Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
47 minuten geleden, Jorieke123 zei:

Wij aten zeekoolsalade

Ooh, ja, jouw zeekool. Dat is de reden waarom ik ooit op dit forum ben beland. :mrgreen:

• Like 3
Geplaatst:

o lekker zeg! Wij eten wat kruiden uit eigen tuin in een stamppot van gewokte spinazie! En veel boterhammen met jam, vandaag appeltaart jam.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Kropje sla uit de kas als blaadjes tussen de hamburgers van de eerste bbq van 't jaar. Heerlijk dagje! Wel wat rode armen en nek nu, vergeten te smeren...

• Like 2
Geplaatst:

Ooh heerlijk! Was er nog wat over😉?

ik van alles uit de winkel( saté saus broccoli met sojasaus en rijst. Maar wél met zelfgemaakte golden relish van eigen komkommers van afgelopen jaar.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Als lunch een heerlijke boterham met mayonaise en gebakken ei van de eigen kippen met bieslook en Griekse oregano uit de tuin. 

Geplaatst: (aangepast)

Aspergeeeeees!

En nog wat koolbloesems algemeen. Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom mensen (in mijn buurt/social bla/ volkstuin) nog steeds niet door hebben dat het best heel erg prima is om bloemkool en broccoli te kweken, maar alle andere koolbloei links laten liggen. Al mijn overgebleven planten maken nu doorlopend bloeiwijzen en samengeplukt heb je al snel een maaltijdje groente die zich lekker laat stomen of roerbakken met een uitje, knoflookje, eitje. Doorgeschoten rucola, landkers, purple sprouting, boerenkoolspruitjes. Gewoon heel erg lekker! Bovendien zijn alle koolbloempjes die sneller zijn ook fijn voer voor alle bestuivers. Winwin denk ik dan.

Oh, ja. Rabarber is nu ook wel aanwezig 😁

aangepast door woldistel
  • Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Oh, asperges! Hier op het moestuinencomplexje zijn er ook diverse telers. Wij twijfelen een beetje. Het duurt drie jaar voor ze echt wat geven heb ik begrepen. En de dame van wie deze grond is, is al in de negentig. Niemand weet wat er met de tuintjes zal gebeuren als ze overlijdt, dus plannen voor over drie jaar is misschien iets te enthousiast. Ik verlekker me in de aanblik… smakelijk @woldistel! Rabarber hebben we gelukkig wel, gisteren geplukt en vanmorgen al weer 4 potten moes. Tip voor degenen die liever geen suiker toevoegen: de combi met banaan is goddelijk! Je hebt er maar 1 of 2 per pan nodig, ze zoeten goed en dan overheersen ze niet zo. 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik heb maar een klein achterafbedje van 50 bij 200 cm ongeveer. Het duurt inderdaad een paar jaar voordat de planten voldoende gestabiliseerd zijn. Ik haal er ook geen kilo's af. Gewoon een paar keer in het voorjaar een lekker maaltje. En dan gewoon weer wachten tot het volgende aspege moment. Ik heb groene asperges. Behalve wat wieden heb je er geen omkijken naar 🙂

Geplaatst:
34 minutes ago, Liekie said:

Spinazie volgens miljuschka

Lekker, met spekjes! Voor wie het zonder zout wil, of gewoon eens wat anders wil, is dit mijn huidige favoriete bereidingswijze.

Uitje fruiten, verse gember en knoflook erbij, halve theelepel koriander, komijn, fenegriekzaad. Kruiden even aanbakken. Twee tomaten erbij in stukjes. Dan de spinazie erbij laten slinken en alles door elkaar roeren. 

• Like 1
Geplaatst:

Ik las bij iedereen asperges, dus ik ging ook eens kijken. Jawel hoor. Reusachtige lange oneetbare staken en 4 mooie.

2535dae86f73dec74c1596e1bc4f180c.jpg

De linker heb ik samen met 3 andere broertjes opgeknabbeld toen ik in de tuin bezig was. Die lange mega staken konden weg en de sprietjes ook. Ow ja. En ook die ene die door een slak was beklaagd. Zag er heel vies uit met die sporen erop

Bij de lunch veel sla, pepermunt, lente ui en peterselie in de salade en chilivlokken over de eigen eitjes.

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...