Martijn Geplaatst: 17 november 2023 Geplaatst: 17 november 2023 Op 22-9-2023 om 15:05, fre3ke zei: Geweldig @Martijn, veel soorten en goed resultaat. Ben wel benieuwd welke het beste verkoopt. Op de vraag wat het beste verkoopt is heel simpel. Gewone Halloween 🎃 pompoenen en simpele oranje eetbare pompoenen. Al die bijzondere eetbare pompoenen is geen afzet voor😏 2 Quote
woldistel Geplaatst: 17 november 2023 Geplaatst: 17 november 2023 @Martijn, volgens google zijn die van jouw best goed. Ik denk dat de foto op het zakje van Vreeken een beetje verschenen is of de printerinkt was bijna op ofzo 1 Quote
acpronk Geplaatst: 17 november 2023 Geplaatst: 17 november 2023 Hier ook, op 2 jonge na, alle vijgenbladpompoenen geoogst. 2 lagen er nog van eerder, 7 nieuwe erbij. En voor de nachtvorst nog 2 plukken. @appelvrouw hoe maakte je de jam ook alweer? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 17 november 2023 Geplaatst: 17 november 2023 (aangepast) Het is lang geleden en mijn jamschrift is nog in de opslag. Er zijn verschillende recepten te vinden. De Franse en Spaanse recepten zijn volgens mij het best, daar wordt de pompoen in de oven gebakken voor je er jam mee maakt. Moestuinkriebels heeft een Portugees recept: https://www.moestuinkriebels.nl/post/doce-de-gila Hier kun je zien hoe je de Siam pompoen kunt bakken in de ven https://www.biltsheerlijk.nl/recept/vijgenbladpompoen-chutney/ 17 november 2023 aangepast door appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
fre3ke Geplaatst: 18 november 2023 Auteur Geplaatst: 18 november 2023 (aangepast) @Martijn, dank voor je bericht, maar ik wilde er geen 'like' op geven want ik vind het heel stom dat mensen alleen eten wat ze kennen. Ik had het ook wel kunnen weten. Iedereen in mijn wijk wil alleen maar soeppompoen, als ik een pompoen aanbied. 18 november 2023 aangepast door fre3ke Quote
woldistel Geplaatst: 18 november 2023 Geplaatst: 18 november 2023 @appelvrouw Jamschrift. Ik denk gelijk aan een lettertype 😄 1 Quote
woldistel Geplaatst: 18 november 2023 Geplaatst: 18 november 2023 12 minuten geleden, fre3ke zei: maar ik wilde er geen 'like' op geven want ik vind het heel stom dat mensen alleen eten wat ze kennen. Ja, maar. Daar kan @Martijn niks aan doen hè. Die soeppompoeneters weten niet wat ze missen aan een notige, crèmige, anderskleurige, ovenklare andere heerlijkheid! Gegrild, gestoofd, als voorgerecht of hoofdgerecht of dessert etcetera enzovoorts. 2 Quote
Arja Geplaatst: 18 november 2023 Geplaatst: 18 november 2023 (aangepast) Gelukkig liggen er inmiddels een stuk of wat pompoensoorten in de supermarkten. 18 november 2023 aangepast door Arja 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 18 november 2023 Geplaatst: 18 november 2023 @Arja klopt en toch valt mij zelf dan op dat het vooral de butternuts zijn die gekocht worden met uitzondering ook wel de red kurri pompoen maar sweet mama wordt hier zeer weinig gekocht ondanks dat deze wel te koop is. Quote
fre3ke Geplaatst: 6 januari 2024 Auteur Geplaatst: 6 januari 2024 Deze week weer drie rottende pompoenen. Gelukkig had ik het op tijd door. Twee stuks kon ik deels nog opeten. Het schiet wel hard op, zo! Nog ongeveer 15 pompoenen te gaan. Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 19 januari 2024 Geplaatst: 19 januari 2024 @fre3ke dat is nog heel netjes de crown prince en butternuts zijn hier zeer lang houdbaar en ik vermoed enkele andere soorten ook wel die groter zijn dat ga ik volgendjaar eens op de som nemen, maar soorten als uchi kuri, golden nugget, sweet mama etc die zijn laatst allemaal naar de compost hoop gegaan omdat ze nu echt rot zijn die zijn dus in mijn beleving zeer kort houdbaar gok zo 2 a 3 maanden? Kan ook aan de omstandigheden liggen ik bewaar ze op de zolder op een donkere, koele plek. Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 januari 2024 Geplaatst: 19 januari 2024 Hier zijn de gekregen Turkse mutsen nog keihard! Morgen gaat er een in de soep met veel gember, chili, prei en kokosmelk 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
MSDG Geplaatst: 19 januari 2024 Geplaatst: 19 januari 2024 Hier liggen nog 3 pompoenen in het raamkozijn op het oosten op een kamer die nooit onder de 15 en twee dagen boven de 20 graden gestookt wordt. Allemaal nog puntgaaf. 👍 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
fre3ke Geplaatst: 20 januari 2024 Auteur Geplaatst: 20 januari 2024 @Kevins Moestuin, mijn laatste uchiki kuri at ik vandaag omdat ik zin in soep had, hij was nog puntgaaf, en lekker. Ook Sweet Mama en Long Island Cheese en heel veel kabocha's waarvan ik de naam niet meer weet, zijn nog goed. Ik bewaar ze wel allemaal ondersteboven want als ze gaan rotten, dan is dat meestal bij het kontje. Ze liggen hier in een onverwarmde kamer. Soms is het daar te koud denk ik. Een zolder kan juist te warm zijn, misschien? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.