Geplaatst: 16 oktober 20232 j Straks stoofpeertje van langs de weg. Hier in Gruusbèk verkopen mensen hun overtollige fruitées voor weinig, nu had ik bijna 1,5 kilo Giezer wildeman voor 1 euro. Bessensap heb ik niet in huis dus een halve pot bessenjam aangelegd met water, flink schudden en dan door een theezeefje. Scheutje rosé erbij en twee volle eetlepels gelei van de Japanse sierkweetjes, daar zit ook steranijs in. Kaneelstokje en kruidnageltje erbij ik laat weten of het te eten was. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 oktober 20232 j @appelvrouw Ik heb laatst ingemaakte stoofpeertjes gemaakt met karamel en sinaasappel. Echt lekker. (simpel: karamel maken van suiker, afblussen met sinaasappelsap en sinaasappelschil. Evt wat kaneel maar ik ben niet erg kanelig) De peertjes worden mooi goudbruin. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 18 oktober 20232 j Stamppot raapstelen uet met weer zo'n goddelijk lekker worstje uit Zelhem.
Geplaatst: 18 oktober 20232 j Stamppot rucola met gebakken spekjes. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 18 oktober 20232 j O lekker Jeanne is je boerenkool al goed? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 oktober 20232 j Stoofvlees! Eerst eigen paddenstoelen geweekt. Shii-Takes champignons en oesterzwammen. Eigen aardappel mix, wortel en pap met knof Chikivlokken voor wat pit erbij. Het staat nu al 3 u te pruttelen. Ruikt goed. [emoji4]
Geplaatst: 19 oktober 20232 j Auteur Restjes uit de vriezer, prei, Butter nut soep met diverse groentes er door. Eitjes van de buren en wat ingevroren peentjes.. Echt een ratjetoe maar best lekker en je komt van een heleboel kleine restjes af 😉
Geplaatst: 19 oktober 20232 j Man eet niet thuis. Soeptijd dus. Chinese tomatensoep met spitskool, wortel en prei. Lekker met veel gember, chilipeper en citroengras! Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 19 oktober 20232 j Klinkt goed, die soep, Bonnie! 😋 hier gevulde paprika, met rijst, gehakt, uitje, champignons , feta enz. Was erg lekker. en appeltaart gemaakt. Met eigen appeltjes!
Geplaatst: 19 oktober 20232 j Als toetje tarte tatin met heel veel kweepeerGeslaagde maaltijd [emoji1320]
Geplaatst: 19 oktober 20232 j Late avond trek, kwarkbol met boter en Japanse sierkweegelei. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 oktober 20232 j Lekker appeltaart. Ik ga binnenkort mijn fruitbomen planten. Volgend jaar hopelijk de eerste vruchten. Ik heb ook nog even jam-koekjes gebakken. Ff ontspannen na een week werken Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 20 oktober 20232 j Ik heb net kastanjes gepoft en we hebben er al meerdere gesnoept toen ze nog lekker warm waren facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 oktober 20232 j Op 14-10-2023 om 23:08, Goldfish zei: nog niet geresulteerd Jammer! Ik had ze een beetje tussen de wortels in de curry zitten, het heeft helemaal geen sterke smaak toch. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 oktober 20232 j Pompoensoep en prutje met snijbiet, wortel, koriander, karwijzaad, komijnzaad, kikkererwten en yoghurt.
Geplaatst: 20 oktober 20232 j Stamppot rucola met veldvarken karbonades😋 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 oktober 20232 j De laatste andijvie uet met appelmoes van appels van de achterburen en gehaktballen van ossen uit Zelhem.
Geplaatst: 24 oktober 20232 j Soto Ajam met Veldkip en veld kool, stoofpeertjes gestoofd in blauwe bio bessensap met enkele eetlepels Japanse sierkweegelei erbij😋 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 oktober 20232 j Auteur Stamppot rauwe andijvie uet met uitgebakken spekjes en walnoot 24 oktober 20232 j aangepast door Lia56
Geplaatst: 24 oktober 20232 j Vanmiddag kweepannenkoeken met ietwat dunne kastanjecrème. Vanavond salami+maïs+paprika+kastanjes uit 1 koekenpan. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 24 oktober 20232 j Heel simpel en heel lekker. Een kleine uitgeholde flespompoen gevuld met een mix van gekruid gehakt, stukjes oranje blok paprika, gesneden sjalotjes en een beetje prei. 30 minuten in de oven bij 230°C . Appie mocht het gehakt leveren, de rest kwam uit eigen tuin. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 24 oktober 20232 j Auteur @Frans Jeetje, dat ziet er heerlijk uit zeg! Ga ik ook proberen..👍
Geplaatst: 24 oktober 20232 j Ovenschaal gevuld met pompoen, courgette, paprika, peper en knoflook uet en appel, rozijnen en ui uit de winkel. Wat olie en kruiden. Klein uurtje in de oven met wat kruiden, oa Mellie's "Me moeder", en geserveerd met gemalen en gebakken kastanjes.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.