Vastone Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Het is een flespompoen nog van de Albert heijn moestuintjes zaden van een paar jaar geleden dus geen verdere informatie van. Quote
Ruderalis Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 (aangepast) Een paar pompoenen van dit seizoen, ook hier weer iets minder succes dan vorige jaren maar het was dit jaar ook maar bijzaak, Pumpkin Marina di Chioggia, Delica Pumpkin, En een verassing pompoen soort die uit het zakje van de Delica Pompoen komt, kan nog niet precies vast stellen welke het is, er zijn een paar mogelijkheden maar na het open snijden hoogstwaarschijnlijk wel, 1 september 2023 aangepast door Ruderalis Spelling 1 Quote
Liesje Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Misschien een post aanmaken voor determinatie van verrassingspompoenen 🤭! Ik heb ook nog wel een mysterieus geval hier 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 (aangepast) @Ruderalis lijkt wel wat weg te hebben van mijn amoro f1 pompoen, zelfde kleur, ook die gele strepen[licht oranje], en kwa vorm komt het ook redelijk overheen, maar het kunnen vast nog veel andere soorten zijn 😛 1 september 2023 aangepast door Kevins Moestuin 1 Quote
MROE Geplaatst: 10 september 2023 Geplaatst: 10 september 2023 Idd veel, allemaal eet pompoenen? van hoeveel planten kwam deze oogst? Quote
Martijn Geplaatst: 10 september 2023 Geplaatst: 10 september 2023 Dit zal van een stuk of 15 planten zijn geweest. Ook al gedeelte van verkocht aan de weg. Quote
jootje Geplaatst: 10 september 2023 Geplaatst: 10 september 2023 Oohh…wauw Martijn! Wat een top oogst! Quote
Martijn Geplaatst: 10 september 2023 Geplaatst: 10 september 2023 Komen ook nog een tiental Kestane Kabagi en muskaatpompoenen 5 Quote
Tanja65 Geplaatst: 10 september 2023 Geplaatst: 10 september 2023 (aangepast) Wauw! Wat veel!!! Hier is de pompoen en courgette oogst volledig mislukt. Slechte bodem en de voeding en vertroeteling mocht niet baten. Nu eerst maar eens echt ons best doen op een voedzamere bodem kweken. 10 september 2023 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
jootje Geplaatst: 10 september 2023 Geplaatst: 10 september 2023 (aangepast) Martijn; nóg een tiental! Lekker hoor! Ben heus niet jaloers ofzo! ik kon het niet laten en heb een butternut uit de achtertuin geoogst. Omdat ik wilde weten hoe zwaar hij is! De achtertuin is niet heel groot, dus meestal zet ik daar geen pompoen, nu dacht ik, toch es proberen. Kanonne wat een enorme plant is het geworden. En maar liefst vier van deze joekels eraan! En 1 bij de buuv. Hij is door de schutting gegroeid. Dus de buuv heeft er ook 1. De pompoen woog trouwens ruim vier kilo! 😊💪🏻 10 september 2023 aangepast door jootje 8 Quote
mus Geplaatst: 11 september 2023 Geplaatst: 11 september 2023 Ik had 1 pompoentje al naar huis mee genomen omdat die niet meer vast zat aan de rank. Helaas heeft het toch niet meer goed afgerijpt en begon het steeltje te schimmelen dus heb ik hem in stukjes gesneden, geblancheerd en in de vriezer gegooit. Vriezen jullie wel een pompoen in en op wat voor manier? Blancheren of niet, met of zonder schil, stukjes, puree, soep? Quote
fre3ke Geplaatst: 12 september 2023 Auteur Geplaatst: 12 september 2023 (aangepast) Vraagje: hoe weet ik of een pepo-type pompoen rijp is? Ik heb Honeyboat Delicata. De eerste die ik oogstte, leek van buiten rijp, maar was van binnen een tikje groen. Nu zijn er weer twee kandidaten en ik wil niet te vroeg oogsten. 12 september 2023 aangepast door fre3ke Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 12 september 2023 Geplaatst: 12 september 2023 Als de steel gaat verkurken dan is die rijp om te plukken, even wachten tot er scheurtjes in komen, toevallig laatst gehoord dat je niet moet wachten tot die helemaal verkurkt is want dan is die minder lang houdbaar. Zie foto of de vrucht daarna nog moet narijpen eventueel. Quote
fre3ke Geplaatst: 12 september 2023 Auteur Geplaatst: 12 september 2023 @Kevins Moestuin, heb je het nu over Cucurbita Pepo? Die verkurkt niet volgens mij. Moet ik kijken of het blad op dit punt is afgestorven? Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 13 september 2023 Geplaatst: 13 september 2023 (aangepast) @fre3ke kan kloppen dat de pepo variteiten inderdaad niet verkurken maar als het goed is zou de steel wel moeten verharden en droog aanvoelen voor het oogsten. 13 september 2023 aangepast door Kevins Moestuin Quote
fre3ke Geplaatst: 13 september 2023 Auteur Geplaatst: 13 september 2023 (aangepast) 😊 sommige breken min of meer los van de plant, als ik nu de vrucht beweeg. Dus dat zal de manier zijn om te controleren, denk ik. Ik heb er zo vier geoogst, waaronder een dubbele. 13 september 2023 aangepast door fre3ke 1 1 Quote
Mellie Geplaatst: 15 september 2023 Geplaatst: 15 september 2023 De per ongeluk gezaaide sier kalebas krijgt zijn eerste vrucht. Wat een prachtige plant is het toch. Zulk zacht blad! Heel aaibaar en dat voor een cucurbitea. Volgend jaar maar 3 maanden eerder per ongeluk zaaien. Ik hoop dan wat mooie kalebasssn te kunnen oogsten. Dat lijkt me dan toch wel erg leuk. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 15 september 2023 Geplaatst: 15 september 2023 Die bloemen zijn ook al zo’n lust voor het oog! Te weinig waardering voor gehad. Al was het alleen maar om het blad en de bloemen; echt een blijvertje voor me! Volgend jaar overal 4 Quote
Martijn Geplaatst: 22 september 2023 Geplaatst: 22 september 2023 Op 10-9-2023 om 13:36, Martijn zei: Komen ook nog een tiental Kestane Kabagi en muskaatpompoenen Vandaag de rest geoogst 8 Quote
fre3ke Geplaatst: 22 september 2023 Auteur Geplaatst: 22 september 2023 Geweldig @Martijn, veel soorten en goed resultaat. Ben wel benieuwd welke het beste verkoopt. Quote
Mellie Geplaatst: 22 september 2023 Geplaatst: 22 september 2023 Wooahhhhh dat zijn er ehm… nogal wat Goede oogst. Staat in schril contrast met mijn 1,5e pompoen. Ik heb wel eindelijk courgettes. Deze plant is onder continu attack van slakken. Maar dankzij de korrels zitten er zowaar een paar courgettes aan. Dit jaar hebben we dus wel 4 courgettes. Toe maar, wat een feest 2 Quote
Mellie Geplaatst: 25 september 2023 Geplaatst: 25 september 2023 Even een applausje voor dezeIk presenteer u;De allereerste courgette van 2023Dussss… eentje die niet is opgegeten door slakken. Het is een wonder. 4 Quote
Ruderalis Geplaatst: 27 september 2023 Geplaatst: 27 september 2023 De grootste pompoen van dit seizoen ruim 12 kilo, hij moest worden afgezaagd zo dik is de steel, Pumpkin Marina di Chioggia, 8 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.