Lia56 Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 Jammer... nu ook meeldauw op de marketmore... heb wel gesproeid maar geen idee of t nut heeft.. Quote
henkg Geplaatst: 25 juli 2023 Auteur Geplaatst: 25 juli 2023 Sonja bleek hier vorig jaar enorm gevoelig te zijn voor meeldauw. Vanaf eind juli? (zou ik even moeten opzoeken) midden augustus. De Sonja's heb ik zo snel mogelijk gerooid, met wortel en tak.. De Marketmore's die er pal naast stonden, nota bene in dezelfde bakken, hadden nergens last van. Die bleven produceren tot eind september. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kevins Moestuin Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 Mijn crispy salade f1 heeft helaas ook al last van meeldauw verspreid heel snel, bijna alle planten hebben er last van. Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 (aangepast) @Arja Zou het iets van luis kunnen zijn? Daar hadden mijn komkommers aan het begin van het seizoen met die hitte last van. Bij mij zijn ze er uiteindelijk wel overheen gegroeid. 25 juli 2023 aangepast door Goudsbloempje2 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 @Arja het lijkt meer op spint, kijk eens aan de onderkant van de bladeren. Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mai Pensato Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 (aangepast) 3 uren geleden, henkg zei: Sonja bleek hier vorig jaar enorm gevoelig te zijn voor meeldauw. Hier ook vorig jaar, daarom heb ik deze niet meer gezet dit jaar. Maar vorig jaar wel het doel behaald waarvoor ik de Sonja gezaaid had 😅 25 juli 2023 aangepast door Mai Pensato Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
woldistel Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 Mijn komkommers hebben dat elk jaar @Lia56 hoewel ik nooit spintmijt of websel zie. De limabonen die ik er dit jaar naast heb staan (in de kleine tunnelkas) hadden er ook last van. Alles is er overheen gegroeid. Quote
MSDG Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 Heb m'n eerste 4 marketmores geplukt, klein komkommertje blijkbaar, wist ik niet. Wel wat stugge schil, maar kan ook zijn omdat ik ze toch nog iets te groot heb laten worden? Hoe dan ook, frisse smaak, veel beter dan de waterbommen uit de super. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Lia56 Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 @MSDG Ik vind ( en zeker de kleinkinderen ook al zitten er stekeltjes aan) deze best lekker. Inderdaad plukken als ze ca 10 a 15 cm zijn Quote
henkg Geplaatst: 26 juli 2023 Auteur Geplaatst: 26 juli 2023 De eerste komkommers blijven altijd wat kleiner. Ik was zonet toch even aan het knippen. Foto gemaakt: Allemaal precies goed: nog wel bulten, maar nog niet verdikt door zaadgroei. De middelste is 20 cm, links de kleinste: 16 cm. (Vroeger -dus kleiner- oogsten betekent trouwens niet minder opbrengst, want de plant(en) kunnen eerder beginnen met de volgenden.) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kevins Moestuin Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 Zijn er forumleden die ervaring hebben met meloenkomkommers, zoals silver charm f1? Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 (aangepast) Mijn komkommers doen het ook niet goed,hangen er 4 aan wat nog wat kan worden, meer niet van de 5 planten.oke ze hebben een slechte start gehad,met kou en regen mei/juni.daarna gingen we 1 week naar Nederland,werd het wel warm,maar helaas te weinig water gehad die week.ach ja volgend jaar nieuwe kansen. 26 juli 2023 aangepast door Jeanne heijmans 2 Quote
Mellie Geplaatst: 1 augustus 2023 Geplaatst: 1 augustus 2023 Mijn komkommers zijn zo’n 30/35 cm groot… Weigeren te groeien. Er hangen wel 4 komkommertjes in wording aan. Dat is al meer dan normaal, want ik heb steevast alleen maar mannelijke bloemen. Ik snap niet waarom ze zo klein blijven. Staan in de volle grond. Veel regen op hun kop. Eerst dus kurkdroog, maar ik sproeide regelmatig genoeg. De bonen blijven ook laag, terwijl die ook de lucht inmoeten, maar daar kan ik nog wel van plukken. Er groeien genoeg bonen, planten blijven alleen mini. Quote
