Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lekker toch Jeanne! Hier stonden wraps op tafel met allerlei lekkers erop wat niet uit mijn eigen tuin kwam. De gebakken eitjes wel uit die van Jorieke. O en het kruidensausje, de kruiden uit mijn hoekje. Morgen pizza met pasata en asperges uit Zelhem!

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Pizza met pasata en asperges uit Jorieke voorraadkast en tuin en minitomaatjes, rode ui plus champignons van de Groesbeeks spullenhulp. Provençaalse kruiden uit eigen tuin eroverheen en bijna de hele bakplaatpizza samen op gegeten. Heerlijk was ie.

87E2937D-1131-45FF-871B-D7E3A8A0C8BB.jpeg

• Like 6

Geplaatst: (aangepast)

Overheerlijke Veldbiefstuk gegeten. Ik geloof dat Jorieke zei van de haas, het waren twee mooi dikke stukken, kogelbiefstuk zou ik zeggen. Mals als boter. Als smaak alleen wat zout en een draaitje peper nodig. 
Gekookte aardappels erbij ook al uit Jorieke haar tuin. Wij zijn verwende mensen..😎😎

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

Nou ik ben razend benieuwd naar riblappen oid uit de slowcooker. En het zakje was snel afgevoerd en dus nooit gelezen! 
Vanavond eten we ratatouille met verse kruiden en een simpel gebakken eitje. Vanmiddag trouwens een zelf gebakken speltbroodje met overheerlijke kweemispeljam met specerijen!

• Like 2

Geplaatst:

Simpel omeletje, maar wel met de heerlijke eitjes die ik nog had van @Jorieke123. Met tomaten-pepersaus van vorig jaar, en Groningse snijmoes en snijbiet als groente. Vanmiddag at ik pompoenbrood, de pompoen was ook van vorig jaar, nog vier te gaan nu 😋.

• Like 1
Geplaatst:

Gisteren de laatste yakons verwerkt in de befaamde yakonwokschotel met noedels. Vanavond aardappels uit de oven met sla.

We eten ook al een paar dagen honingbessen en aardbeien in de yoghurt :)

• Like 2
Geplaatst:

O lekker @Anna3! Ik heb met het te volle verhuishoofd de yakonknollen én planten achtergelaten in Frankrijk. 

Wij eten trouwens vandaag ook noedels, met kip en paksoi, en uet zoetzuur erbij, zesty relish.

• Like 1

Geplaatst:

Gisterenmiddag een Turkse omelet met eigen eitjes. Maar… ik geloof dat ik eigeur gewoon niet meer trek na de bedorven eitjes… zucht. Ik ruik de eieren nu en moet die geur maskeren met iets sterkt zodat ik het binnen krijg. Ik was dol op eieren. Echt klote dit.

Bedorven eieren Mellie? Gelukkig heb ik dat verhaal gemist dan!🤢

Ik weet nog niet wat ik ga eten maar doe hier ook niet echt inspiratie op…

• Like 1

Geplaatst:

Zoete aardappel uit de oven, kippenpoot er bij, en appelmoes. Vanmiddag aardbeien, broodje ei en broodje grillworst. Morgen iets met spinazie, want ik ruim de planten op en kan er nog wel wat mooie blaadjes van plukken voor ze op de composthoop gaan. En ik heb ook alweer groene asperges liggen, maar ik denk dat die zaterdag op de bbq gaan als @Anna3 komt eten :D 

• Like 1
Geplaatst:

Peulen uit de tuin van de buurman en yoghurt met aardbeitjes uit eigen tuin! Erbij een veldvarkenosburger. Lekker! Sla eten we ook heel regelmatig! 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...