Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

@appelvrouw het zijn alle cherrytomaatjes, rode, gele en een gestreepte, gaan in een 3 liter potje zitten waarin ze in principe kunnen blijven. Ik heb gezien als ik langs Venlo rij, ik zowat langs jouw passeer, moest het niet lukken voor de lift laat maar weten. @Goldfish welke heb je van  15 cm ?

aangepast door redzebra
  • Like 1
Geplaatst:
21 uren geleden, redzebra zei:

@appelvrouw het zijn alle cherrytomaatjes, rode, gele en een gestreepte, gaan in een 3 liter potje zitten waarin ze in principe kunnen blijven. Ik heb gezien als ik langs Venlo rij, ik zowat langs jouw passeer, moest het niet lukken voor de lift laat maar weten. @Goldfish welke heb je van  15 cm ?

Ik was iets te voorbarig.  Lille Lise is 15 tot 30cm.  Vergelijkbaar zijn Mohamed (<30cm) en Raspberry Placer (letterlijke vertaling uit t Russisch) met 25-30cm. 

• Like 1
Geplaatst:
Op 27-3-2023 om 22:20, redzebra zei:

ik langs Venlo rij, ik zowat langs jou

Prima idee dus. En een of twee cherrytomaatjes al in pot klaar zal ik heel blij mee zijn. Ik kan helaas weinig aanbieden behalve het bovenstaande!

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ok dan kom ik je/jullie oppikken, het uur  en waar kan via privé bericht,  qua tomaten  heb je me zaden bezorgd die ik de komende jaren ga blijven telen, dus zie dat als een ruil voor die en een babbel onderweg is veel aangenamer dan alleen rijden :)@Goldfish heb je daar zaden van op overschot of gezaaid?

• Like 1
Geplaatst:

Jet, ik heb (gisteren pas!) mijn struiktomaat Balkonstar gezaaid, veel.

(volgens mij ken je die nog, je had ze eerder al eens)

Zal ik er een paar meenemen (wel zónder grote pot) ?. Restant gaat dan naar de zaaitafel.

• Like 2

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ik heb plots maar een miniatuurtuintje maar een balkonstar plus van alle andere aanboden ook eentje moet lukken. Dank allen!

Ik heb Siberische kiwibes, vijf gezonde stekken, die mee kunnen naar de MTFD als Redzebra toch langs mijn huis rijdt (over Kleef). Ik kan ze op de oprit zetten als ik er niet ben. Mits iemand interesse heeft

Het is Sentyabraskaya of Anniki, ik denk de eerste. Zonder man erbij heb je er dan weinig aan voor fruit, maar ze hebben sowieso prachtig wit/roze blad. Ik ga dit jaar niet naar de MTFD, verwacht ik, ik heb ineens veel werk.

aangepast door fre3ke
Geplaatst:

@Goldfish Venus heb ik zelf ook gezaaid, is klein maar denk dat die ook over de 15cm  gaat gaan, het zal er misschien ook mee te maken hebben hoeveel voeding ze krijgen en in welk potje ze blijven, nu het is ook nog even afwachten hier.  @appelvrouw normaal hangen er al tomaatjes aan tegen MTFD voor jou. 

• Like 2
Geplaatst:
Op 24-3-2023 om 12:01, appelvrouw zei:

Fijn een Gartenperle dan! En 1 pot erbij waar hij in kan verblijven deze zomer. Dat is alles wat ik van jou wens..merci.

Helaas zijn 3 Garteperles het slachtoffer geworden van mijn mishandeling die ik opbiecht in het Tomatenvorm (twee kweekbakken laten uitdrogen).  Uiteindelijk valt die schade per bak nog mee, maar helaas niet voor de Duitse Tuinpareltjes.  Vandaag heb ik mijn laatste zaadje Garteperle gezaaid in op hoop van zegen.  

Geplaatst:

De citroentijm heeft hier de winter  goed overleefd, dus daar kan ik je een stukje van bezorgen. En ook van citroenmelisse als je wilt. Wat laurier betreft kan ik evt. gedroogde voor je meenemen, geen stek helaas. Zeg maar wat/of je wilt. 

Wat  tof dat je er toch bent! 

• Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Ik heb tijm, citroentijm, oregano, bieslook, pepermunt en ik geloof nog wat spul voor je klaar staan. 

aangepast door Arja
  • Like 1
Geplaatst:

Ik neem alles van iedereen aan, en dubbele kruiden komen ook wel goed van pas, ik gebruik er meestal veel van. En heb hier op mijn nieuwe woonsten een raar perkje voor mijn woonkamer raam helemaal vers ingeplant met links anderhalve meter siergras en rechts idem nepeta. Dat wilde ik wel even lekker invaseren met allerlei kruiden gespuis! Tanja, gedroogde laurier heb ik nog wel wat, ik wil echt graag een stekkie. Alleen heb ik niks terug te geven jongens..of jullie moeten geïnteresseerd zijn in eerder aangeboden spulletjes. En peper plantjes.

• Like 1

Geplaatst:

Aanbod van @MarjaP die geen eigen topic aan gaat maken. Ze biedt de volgende zaden aan en zou graag enkele bijzondere tomaten willen. Van mij heeft ze bijvoorbeeld al de gele CdB.

6A3EB095-F376-472A-B478-F18DAD32F0CC.thumb.jpeg.be1e4af38e162b7317d7267a1fb87151.jpeg

4222420D-3C8D-4C57-8182-9BD9DD412922.thumb.jpeg.3068a37e1de9b88bbad663ad430bc6ea.jpeg

287336AD-4A3A-409E-8E42-8A2BCA4B8A68.thumb.jpeg.b036371d9831281646773b3b8e2c8884.jpeg

B8F6066A-10F4-4FD2-AA32-806B6172B237.thumb.jpeg.ca75b5e758bd1ddb9ba0df20a886913d.jpeg

29CFD954-B98F-409F-8959-DF00C22C930F.thumb.jpeg.c1ed44b4ae8a16be69489a07d1b435a9.jpeg

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...