Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 22-9-2023 om 15:05, fre3ke zei:

Geweldig @Martijn, veel soorten en goed resultaat. Ben wel benieuwd welke het beste verkoopt.

Op de vraag wat het beste verkoopt is heel simpel. Gewone Halloween 🎃 pompoenen en simpele oranje eetbare pompoenen. Al die bijzondere eetbare pompoenen is geen afzet voor😏

• Thanks 2
Geplaatst: (aangepast)

Het is lang geleden en mijn jamschrift is nog in de opslag.

Er zijn verschillende recepten te vinden.

De Franse en Spaanse recepten zijn volgens mij het best, daar wordt de pompoen in de oven gebakken voor je er jam mee maakt.

Moestuinkriebels heeft een Portugees recept: 

https://www.moestuinkriebels.nl/post/doce-de-gila

Hier kun je zien hoe je de Siam pompoen kunt bakken in de ven

https://www.biltsheerlijk.nl/recept/vijgenbladpompoen-chutney/

aangepast door appelvrouw
  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

@Martijn, dank voor je bericht, maar ik wilde er geen 'like' op geven want ik vind het heel stom dat mensen alleen eten wat ze kennen. 

Ik had het ook wel kunnen weten. :( Iedereen in mijn wijk wil alleen maar soeppompoen, als ik een pompoen aanbied. 

aangepast door fre3ke
Geplaatst:
12 minuten geleden, fre3ke zei:

maar ik wilde er geen 'like' op geven want ik vind het heel stom dat mensen alleen eten wat ze kennen. 

Ja, maar. Daar kan @Martijn niks aan doen hè. Die soeppompoeneters weten niet wat ze missen aan een notige, crèmige, anderskleurige, ovenklare andere heerlijkheid! Gegrild, gestoofd, als voorgerecht of hoofdgerecht of dessert etcetera enzovoorts. 

• Like 2

Gelukkig liggen er inmiddels een stuk of wat pompoensoorten in de supermarkten. 

Screenshot_20231118-214935.thumb.png.531675c937628399c498bae82e87032b.png

Screenshot_20231118-214919.thumb.png.881336f359575b42caa35c1980b30043.png

aangepast door Arja
  • Like 1
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Deze week weer drie rottende pompoenen. Gelukkig had ik het op tijd door. Twee stuks kon ik deels nog opeten. Het schiet wel hard op, zo! Nog ongeveer 15 pompoenen te gaan. 

• 2 weeks later...
Geplaatst:

@fre3ke dat is nog heel netjes de crown prince en butternuts zijn hier zeer lang houdbaar en ik vermoed enkele andere soorten ook wel die groter zijn dat ga ik volgendjaar eens op de som nemen, maar soorten als uchi kuri, golden nugget, sweet mama etc die zijn laatst allemaal naar de compost hoop gegaan omdat ze nu echt rot zijn die zijn dus in mijn beleving zeer kort houdbaar gok zo 2 a 3 maanden? Kan ook aan de omstandigheden liggen ik bewaar ze op de zolder op een donkere, koele plek.

Geplaatst:

@Kevins Moestuin, mijn laatste uchiki kuri at ik vandaag omdat ik zin in soep had, hij was nog puntgaaf, en lekker. Ook Sweet Mama en Long Island Cheese en heel veel kabocha's waarvan ik de naam niet meer weet, zijn nog goed. Ik bewaar ze wel allemaal ondersteboven want als ze gaan rotten, dan is dat meestal bij het kontje.

Ze liggen hier in een onverwarmde kamer. Soms is het daar te koud denk ik. Een zolder kan juist te warm zijn, misschien?

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...