RobN Posted October 20, 2023 Posted October 20, 2023 Zou ik wat winterpootuitjes kunnen uitplaten in wat P9 potjes of een bloembakje, in de koude kas bij huis? Zodat ik deze als bosuit kan oogsten, dus beetje kort op elkaar / tegen elkaar planten? Quote Onkruidmanager 1.0
acpronk Posted October 20, 2023 Posted October 20, 2023 Ja, dat kan zeker.Een aantal jaar geleden, voordat ik de moestuin had, had ik uien (gewone zomeruien) in de tuin staan. Toen mijn schoonouders hier logeerden knipten ze het loof van de uien af om te eten als bosui / lenteui. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
MSDG Posted October 20, 2023 Posted October 20, 2023 (edited) Dat kan uitstekend! Sterker nog, veel Turkse moestuincollega's doen dit het hele jaar door met opzet op deze manier. En ik denk dat ze zelfs weer aangroeien op het moment dat je oogst maar het knolletje laat zitten. Edited October 20, 2023 by MSDG Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Kevins Moestuin Posted October 20, 2023 Posted October 20, 2023 Een collega deed dit ook met lente ui, groot deel gegeten onderkant met wortels uitgepoot en zij heeft er maanden van geoogst, groeit elke keer weer terug aan wanneer je het terug knipt, zelf nog niet geprobeerd maar ga ik volgendjaar zeker wel proberen. Quote
Roelie Posted October 20, 2023 Posted October 20, 2023 Ik heb nog rode en gele plantuitjes over, zou daar ook iets mee kunnen? Quote
Patrijs Posted October 20, 2023 Posted October 20, 2023 (edited) Mijn pootuitjes een jaar geleden: Begin oktober gepoot onder een plastic tunneltje: En de laatste week van oktober: De eerste oogst, eind november: Edited October 20, 2023 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
RobN Posted October 22, 2023 Author Posted October 22, 2023 Top, ga ik een paar potjes proberen. Die kas staat er toch maar. Heb nu alleen een bloembak met 3 paksoi erin die erg goed groeit. In de tuin is het voer voor aardvlo en slak helaas. Quote Onkruidmanager 1.0
Recommended Posts