnoeid. 19 mei 2023 aangepast door Goudsbloempje2 2 Quote
Amrutten Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 De laatste (te veel natuurlijk), pompoenen en courgettes in de grond gezet. Zinnias, zonnebloem, restje kohlrabi, wedstrijd deelnemer, allemaal de volle grond in. Hup, ga maar buiten spelen. Kali en magnesium gestrooid. Water gegeven. Vaten volgepompt. Gesocialized. De bonen moeten deels nog gezaaid en daarna gaan we 4 weken op vakantie. Ja echt, heb ik zelf bedacht. Ook bedacht dat dit de laatste vakantie is, midden in het tuinseizoen. In het vervolg gaan we in de winter. 4 Quote
woldistel Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 6 minuten geleden, Amrutten zei: De bonen moeten deels nog gezaaid en daarna gaan we 4 weken op vakantie. Zo, jullie durven wel zeg! Quote
Patrijs Geplaatst: 20 mei 2023 Auteur Geplaatst: 20 mei 2023 Een stukje van de schuur opgeruimd en het karton wat daar uit kwam naar de tuin gebracht en deels over de composthoop gesnipperd. Bosuien geoogst en schoongemaakt, die van de volle grond zijn gelukkig minder aangetast dan die uit de platte bak kwamen. Risicospreiding heet dat toch? 2 Quote De moestuin van Patrijs
Ruderalis Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 Een foto van onze kerstboom gemaakt om met jullie te delen aangezien die op dit moment weer zo mooi is uitgelopen!😍 Is ooit begonnen als een 1mtr kaal boompje hier in huis voor de kerst, uiteraard met kluit.😆 2 Quote
Arja Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 Nog wat spul uitgeplant Uitplantspul van gisteren water gegeven Gewied Snijbiet geoogst voor het avondeten Lekker op m'n gemakkie, heerlijk weer, geen haast. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 Vandaag naar de tuin met het doel werk te verzetten. Was er nog niet zo lang, en kwam een moestuin buurman langs, praatje gemaakt, nieuwe rondleiding door zijn tuin gehad, nog meer gepraat, wat plantjes uitgewisseld. Was nog maar net weer bezig of ik kwam een andere moestuin buurman tegen waar ik ook weer mee heb gepraat.Kortom, in 3 uur tijd heb ik 6 zakken potgrond naar de moestuin gebracht, en een bak met oca en mashua en 5 chayote. En nog wat onkruid verwijderd. Niet bepaald productief dagje... 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 Maar wel gezellig toch @acpronk Soms een beetje investeren in de buren. Beter een goede buur ..! Quote
acpronk Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 Ja, dat wel, had beide moestuin buren al een tijdje niet gesproken. Maar heb ook achterstand vanwege de zwangerschap van de vrouw. Dat wilde ik ook een beetje inlopen. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Amrutten Geplaatst: 21 mei 2023 Geplaatst: 21 mei 2023 18 uren geleden, woldistel zei: Zo, jullie durven wel zeg! Inderdaad, het is afwachten wat we vinden na thuiskomst. Maaaaar, mijn ervaring is ook dat als ik niet de hele tijd het spul uit de grond sta te kijken, er goede dingen gebeuren. Alsof het groensel blij is dat ik me er effe niet mee bemoei. Helemaal alleen laat ik het grut natuurlijk niet. Een medetuinier zal de bonen vakantiefoto’s laten zien en eventueel water geven. 5 Quote
Adrielle Geplaatst: 21 mei 2023 Geplaatst: 21 mei 2023 +/- 50 tomaten, paprikas en pepers naar de tuin gesleept. Compostbak leeg geschept en alle bakken gevuld, toen alles geplant. Ook de kas nog leeggehaald en een hang ventilator op batterijen opgehangen, word al blafheet daar. 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 21 mei 2023 Auteur Geplaatst: 21 mei 2023 50 planten in een keer, ik word al moe als ik het lees.... Toch nog maar een keertje op de knieën door de aardbeien gegaan voor het laatste onkruid en slakken. Gelijk ook maar de late aardappels met de schrepel opgeschoond, de meeste staan nu boven. Een paar koppen pepermuntthee in de zon en de eerste rode aardbei versnoept. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 21 mei 2023 Geplaatst: 21 mei 2023 Onkruid en water en vooral veel bewondering voor alle bloemen die ineens open zijn gesprongen in 2 dagen tijd. Ik ga dit jaar gewoon pioenen binnen zetten. @patrijs zelfs de pioen die ik afgelopen jaar voor de DERDE!!! x hoger heb gezet, heeft voor het eerst bloemen. Wel 2 bloemknoppen. Het moet niet gekker worden. 3 Quote
Goldfish Geplaatst: 21 mei 2023 Geplaatst: 21 mei 2023 1 olijfkommer, 1 chayote, 11 phyto tolerante tomaten uitgeplant buiten zonder bescherming, oneindig veel onkruid uitgetrokken met als prijs één tekenbeet (binnen 4 uur verwijderd) plus een bonus teek die nog op tijd gespot werd terwijl ie marcheerde over mijn arm. Nog 10 tomaten te gaan (planten of weggeven, ik houd ze nog een paar dagen in reserve vanwege een paar dodelijk afgeknaagde exemplaren in de kas, aldaar heb ik nu lekker sappig kiwibesblad neergelegd als voedzaam alternatief). Pompoenen en komkommers nog te zetten komende week. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.