Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe peperplanten binnen laten overwinteren?


henkg

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 maand later ...

En nog maar een update. De kortgeknipte Sugar rush peach lijkt de enige overlevende van het kort-knippen-en-koel-wegzetten experiment. Inmiddels heb ik de drie overlevers wat warmer gezeten de Srp is de enige die nu begint met uitlopers en er fris uitziet. De beide andere zijn ingedroogt en het ziet er niet uit alsof daar nog wat gaat gebeuren. Maar ze staan niet in de weg, dus ik laat ze nog even.

De Habanadas groeien langzaam maar gestaag door. Echt heel langzaam en ook compact. Ze krijgen wat extra licht van de ledlampjes strip die elke dag 10,5 uur wat bijlichten. Sneller en groter hoeft wat mij betreft ook niet, want ze kunnen nog lang niet naar buiten.

 

IMG_20240210_170348_259.thumb.jpg.d78610ef78533e61308d92d471b9a87f.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@woldistel Staat er mooi bij als overwinteraar!

1 uur geleden, woldistel zei:

De beide andere zijn ingedroogt en het ziet er niet uit alsof daar nog wat gaat gebeuren. Maar ze staan niet in de weg, dus ik laat ze nog even.

 

Ik heb ook 3 of 4 overwinteraars die zijn ingedroogd, de rest is allemaal (wat iel) uitgelopen. Niet onder lampen gestaan. Zal morgen eens foto's maken tijdens daglicht.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Het verschil tussen de (overlevende) overwinteraar en de nieuwe zaailing van de sugar rush peach.

 

IMG_20240315_174218058_PORTRAIT.thumb.jpg.d0db47d15e43a05c0ab66c99cafeda09.jpg

 

De zaailing heeft frisse grote bladeren, een wat dunne stengel, maar ziet er ongeveer uit wat je van een zaailing mag verwachten zonder al teveel kunst en vliegwerk.

De overwinteraar is half ingedroogt en heeft vooral stevig, klein blad rond de basis. Staat ook nog niet zo lang in een warmere omgeving.  Dus tot zover heeft de laatste geen voorsprong op de later gezaaide  peper. Wordt vervolgd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...