Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023


Lia56

Aanbevolen berichten

Ik heb in de achtertuin al heel veel, zelfs al in de knop terwijl er voor nog amper iets te zien is. Groot verschil. @vastone nog zachter dan prei de looksmaak. Kan dus ook heel goed rauw. Ik vind het erg lekker en geniet altijd enorm van mijn eerste courgette soep met daslook van het jaar. Heel lekkere combi.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in 't bos staat ook veel daslook, maar durf ik ivm het vele honden uitlaten daar ook niet aan. Heb het thuis ook niet staan, maar ben wel nieuwsgierig naar de smaak en of het de moeite waard is! 

Dan schep je een plukje uit. Heb je het voor volgend jaar in je tuin en dan schoon.

Wij aten nog meer paddenstoelen vandaag. Als die dingen gaan, gaan ze echt als een speer zeg. Vandaag op zijn Aziatisch. Roergebakken met eigen knoflookpasta, paar paksoitjes, gekochte sojasaus en sesamolie en afgemaakt met gekochte sesamzaadjes.
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had enorme behoefte aan pepers. Heel gek… nooit eerder gehad zo extreem. Maar helaas nog geen pepers. Het werd dan ook een broodje tonijnsalade met heel veel chilivlokken. Zo veel, dat ik een rood broodje had en ik me afvroeg hoe goed dit idee kon eindigen. Nou… het werd geen acute diarree zoals ik had gevreesd. De peper lust bleef echter groot en een vriezer peper is toch echt wel anders.

Heb uiteindelijk bulgur gemaakt met boontjes op z’n Turks en een pot ingemaakte pepers open gemaakt.

9daa02de53e80a7f008e1df7663b4f24.jpg

d8e6bb008b0b996f12e1b415be506135.jpg

De smaak van alle pepers raakt een beetje gemixt, dus je moet het vooral van mondgevoel hebben denk ik. Ik vond de aji de pineapple wel leuk, want vorm en kleur blijven behouden. Dat geel knalt er uit en ik proefde toch wel wat tropisch erin. Ik had iets te veel azijn naar mijn smaak erbij, doe ik nl altijd een beetje op het oog. Gewoon een drupje water en het was prima. Echt van genoten!

Ik ben de vriezer aan het legen en kwam wat Turkse worstjes tegen. Tosti met eigen parmezaan (en gekochte belegen kaas) en tr worst. Combo worst-parmezaan was wel ok, maar vooral zonde van de smaak. Dus erna alleen met kaas en kaas.


429ceba9a1d27fcf8fc74b61fa664294.jpg

Mooie smeltdraadjes! Mmm

812fb7263df0d1d66789081ed58f9936.jpg

Ow ja; ik heb gisteren eieren gekookt met rode uienschillen voor het paasontbijt. Stinken! Aaah mensen, wat stinkt dat. En elk ei werd een andere kleur. De mooist gekleurde zijn mee naar school. Deze rare mocht mama opeten.

331e94f3a8f95973feb59f6c711e3943.jpg

Vanavond salade uet met pizza’s met eigen saus, vriezer groenten en een pot ingemaakte aubergine en paprika en kruiden (met ook nog een pizza met gekochte zalm en garnalen met een gekochte citroen, ook heel lekker!).

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe steenoven werkt echt fantastisch! Die ander was echt een foutje, kon het niet bijbenen zo snel als dat het ging… en lekker! Hij maakt het echt als een pizza oven, met mooie bubbels in het deeg en/of kaas. Niet op deze uiteraard. Rest was al op…

1a884810619bafec417258ea794301a7.jpg


Alleen staat nu werkelijk alles open. Het is net een pizzeria hier. Het stond blauw van de rook en geur.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind daslook echt heerlijk! Wel de echte looksmaak, maar veel zachter dan knoflook. Ik heb zojuist pesto met daslook gemaakt. Zeker een aanrader. En inderdaad, als je niet durft vanwege de honden, dan een stukje uitsteken voor volgend jaar? Of gewoon héél goed schoonmaken, bv door het in water met baking soda te leggen? Dan dit jaar alleen gesmoord (daarna), vanaf volgend jaar ook rauw.  
 

ps in de natuur kunnen ook de konijntjes er op hebben gepiest 🤪

aangepast door Tanja65
  • Like 2

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaah!!!
De Laatste Pastasaus. Ik ben behoorlijk geveld geweest met diverse rugklachten en heb kennelijk niet alleen vaker pasta gegeten dan me lief is, maar ook echt Zo vroeg in het jaar ben ik er normaal nooit doorheen.
Met daslook in de salade alsook door de pasta. Zo lekker ook een tas vol aan een vriendin meegegeven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de laatste drie sweet dumplingpompoenen in partjes (met schil) door een mengsel van kaneel, olie en zwarte peper geroerd en in de oven geroosterd. Daarover een koriandersaus (koriander, teentje knoflook, olie, zout) en yoghurt met een pittige chilisaus en wat geroosterde pompoenpitten. Super makkelijk, goed bedacht door meneer Ottolenghi.

 

Vandaag friet van eigen aardappels met sla en 'wilde' rucola.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...