Kruidenvrouwtje Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 Denk dat volge.d jaar wel aren heb 🤣 1 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
HuubvG Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 Even vragen of de einddatum naar september 2025 mag, @Kruidenvrouwtje?🤣 3 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 30 augustus 2024 Geplaatst: 30 augustus 2024 Op 26-8-2024 om 22:21, Mai Pensato zei: Nu ik het zo bekijk zou het wel eens zo kunnen zijn dat de bloemaren niet tot onderin blijven vertakken (ofwel bolletjes op steeltjes). Dus waar ik bang voor was dat het onvertakte deel steeds korter gaat worden hoeft wellicht niet zo te zijn. We gaan het zien. Het lijkt inderdaad zo te zijn dat vanaf een bepaald punt de bloemaar niet meer verder gaat vertakken. De bolletjes blijven compact op de "hoodsteel" zitten terwijl onderin de aar nog wel verder uitgroeit/strekt. Mijn eerste officiele meting van 70,5 cm zal zeker niet de grootste blijven. Vooral de andere plant in de kas ontwikkelt zich nu snel. Wordt vervolgd... 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
MROE Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 Hierbij mijn inzending. De langste aar is nu 110 cm. De rest is kleiner maar wel mooier. 5 Quote
woldistel Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 Ik trek me terug. Hierbij de laatste foto. Toch nog een langere bloeiaar dan ik dacht te kunnen krijgen. Langer dan de gieter hoog is. Maar wordt niet lang genoeg, denk ik. Leuke wedstrijd en vooral leuk om eens deze plant te zaaien, zou ik normaal nooit gedaan hebben 😀 Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 Applaus voor al deze mooie planten! Mijn langste aar is ( op de gok gemeten, ik nam niet de moeite de meetlat te halen) 0,4 centimeter. Het is een heel lief plantje. 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 31 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2024 @MROE sorry kan t niet goed zien vanaf waar t gemeten is. Alleen de "vaste" bolletjes? Quote
Mai Pensato Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 48 minuten geleden, Lia56 zei: sorry kan t niet goed zien vanaf waar t gemeten is. Alleen de "vaste" bolletjes? Beginpunt is inderdaad niet duidelijk. Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mai Pensato Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 @Lia56 aan welke regels moet een meting voldoen? Ik heb het zo gedaan: foto van de hele onvertakte bloemaar met meter/meetlint ernaast, detailfoto van beginpunt (start vaste bolletjes) en eindpunt. Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
MROE Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 Ja, alleen vanaf het eerste vaste bolletje. Ik zal woensdag als ik nog een paar extra handen heb nog een aantal foto’s maken. de opzet was zoals mai pensato het heeft gedaan. Ik kwam handen te kort. als het anders moet lees ik het wel, het is nog geen woensdag. Quote
Lia56 Geplaatst: 31 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2024 22 minutes ago, Mai Pensato said: Ik heb het zo gedaan: foto van de hele onvertakte bloemaar met meter/meetlint ernaast, detailfoto van beginpunt (start vaste bolletjes) en eindpunt. Zo zou t moeten. Geen vertakte bloemen, alleen de "vaste" bolletjes, geen weggeknipte zijscheuten. Alles aan elkaar 2 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 16 minuten geleden, MROE zei: Ik kwam handen te kort. je moet inderdaad met twee zijn om het goed te doen. 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Dahli Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 @Lia56 het zal ongetwijfeld ergens staan, maar ik kan het niet terugvinden. Wat is ook alweer de einddatum? Niet dat ik mai of mroe ga overtreffen, maar voor de definitieve eindmeting 😉. Quote
Lia56 Geplaatst: 31 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2024 @Dahli half oktober, dus nog genoeg tijd 😄 1 Quote
henkg Geplaatst: 1 september 2024 Geplaatst: 1 september 2024 13 uren geleden, woldistel zei: Ik trek me terug. Hierbij de laatste foto Waarom terugtrekken? Een lengte van 50 cm (?) en iets van een 7e plaats (?) is toch ook een mooi resultaat. Als bijna alle deelnemers aan een wedstrijd (ook sport?) gaandeweg zouden opgeven, dan heeft elke soort wedstrijd geen bestaansrecht meer. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 2 september 2024 Geplaatst: 2 september 2024 MIJN langste aar is gespot !!! 🤪 Let wel een hele 1cm!!! Ik ga voor de poedelprijs 🤣 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2024 Geplaatst: 2 september 2024 De plant in de bak met aardbeien heeft duidelijk tekorten. Maar wel een mooie lange 'dread'. (nog niet gemeten) De planten in de vollegrond staan er gezonder bij. Zijn trouwens echt wel 2 meter hoog gok ik zo. 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Fombel Geplaatst: 2 september 2024 Geplaatst: 2 september 2024 Ik zie dat tijdens mijn vakantie duidelijker is geworden hoe te meten. Vandaag gemeten, vanaf het eerste bolletje op een steeltje. Ik heb dat op de foto's aangegeven met schilderstape. Als ik het zo goed heb gedaan kom ik daarmee op een lengte van ongeveer 106cm. De laatste weken is ie ook niet echt meer gegroeid, dus vermoedelijk blijft het daar dan wel bij. 2 Quote
Erny Geplaatst: 2 september 2024 Geplaatst: 2 september 2024 Nou, ik erg verbaasd toen ik vrijdag op de tuin kwam. Er heeft echt een groeispurt plaatsgevonden. Foto volgt nog. Van 10 cm naar wel 3x zoveel. En voor de poedelprijs heb ik ook zeker een deelnemer. 😅 Quote
acpronk Geplaatst: 3 september 2024 Geplaatst: 3 september 2024 Op 2-9-2024 om 09:54, Kruidenvrouwtje zei: Ik ga voor de poedelprijs Sorry, die wordt al voor @appelvrouwmet ongeveer 0,4cm. Maar ik moet mijn meting nog doen, misschien kan ik er nog onder blijven 😬 Heb ze evenwel nooit uitgeplant, staat nog steeds in een 40 cel tray... 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lia56 Geplaatst: 3 september 2024 Auteur Geplaatst: 3 september 2024 @acpronk dan verdien je de poedelprijs niet... moeten gewoon geplant zijn 😁 Quote
MROE Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Ik heb gisteravond nog gemeten met hulp. Dat werkt wel fijn. Ik hoop dat de foto's nu goed zijn. ongeveer 110 cm. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 foto's gedraaid 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Prachtige dreads zie ik hier. Iets minder indrukwekkend, maar voor de notulen wil ik graag 26 cm noteren. (Hopenlijk goed gemeten zo?) Nr 1 26cm Nr 2 24,5 cm vanaf de eerste bol na een zijbol 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.