Zeeuw Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Beste volkstuin vrienden, Ik zal me maar eens voorstellen Zeeuw is de naam, iedereen weet dan gelijk waar ik vandaan kom In september 2010 heb ik een volkstuin betrokken op een kleinschalig particulier volkstuincomplex met een twintigtal tuintjes van elk 200m2. Op mijn stekkie zat al zeven jaar niemand meer en de laatste die er op zaten deden niks anders dan onkruid verbouwen en een zooi maken. In 2010 en begin 2011 dus 200m2 bramen struik van 2 meter hoog verwijdert een vijftal bomen gekapt die in het licht stonden.Onkruid verwijdert en onkruid en onkruid zo erg veel en hardnekkig dat round up niet genoeg was en er wat sterkers moest komen.Daarna veel spitwerk gedaan en hele tegelvloeren en gebroken ruiten tegengekomen. Na zes maanden van opruimen in maart 2011 begonnen met opbouwen en frezen. In 2011 een superoogst gehad.Meer dan 30 kilo speciebonen veel kolen sla andijvie etc. Veel van de oogst is in de vriezer beland en in weckpotten. Maar ook erg veel naar vrienden. Eind 2011 is er een 12 m3 paardenpoep met stro door gegaan. De mest is eerst door een hakselaar gegaan waardoor het lekker fijn was. Begin 2012 klaar met spitten. Nu wachten op wat droger weer zodat we weer kunnen frezen.Binnen niet al te lange tijd komen der kipjes op de tuin voor de nodige eitjes en de kippensoep. Ik ben een voorstander van ecologie maar weet dat je zonder bestrijdingsmiddelen het verliest en je buurman opzadelt met ziektes.Dus in mijn tuin wordt er gespoten maar alleen selectief en het juiste middel voor de juiste kwaal. Mijn wijsheden haal ik veel van het internet en van dit forum. Maar de beste raadgever blijft toch een bevriende boer met 60 + jaren boeren verstand. Alles wat hij zegt klopt gewoon op het agrarisch vlak. Best irritant soms. Foto's zullen nog wel volgen. Met vriendelijke groet Zeeuw Quote
Jorg Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Welkom, flink wat werk geweest om het perceel zaaiklaar te maken zo te lezen. Van de ervaren rotten moeten we het toch allemaal een beetje leren. Er zitten er hier op het forum ook een paar die echt nuttige kennis overdragen. Quote
Helly Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Hallo en welkom op dit forum. Wat een werk heb je er dan aan gehad alles weg te krijgen. En die begraven tuintegels, die kom ik zelfs hier na ruim 2 jaar tijdens t werken in de tuin nog tegen Ach, als je alle hoeken en gaten al hebt geploegd en alles heb opgeruimd, weet je ook dat je niets meer kunt tegenkomen Quote Good things come in small packages
Rantje Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Ruitertje Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Welkom! Veel plezier op dit forum! Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
geedee Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Welkom Zeeuw, veel succes met je plannen....en we zijn benieuwd naar je foto's van jouw tuin! Quote
Zeeuw Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Geplaatst: 14 maart 2012 De grootste zooi is al verwijdert met de motorzaag Ik kon al weer de grond zien Frezen Een hekje er om Te veel onkruid zaad dus alles eerst voor telen Het staat lekker vol En aan het einde van 2011 8m3 mest Quote
geedee Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Sooo He!!!!! Dat is een hoop werk geweest. Wel leuk om de voortgang te zien Quote
sannie Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 dat is een metamorfose zullen de buurtjes blij mee zijnsucces het komende seizoen Quote
Bit Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 Prachtig. ... en leuk dat je instapt met foto's ! Welkom. Wat zijn de twee meer dan manshoge boompjes die er op de tuin te zien zijn ? Quote
annemiek123 Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 mooi om te zien!! VAN NIKS NAAR EEN PRACHTIGE VOLLE TUIN. Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Zeeuw Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Geplaatst: 16 maart 2012 @bit er staan nu nog maar twee iele boompjes op de tuin en dat zijn pruimen een opal en een ras waar ik de naam van kwijt ben.Ze staan er nu een jaar dus het zou mooi zijn als er wat aan komt.De boompjes die er op de zomerse foto's stonden van een twee en half meter hoog zijn nu ook gekapt.Het waren sier appeltjes ik liet ze even staan om te kijken of het wat was. Het was dus niks ze zaten vol met vruchten met een schimmelziekte. Ik had meer werk aan het opruimen van de stinkende en rotte vruchten dan dat je e wat mee kon. Bedankt allemaal voor de positieve reacties. Ik probeer van elke verandering ook foto's te maken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.