jootje Geplaatst: 7 mei 2023 Geplaatst: 7 mei 2023 Omelet…met een paar asperges uit de tuin. uitgeprobeerd in de voormijnverjaardaggekregen airfryer! goed gelukt, lekker! 2 Quote
fre3ke Geplaatst: 7 mei 2023 Geplaatst: 7 mei 2023 Taartje met vorig jaar ingemaakte kruisbessen. Heerlijk! Er is nog briochedeeg over, dus morgen kan opnieuw iets uit de voorraadkast tot een zoet hapje worden omgetoverd. 2 Quote
Arja Geplaatst: 7 mei 2023 Geplaatst: 7 mei 2023 Partner staat brandnetelsoep te maken met uet de brandnetels, bieslook, peterselie en knoflook. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 mei 2023 Geplaatst: 8 mei 2023 Met knoflook gewokte Veldspinazie en gekookte Veldasperges met pasta. Een Veldrookworst ernaast een gekke combi misschien maar een die erin ging als Gods woord in een ouderling..😋 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 9 mei 2023 Geplaatst: 9 mei 2023 Gods woord in een ouderling moest ik hardop om lachen. Ga deze onthouden Appeltje. Wij aten een salade uet met risotto met eigen bouillon, suppengewürz en veel peterselie. 1 Quote
Arja Geplaatst: 9 mei 2023 Geplaatst: 9 mei 2023 Spinazie uet gaat in de pastasaus, en de spontaan opgekomen rucola eten we als salade erbij. 1 Quote
Vastone Geplaatst: 9 mei 2023 Geplaatst: 9 mei 2023 Hartige taart met spinazie uit eigen tuin en eieren van de kippen. (en geitenkaas, zongedroogde tomaatjes en walnoten uit de winkel). 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 mei 2023 Geplaatst: 9 mei 2023 (aangepast) 13 uren geleden, Mellie zei: moest ik hardop om lachen Eentje uit de koker van mijn moeder die alle spreekwoorden en citaten onthield die ze ooit hoorde. En ze als ijs kwistig rondstrooide, te pas maar ook vaak te onpas. Heerlijk weer asperges gegeten uit Jorieke’s veld. Dit x in een salade. En een potje zoetzuur opengemaakt die ik nog niet geproefd had. Würzige Zucchini, heerlijk! 9 mei 2023 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Liekie Geplaatst: 10 mei 2023 Geplaatst: 10 mei 2023 Pesto van de rucola uit de kas die aan het schieten is volgens https://www.eefkooktzo.nl/rucola-pesto-met-amandelen/ . Op een boterhammetje met kaas. Heerlijk!! 4 Quote
Vastone Geplaatst: 10 mei 2023 Geplaatst: 10 mei 2023 Oh heerlijk zeg! Jaloers op al die asperges Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 10 mei 2023 Geplaatst: 10 mei 2023 Zijn asperges nu echt lekker? Nog nooit gegeten,zou ook niet weten hoe ik dat klaar moet maken,meen met ei ham,en botersaus? Quote
Arja Geplaatst: 10 mei 2023 Geplaatst: 10 mei 2023 Echt niet? Gewoon eens proberen. Wij vinden ze zalig! Ik denk dat het ook scheelt dat ze maar een korte periode in het jaar beschikbaar zijn, dat houdt het speciaal. Ik stoom ze met een stoommandje in een gewone pan, en serveer ze met gekookte aardappelen, gekookt ei en een klontje boter. De onze zijn een groene soort, paar jaar geleden gekocht bij Eetbaar Goed. Wat ik wel grappig vind is dat de website vermeldde dat je geen stinkende urine zou krijgen van deze groene soort, maar dat blijkt bepaald niet te kloppen. 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 mei 2023 Geplaatst: 11 mei 2023 Net een pannetje heerlijke grove rabarbercompote gemaakt, de rabarber ( van Jorieke haar tuin) zachtjes in appelsap gekookt samen met een half vanillestokje. De stukjes wel zacht en gaar maar zoveel mogelijk nog heel. Zo heerlijk, ik ben het sap er zo aan t uitlepelen, maar moet wel wat overhouden voor vanavond voor bij de kwark met slagroom.. Verder vanavond iets met een olifantenknoflook, hij is al gewassen en gesneden, sjonge wat ruikt dat sterk, maar ik weet nog niet wat het wordt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2023 Geplaatst: 11 mei 2023 Wij aten er een soepje van. Van die olifantenprei. Dan is ie trouwens niet sterk.. Het werd wel een hele dikke soep, door de aardappels die ik er ook in had. Dikke soep, of dunne stamppot Net hoe je het bekijkt. Vanavond noodles met yakon en kip, en ook maar wat groene asperges er door. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 13 mei 2023 Geplaatst: 13 mei 2023 Bloemkool! Ze zijn allemaal tegelijk groot nu. En als ik zeg ’groot’ dan bedoel ik zoiets... 8 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 13 mei 2023 Geplaatst: 13 mei 2023 Pompoen aardappelsoep met kerrie. Het laatste beetje rabarber van Jorieke haar tuin met vanille en kwark😋 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 14 mei 2023 Geplaatst: 14 mei 2023 (aangepast) En voor Moederdag een ontbijtje op op bed met een eitje uit Jorieke haar tuin en bos vruchtenjam uit de mijne. 14 mei 2023 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 14 mei 2023 Geplaatst: 14 mei 2023 Wij verbranden zo voor de zekerheid even een zieke tak van een kersenboom, en maken er meteen een bbq van. Lekker Gelders schijfje er op, en die dan op een broodje met een blaadje sla uit de tuin van Anna3 en tomatenchutney uit die van mij. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 15 mei 2023 Geplaatst: 15 mei 2023 Spinazie, muntthee, salade, preisoepje 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Swa Geplaatst: 17 mei 2023 Geplaatst: 17 mei 2023 Onze eerste 5 bosaardbeien. Superlekker zijn die dingen! Eerste jaar dat ze er staan en had dat nog niet eerder geproefd. Vanavond een smeersalade voor op de boterham gemaakt met fijn gesneden groen van ui + look bloemetjes in wording + veel mayonaise + ham in kleine stukjes + ietwat paprika poeder. Nu ik er aan denk had ik er nog een fijngehakt gekookt eitje kunnen doorroeren. Vrouwlief heeft de laatste prei uit de kas geblancheerd. Om van te wenen, letterlijk dan, bij het schoonmaken leken het wel uien. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.