acpronk Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 Ik denk dat ik toch een olijfkomkommer krijg. Maar ik dacht eigenlijk dat ze genereus vruchten gaven... Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
woldistel Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 Komt nog wel, denk ik. Of misschien kunnen de bestuivers er niet zo goed bij? Quote
Lia56 Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 @acpronk ik heb ze vandaag verwijderd.. wel wAT vruchten maar niet lekker. Plant was ook vrml geel, waarom weet niet.. vlg jaar nieuwe kans Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 Ik ga mijn komkommer planten dinsdag eruit trekken, alle hebben last van meeldauw en wat lijkt op roest als dat kan bij komkommers. Toch bijna 2 maanden komkommers van kunnen eten, en wat komkommer in zoetzuur mee gemaakt, over het algemeen dus best succesvol, volgendjaar kweek ik 5 plantjes in de kas en hoop dan minder/later last van meeldauw te krijgen en de wat lijkt op roest te vermijden. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 Komt nog wel, denk ik. Of misschien kunnen de bestuivers er niet zo goed bij?Jawel hoor, staat gewoon in de open lucht. Planten groeien erg goed, ruim boven de 2m inmiddels. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
mdubbelm Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 Hier ook komkommerissues, @Mellie. Ik heb er ‘al’ twee kunnen oogsten, ondermaats nog wel. Dat verdroogde veen van ons lijkt toch een probleem… 1 Quote
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 Hmm… Ik heb er nog nul. De mysterieuze plant die wel wat weg had van een komkommer of cucurbitea, naast de kraan, had ik laten staan. Kennelijk een zaadje laten vallen. Die is al groter dan die ik had voorgezaaid had Maar die kleine rotdingen hebben al wel wat bevruchte bloemen met mini komkommers. Een stuk of 8 denk ik. Als ze allemaal een grote komkommer worden ipv die kleintjes, dan heb ik meer lange komkommers dan ik ooit bij elkaar heb kunnen kweken… sneu record, maar toch. Alle beetjes enzo 1 Quote
Mellie Geplaatst: 5 augustus 2023 Geplaatst: 5 augustus 2023 Kijk de wildgroeier Ik zal hem vertroetelen. 2 Quote
HerbalX Geplaatst: 7 augustus 2023 Geplaatst: 7 augustus 2023 ik tevreden over de Sonja's, ik had voorgaande jaren een F1 geplant en niet of nauwlijks last van meeldauw. De F1 variant kon ik dit jaar niet vinden en heb dus de "Gewone Sonja" neergezet maar ook hier last van meeldauw, waarschijnlijk mede door het vochtige weer. Welke variatie is kwa vruchten gelijk aan de Sonja maar zo minder last van meeldauw moeten hebben? Dan zal ik deze namelijk volgende jaar een plekje geven. 1 Quote
henkg Geplaatst: 12 september 2023 Auteur Geplaatst: 12 september 2023 Mijn komkommerseizoen zit erop. Ca. 80 komkommers van 4 planten, buiten. De planten (Marketmore) zijn nu bijna "op", bijna geen bloemen meer. Geen meeldauw of andere problemen, ze zijn nu gewoon versleten. Hier het gedeelte dat er nog het best uitziet: Al mijn buren zullen ook wel blij zijn dat ze van mij af zijn: "Daar heb je Henk weer, met zijn komkommers". Aan de andere kant: steeds hoorde ik: "Ja, graag, lekkere komkommers". Kleine moeite voor mij, en het scheelt geklaag over al het onkruid (hier heet dat "vuulte") in mijn voortuin. Eén van de laatsten heb ik tot vandaag laten hangen (deze is daarom te ver, echt niet lekker meer): ^ 32,9 centimeter (gewicht: 1036 gram). Drie centimeter langer dan mijn record Sonja vorig jaar! 3 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mellie Geplaatst: 12 september 2023 Geplaatst: 12 september 2023 Netjes hoor, mij lukt het voor geen meter. Geen idee waarom. Volle zon, volle grond, pot, kas… ik heb alles al geprobeerd. Lukt niet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.