Erny Geplaatst: 25 april 2023 Geplaatst: 25 april 2023 47 minuten geleden, Jorieke123 zei: Wij aten zeekoolsalade Ooh, ja, jouw zeekool. Dat is de reden waarom ik ooit op dit forum ben beland. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2023 Geplaatst: 26 april 2023 We eten zo gebakken forel, uit eigen tuin! 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 26 april 2023 Auteur Geplaatst: 26 april 2023 Bietjes uet (vriezer) uitjes, aardappeltaartjes en appelmoes uet. 1 Quote
Arja Geplaatst: 26 april 2023 Geplaatst: 26 april 2023 Pannenkoeken (van meel van het Land van Ons) met zelfgemaakte paardenbloemenstroop (uit eigen berm). 7 Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 april 2023 Geplaatst: 26 april 2023 o lekker zeg! Wij eten wat kruiden uit eigen tuin in een stamppot van gewokte spinazie! En veel boterhammen met jam, vandaag appeltaart jam. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 Nanbrood met turkse witte kaas en spinazie uet. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 30 april 2023 Auteur Geplaatst: 30 april 2023 Na een gezellige buurt "Lente brunch" een lekkere stamppot van krieltjes, sla en boontjes.. 1 Quote
Liekie Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 Kropje sla uit de kas als blaadjes tussen de hamburgers van de eerste bbq van 't jaar. Heerlijk dagje! Wel wat rode armen en nek nu, vergeten te smeren... 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei 2023 Geplaatst: 3 mei 2023 Bij @Anna3 stoofvlees gegeten van onze os, met patat en een goed gevulde salade EN een choco-vlokken-fruit-toetje. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 3 mei 2023 Geplaatst: 3 mei 2023 Ooh heerlijk! Was er nog wat over😉? ik van alles uit de winkel( saté saus broccoli met sojasaus en rijst. Maar wél met zelfgemaakte golden relish van eigen komkommers van afgelopen jaar. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 4 mei 2023 Geplaatst: 4 mei 2023 Er was nog wat over, maar misschien ontbijten ze er nu wel mee! Hier nu een bak zelfgemaakte yoghurt met wat fruitsaus (aardbei, framboos en zwarte bes) en granola van weer @Anna3 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Vastone Geplaatst: 5 mei 2023 Geplaatst: 5 mei 2023 Als lunch een heerlijke boterham met mayonaise en gebakken ei van de eigen kippen met bieslook en Griekse oregano uit de tuin. Quote
Arja Geplaatst: 5 mei 2023 Geplaatst: 5 mei 2023 Asperges uet met boter aardappel ei en falafel. Zo lekker! 7 Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 boterhamtaartjes gemaakt voor de kids met appeltaartjam en slagroom. het resultaat was zozo Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
fre3ke Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 Ha, ook leuk dat de minder geslaagde gerechten eens aandacht krijgen @appelvrouw. Hier lekker rabarber gegeten, en gisteravond aardperen. Quote
woldistel Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 (aangepast) Aspergeeeeees! En nog wat koolbloesems algemeen. Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom mensen (in mijn buurt/social bla/ volkstuin) nog steeds niet door hebben dat het best heel erg prima is om bloemkool en broccoli te kweken, maar alle andere koolbloei links laten liggen. Al mijn overgebleven planten maken nu doorlopend bloeiwijzen en samengeplukt heb je al snel een maaltijdje groente die zich lekker laat stomen of roerbakken met een uitje, knoflookje, eitje. Doorgeschoten rucola, landkers, purple sprouting, boerenkoolspruitjes. Gewoon heel erg lekker! Bovendien zijn alle koolbloempjes die sneller zijn ook fijn voer voor alle bestuivers. Winwin denk ik dan. Oh, ja. Rabarber is nu ook wel aanwezig 😁 6 mei 2023 aangepast door woldistel 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 (aangepast) Oh, asperges! Hier op het moestuinencomplexje zijn er ook diverse telers. Wij twijfelen een beetje. Het duurt drie jaar voor ze echt wat geven heb ik begrepen. En de dame van wie deze grond is, is al in de negentig. Niemand weet wat er met de tuintjes zal gebeuren als ze overlijdt, dus plannen voor over drie jaar is misschien iets te enthousiast. Ik verlekker me in de aanblik… smakelijk @woldistel! Rabarber hebben we gelukkig wel, gisteren geplukt en vanmorgen al weer 4 potten moes. Tip voor degenen die liever geen suiker toevoegen: de combi met banaan is goddelijk! Je hebt er maar 1 of 2 per pan nodig, ze zoeten goed en dan overheersen ze niet zo. 6 mei 2023 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Liekie Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 Spinazie uit de tuin van mijn mama volgens miljuschka: https://miljuschka.nl/wilde-spinazie-recept/ Varkenshaasje met tomaatjes uit de oven en heel goed gelukte patatas fritas erbij. Ik oogstte 5* voor dit feestmaal! 3 Quote
woldistel Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 Ik heb maar een klein achterafbedje van 50 bij 200 cm ongeveer. Het duurt inderdaad een paar jaar voordat de planten voldoende gestabiliseerd zijn. Ik haal er ook geen kilo's af. Gewoon een paar keer in het voorjaar een lekker maaltje. En dan gewoon weer wachten tot het volgende aspege moment. Ik heb groene asperges. Behalve wat wieden heb je er geen omkijken naar 🙂 Quote
Arja Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 34 minutes ago, Liekie said: Spinazie volgens miljuschka Lekker, met spekjes! Voor wie het zonder zout wil, of gewoon eens wat anders wil, is dit mijn huidige favoriete bereidingswijze. Uitje fruiten, verse gember en knoflook erbij, halve theelepel koriander, komijn, fenegriekzaad. Kruiden even aanbakken. Twee tomaten erbij in stukjes. Dan de spinazie erbij laten slinken en alles door elkaar roeren. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 Ik las bij iedereen asperges, dus ik ging ook eens kijken. Jawel hoor. Reusachtige lange oneetbare staken en 4 mooie. De linker heb ik samen met 3 andere broertjes opgeknabbeld toen ik in de tuin bezig was. Die lange mega staken konden weg en de sprietjes ook. Ow ja. En ook die ene die door een slak was beklaagd. Zag er heel vies uit met die sporen erop Bij de lunch veel sla, pepermunt, lente ui en peterselie in de salade en chilivlokken over de eigen eitjes. 3 Quote
woldistel Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 @Mellie Jeetje, dat die van jou alweer zo ver zijn 😲 Hier zijn ze nu juist lang genoeg om te plukken. 1 Quote
Marinke Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 Spinazie en rucola uit eigen tuin aangevuld met heerlijkheden uit de supermarkt voor een salade. En rabarbercrumble. 1 Quote
Liekie Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 Klinkt heel lekker @Arja! Ga ik ook proberen! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.