Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Een paar pompoenen van dit seizoen, ook hier weer iets minder succes dan vorige jaren maar het was dit jaar ook maar bijzaak,

Pumpkin Marina di Chioggia,

IMG_1577.jpeg

IMG_1576.jpeg

Delica Pumpkin,

IMG_1593.jpeg

En een verassing pompoen soort die uit het zakje van de Delica Pompoen komt, kan nog niet precies vast stellen welke het is, er zijn een paar mogelijkheden maar na het open snijden hoogstwaarschijnlijk wel,

IMG_1575.jpeg

aangepast door Ruderalis
Spelling
  • Like 1
  • 2 weeks later...

Wauw! Wat veel!!! Hier is de pompoen en courgette oogst volledig mislukt. Slechte bodem en de voeding en vertroeteling mocht niet baten. Nu eerst maar eens echt ons best doen op een voedzamere bodem kweken. 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Martijn; nóg een tiental!  Lekker hoor! Ben heus niet jaloers ofzo!  

ik kon het niet laten en heb een butternut uit de achtertuin geoogst.  Omdat ik wilde weten hoe zwaar hij is! 
De achtertuin is niet heel groot, dus meestal zet ik daar geen pompoen, nu dacht ik, toch es proberen.  Kanonne  wat een  enorme plant is het geworden. En maar liefst vier van deze joekels eraan! 

En 1 bij de buuv. Hij is door de schutting gegroeid. Dus de buuv heeft er ook 1.  
De pompoen woog trouwens ruim vier kilo! 😊💪🏻

IMG_0229.thumb.jpeg.6b1550dd41aed18d099ae7a325df59fa.jpeg

aangepast door jootje
  • Like 8
Geplaatst:

Ik had 1 pompoentje al naar huis mee genomen omdat die niet meer vast zat aan de rank. Helaas heeft het toch niet meer goed afgerijpt en begon het steeltje te schimmelen dus heb ik hem in stukjes gesneden, geblancheerd en in de vriezer gegooit. Vriezen jullie wel een pompoen in en op wat voor manier? Blancheren of niet, met of zonder schil, stukjes, puree, soep?

Vraagje: hoe weet ik of een pepo-type pompoen rijp is? Ik heb Honeyboat Delicata. De eerste die ik oogstte, leek van buiten rijp, maar was van binnen een tikje groen. Nu zijn er weer twee kandidaten en ik wil niet te vroeg oogsten.

IMG_20230912_192053.jpg

aangepast door fre3ke
Geplaatst:

Als de steel gaat verkurken dan is die rijp om te plukken, even wachten tot er scheurtjes in komen, toevallig laatst gehoord dat je niet moet wachten tot die helemaal verkurkt is want dan is die minder lang houdbaar. Zie foto of de vrucht daarna nog moet narijpen eventueel.

Screenshot_20220930-182606_Chrome.jpg

😊 sommige breken min of meer los van de plant, als ik nu de vrucht beweeg. Dus dat zal de manier zijn om te controleren, denk ik. Ik heb er zo vier geoogst, waaronder een dubbele.

IMG_20230913_184138.jpg

aangepast door fre3ke
  • Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst:

524ba17dc37eeb3c278096a1765d90e3.jpg

De per ongeluk gezaaide sier kalebas krijgt zijn eerste vrucht. Wat een prachtige plant is het toch. Zulk zacht blad! Heel aaibaar en dat voor een cucurbitea.
Volgend jaar maar 3 maanden eerder per ongeluk zaaien. Ik hoop dan wat mooie kalebasssn te kunnen oogsten. Dat lijkt me dan toch wel erg leuk.

• Like 2
Geplaatst:

f3cd7afa588df11830bdf5fe38ee4c0f.jpg

Die bloemen zijn ook al zo’n lust voor het oog! Te weinig waardering voor gehad. Al was het alleen maar om het blad en de bloemen; echt een blijvertje voor me! Volgend jaar overal

• Like 4
Geplaatst:

Wooahhhhh dat zijn er ehm… nogal wat
Goede oogst. Staat in schril contrast met mijn 1,5e pompoen.

Ik heb wel eindelijk courgettes. Deze plant is onder continu attack van slakken. Maar dankzij de korrels zitten er zowaar een paar courgettes aan. Dit jaar hebben we dus wel 4 courgettes. Toe maar, wat een feest

05d5ceccf60096c4cd2e276a062e38e1.jpg

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...