Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen


hedwig

Aanbevolen berichten

Ik ben Hedwig en woon in Wuustwezel België.

Ik heb vroeger kippen gehouden in mijn tuin maar wegens teveel last van ratten moet ik hiermee stoppen.

Nu wil ik beginnen met een moestuintje aan te leggen.

Ik heb dan ook meteen een vraag maar weet niet meteen in welke rubriek ik ze moet stellen :

Ik heb nu gazon .Mag ik deze gewoon omspitten of vereist dit het vervangen van de gazon door potgrond ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, je gaat hier vast veel antwoorden en veel enthousiasme vinden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of je alleen maar je gazonnetje hoeft te spitten om te kunnen beginnen.

Maar er zijn er hier vast die er ervaring mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hedwig en welkom op dit forum.

Je zou er worteldoek of karton en mulch overheen kunnen leggen en dan de plantjes erin uitplanten. Er is ergens een topic over, ik dacht in de afdeling tuin. Het topic wordt vaker gelezen en er wordt regelmatig in gereageerd omdat meerderen deze vragen hebben en niet willen spitten. Dus ik denk dat je dat topic wel makkelijk kunt vinden.

Succes!

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom.je gras veld kan je om spitten.Ik zou het zo doen de eerste rij de plaggen af stekken (deze worden weer gebruikt bij de laaste steek).

De grond/steek eraf dan de volgende rij de plag op zijn kop in de voor en dan de aarde er op en zo verder.

I I I

I I I

I I I

I I I

X I I I

 

 

x deze af leggen en de aarde aan de kant en dan heb je een mooie voor Op het laaste gaat x wat je weg heb gezet weer in.

Deze gras zoden is meteen een bemesting voor de grond.

De streepje is een spit/schop breedte

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...