Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Munt wortels


dennislp

Aanbevolen berichten

Zijn munt wortels altijd dik en groen?

Mijn wortels/ondergrondse uitlopers zijn bruin en niet echt meer zo stevig... Van me normale munt soorten.

Staat in 'n (plastic) pot.

 

Klink als vorst schade en dood? Of is dat normaal in de winter

Ik zal morgen anders wel proberen een foto te maken.

 

Ook kwam ik onder in de pot hele kleine witte dingetjes tegen die beweegde, heeeel klein. Weet niet wat dat kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn nogal wat witte kleine dingetjes die in de grond kunnen zitten Dennis......... dus, foto!

 

vandaag maar liefst 2 uur bezig geweest om alle muntwortels uit de grond te krijgen oersterk spul hier! overal zat leven in...

alle soorten groeiden door elkaar, dus als ik ze nu oppot, weet ik niet wat welke is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb helaas die witte dingetjes niet meer kunnen zien... Zag ze laatst wel, misschien omdat het toen veel vochtiger was. Hopelijk zijn het geen bijzondere beestjes. Mieren larven waren het sowieso niet, dunne witte dingetjes... denk even dik als een haar ofzo, die kronkelend zich beweegden waren het. Achja.

 

Hierbij 3 foto's van de wortels;

 

dsc05791x.jpg

dsc05796u.jpg

dsc05797a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx Jorg, nu je het zo zegt, denk dat je 100% gelijk hebt. Haal wel vaker wormen uit m'n potten vandaan, dus er kunnen best wormen zijn die er zich in hebben voortgeplant. Lijkt me wel het meest waarschijnlijke.

 

of glas-aaltjes een vreselijk besmettelijke ziekte

 

Dat word met gif er lekker op los spuiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wortels zien er dood uit, ik heb zojuist toevallig wat Marrokaanse munt in een nieuwe pot gezet en daar zitten ondergronds allemaal nieuwe uitlopers met al kleine topjes en blaadjes. Deze wortels zien er voor mij rot en dood uit. Is het dus toch mogelijk munt kapot krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb andere munt soorten die wel uitlopers hebben, die in de schuur stonden staan nu al met veel kleine groene dingetjes...

Vooral de chocolademunt gaat als 'n speer.

 

Maar hoe is dat mogelijk, dat dooie?! Hou ik altijd alles binnen in de schuur, Volg ik jullie eindeloze adviezen op dat het buiten moet blijven... en dan vriest het dood net door die uitzonderlijke kou... Pff, hoe is het mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...