Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023


Lia56

Aanbevolen berichten

Niet uit eigen tuin, maar wel zelf gevangen, forel uit de oven met verschillende groenten en Italiaanse kruiden. Straks de oven in.

 

20230227_164604.thumb.jpg.60a880f0494cc671d564d675738194ea.jpg

  • Like 4

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

In de vriezer een la vol met parmezaan gevonden. Soort van.
Of klep eigenlijk. Je weet wel.  Dat irritante verdiepinkje wat dan geen la is, maar met een klep werkt wat dan nooit dicht wil. Hier in elk geval. Klep afgebroken, waardoor ik regelmatig wordt geconfronteerd met de inhoud daarachter. Dat blijkt dus oa heel veel kaas te zijn van de bijna 2 kg parmezaan van minstens 1 jaar geleden. 
 

We aten pasta met eigen saus, eigen parmezaan, bio olie van een bio boerderijtje uit Italië en veel basilicum van het aanrecht. 

 

Ook heb ik een Turkse ravioli achtig gerecht gemaakt. De smaak was heerlijk, maar voor 5 mensen een karige portie maken (we aten de stamppot van de dag ervoor erna) duurde wel 6 uur…. Waarom is die Turkse keuken zo f…ing moeilijk. Grrrrr….

Mantı heet het gerecht en je hoort er 40 van op een lepel te kunnen proppen. Met 3 was mijn lepel al overvol, dus die regel ging al direct overboord toen ik bezig was! Wat een werk man… en waarom is het erna hapslikweg? Zo snel! 
 

Een paar foto’s ter inspiratie en veel succes mocht je het willen maken 🙄

Mijn kinderen eten dit voorlopig niet meer. 
 

 

 

7C0CA23E-E555-4A73-B63B-188C7CDB96B8.jpeg

B4A46D9C-D03F-4A3D-B926-FB83E3F86C2E.jpeg

740580C1-4ABA-47F6-A722-89428BBF027F.jpeg

00B65AAF-FE44-4D2F-88BD-140D14881DE9.jpeg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, jootje zei:

Die manti van jou  ziet er wel erg smakelijk uit.  Kan je misschien wel een keer maken voor de MTFD…..mannetje of 30…

moet kunnen toch? 😂🤪

Ahahha ja makkelijk! 36 uur lukt me wel 😂😂😂

dan ga ik toch eerder voor @Arjas idee. Een workshop Manti maken 😛 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag weer de steenoven uitgeprobeerd. Hij deed het beter, alles gebakken in de steenoven, maar er zit toch iets niet helemaal lekker met dat ding. Moet dus alsnog terug.

8268e9440778947cab921a03d71c7073.jpg
Met 2 flinke handen vol uit de tuin weer naar binnen. De vulling voor etli pide is met gehakt, peper/paprika, tomaat en veel peterselie. De 2 eitjes, kruiden en peterselie uet. Rest gekocht.

Deeg was goed gerezen en het resultaat was verrukkelijk.


3525d7e387c41c782219051874405f89.jpg
228d7168e14450fc1c2f769f8f22c332.jpg

Ik was de laatste in de steenoven vergeten (die rechter voorste)… Die bleek na afkoelen echt wel te hard om te eten. altijd fijn die grappen. Verder goed geslaagd. Nu nog een goed weekend apparaat.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@msdg Ik gebruik koriander eigenlijk alleen als topping, bv bij curry’s of tortillas. Daar gaat dan overigens flink wat van in hoor, dus je bent er dan zo doorheen. Maar zo los of als ik zeg maar wat, een pesto oid zou ik er niet zo snel van maken. Sommigen gebruiken het als zeep maar aangezien je het kweekt, lijkt het me sterk dat je het niet lekker vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag sperziebonen gegeten.

De oogst van afgelopen jaar is helaas op dus uit de vriezer in de supermarkt.

Wat een smaakloze gewaarwording 😟

ik heb net alvast maar weer boontjes voor de kweek in de week gezet.

Ik weet het is vroeg maar een gokje op een vroege oogst.

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zometeen: zoete aardappel uit de oven, en ik ga een poging doen om haasbiefstuk te bakken.

Lunch: broodjes die te goed waren om aan de varkens te geven ;) Met een salade van witlof met peer en sinaasappel (fruit niet uit eigen tuin)

 

Afgelopen weekend hebben we restjes-uit-Appelvrouw-haar-vriezer gegeten omdat die leeg moest. Ragout (van varken uit onze tuin) bij de lunch, plus een boel eieren omdat ze er daar ook nog zo veel van had gekregen van buren. Pasta met gehakt (uit onze tuin :) ) en tomatensaus. 

En die dag daarna een andere soort van ragout, met spinazie+maïs+ei en wat rijst er bij. En ook heerlijke versgebakken madeleines van de buurman. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa, heel veel paddenstoelen voor de paddenstoelensaus! Koningsoesterzwam en shiitake in de eigen knof met gekochte slagroom en melk.

Had eigenlijk bij foto’s van je oogst gemoeten in deze setting, maar kan het weer eens niet vinden.

d1b2e158905237da6d730e6f289bcccb.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...