Jorieke123 Geplaatst: 2 juni 2023 Geplaatst: 2 juni 2023 Zoete aardappel uit de oven, met o.a. paprikapoeder van @Mellie die ik dan weer van @jootje kreeg Eendenpoten er bij, die al een hele tijd zachtjes staan te garen. En als toetje griesmeelpudding met bosbessensaus. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 2 juni 2023 Geplaatst: 2 juni 2023 Lekker toch Jeanne! Hier stonden wraps op tafel met allerlei lekkers erop wat niet uit mijn eigen tuin kwam. De gebakken eitjes wel uit die van Jorieke. O en het kruidensausje, de kruiden uit mijn hoekje. Morgen pizza met pasata en asperges uit Zelhem! 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jeanne heijmans Geplaatst: 3 juni 2023 Geplaatst: 3 juni 2023 Weer sla ditmaal voor de carpaccio. Quote
Lia56 Geplaatst: 3 juni 2023 Auteur Geplaatst: 3 juni 2023 De eerste aardbeien... zo lekker. Ook rode sla (uet) met eitje van de boer 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2023 Geplaatst: 3 juni 2023 Pizza met pasata en asperges uit Jorieke voorraadkast en tuin en minitomaatjes, rode ui plus champignons van de Groesbeeks spullenhulp. Provençaalse kruiden uit eigen tuin eroverheen en bijna de hele bakplaatpizza samen op gegeten. Heerlijk was ie. 6 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 5 juni 2023 Auteur Geplaatst: 5 juni 2023 @appelvrouw dat ziet er heerlijk uit! Quote
Vastone Geplaatst: 5 juni 2023 Geplaatst: 5 juni 2023 Nieuw recept uitgeprobeerd voor pasta met snijbiet (met chorizo en crème fraiche). Viel in de smaak! 3 Quote
Nasuada Geplaatst: 5 juni 2023 Geplaatst: 5 juni 2023 Lekker compleet maaltje uit eigen tuin. rabarber, peultjes,sla en eigen eitjes 3 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2023 Geplaatst: 6 juni 2023 (aangepast) Overheerlijke Veldbiefstuk gegeten. Ik geloof dat Jorieke zei van de haas, het waren twee mooi dikke stukken, kogelbiefstuk zou ik zeggen. Mals als boter. Als smaak alleen wat zout en een draaitje peper nodig. Gekookte aardappels erbij ook al uit Jorieke haar tuin. Wij zijn verwende mensen..😎😎 6 juni 2023 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 6 juni 2023 Geplaatst: 6 juni 2023 Het was haasbiefstuk (zegt de slager, ik ben ook nog geen kenner dus ik geloof maar gewoon wat er op het zakje staat) en roep maar niet te hard dat je dat had want dat is alleen voor heeeele goeie vrienden (want er weinig kilo's aan een os) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2023 Geplaatst: 6 juni 2023 Hoe dan ook het was verrukkuluk. Heel heel goede vrienden mogen dat misschien twee x kopen toch? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 6 juni 2023 Geplaatst: 6 juni 2023 Ik zit me ineens te bedenken: had ik toch kogelbief meegegeven Nou ja het moet op het label hebben gestaan haha. Ook daar is erg weinig van. Gelukkig zijn de riblappen, het gehakt, en sowieso de hele os ook lekker! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2023 Geplaatst: 6 juni 2023 (aangepast) Nou ik ben razend benieuwd naar riblappen oid uit de slowcooker. En het zakje was snel afgevoerd en dus nooit gelezen! Vanavond eten we ratatouille met verse kruiden en een simpel gebakken eitje. Vanmiddag trouwens een zelf gebakken speltbroodje met overheerlijke kweemispeljam met specerijen! 6 juni 2023 aangepast door appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
fre3ke Geplaatst: 6 juni 2023 Geplaatst: 6 juni 2023 Simpel omeletje, maar wel met de heerlijke eitjes die ik nog had van @Jorieke123. Met tomaten-pepersaus van vorig jaar, en Groningse snijmoes en snijbiet als groente. Vanmiddag at ik pompoenbrood, de pompoen was ook van vorig jaar, nog vier te gaan nu 😋. 1 Quote
Anna3 Geplaatst: 7 juni 2023 Geplaatst: 7 juni 2023 Gisteren de laatste yakons verwerkt in de befaamde yakonwokschotel met noedels. Vanavond aardappels uit de oven met sla. We eten ook al een paar dagen honingbessen en aardbeien in de yoghurt 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 juni 2023 Geplaatst: 7 juni 2023 O lekker @Anna3! Ik heb met het te volle verhuishoofd de yakonknollen én planten achtergelaten in Frankrijk. Wij eten trouwens vandaag ook noedels, met kip en paksoi, en uet zoetzuur erbij, zesty relish. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 7 juni 2023 Geplaatst: 7 juni 2023 Wij ook noodles, net als Anna met yakon! Mijn knol kwam uit de vriezer trouwens, al geschild en in blokjes omdat het zo'n groot exemplaar was dat we er 2x van konden eten. Vanmiddag aten we broodjes met ei+trechteroesterzwam: 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 7 juni 2023 Auteur Geplaatst: 7 juni 2023 Lollo roso, uitjes, rucola en stengels uit de ok uet samen met omelet ( eieren van de boer) heerlijk 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 7 juni 2023 Geplaatst: 7 juni 2023 (aangepast) Een groente omelet,met spinazie uet,en ei van de kipjes 7 juni 2023 aangepast door Jeanne heijmans Woordenboek veranderde woord verkeerd Quote
Mellie Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 Gisterenmiddag een Turkse omelet met eigen eitjes. Maar… ik geloof dat ik eigeur gewoon niet meer trek na de bedorven eitjes… zucht. Ik ruik de eieren nu en moet die geur maskeren met iets sterkt zodat ik het binnen krijg. Ik was dol op eieren. Echt klote dit. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 (aangepast) Bedorven eieren Mellie? Gelukkig heb ik dat verhaal gemist dan!🤢 Ik weet nog niet wat ik ga eten maar doe hier ook niet echt inspiratie op… 8 juni 2023 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 Zoete aardappel uit de oven, kippenpoot er bij, en appelmoes. Vanmiddag aardbeien, broodje ei en broodje grillworst. Morgen iets met spinazie, want ik ruim de planten op en kan er nog wel wat mooie blaadjes van plukken voor ze op de composthoop gaan. En ik heb ook alweer groene asperges liggen, maar ik denk dat die zaterdag op de bbq gaan als @Anna3 komt eten 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 Peulen uit de tuin van de buurman en yoghurt met aardbeitjes uit eigen tuin! Erbij een veldvarkenosburger. Lekker! Sla eten we ook heel regelmatig! 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2023 Geplaatst: 8 juni 2023 Een veldvarkenosburger! Kom daar maar eens om bij Wordfeud. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.