Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2024

Featured Replies

Geplaatst:

Ik vind het maar bar koud. Verwarming staat weer aan. Was ‘s nachts 5 graden hier en dat voel je wel. En dan al die regen… ben er zoooooo klaar mee

Geplaatst:

Ik had gisterenavond nog op weeronline en buienradar gekeken, het zou afgelopen nacht droog blijven en pas in de middag na 15:00 regenen.

Maar nee hoor, vanochtend was alles nat. Inclusief de te drogen knoflook...

En dus vanochtend weer op beide apps gekeken. Droog tot halverwege de middag, met in de ochtend zon.

Nou nee, hoor, geen zon gezien. En nu regent het WEER. En de middag is nog geen kwartier oud.

Laat de knoflook de hele dag maar buiten hangen, morgen verwachten ze ook geen regen... Alleen wel risico op uitlopen van de inkt van de labels, maar dat is op zich niet erg, oogst is toch 10 keer niks.

Geplaatst:

Hier hoeft de verwarming nog niet aan, goede isolatie. Gisterenavond in de slaapkamer 24,0 graden. Nu op mijn werkzolder 25,2 graden.

Geplaatst:
2 uren geleden, acpronk zei:

Hier hoeft de verwarming nog niet aan, goede isolatie. Gisterenavond in de slaapkamer 24,0 graden. Nu op mijn werkzolder 25,2 graden.

Hier ook, heb zelfs twee ramen openstaan om de temp juist naar beneden te krijgen. 23,6 op het moment binnen.

Geplaatst:
2 hours ago, acpronk said:

Ik had gisterenavond nog op weeronline en buienradar gekeken, het zou afgelopen nacht droog blijven en pas in de middag na 15:00 regenen.

Maar nee hoor, vanochtend was alles nat.

Goed he, t weer van gisteren kunnen ze heel goed voorspellen.

Hier klopt er vaak ook niets van de voorspellingen

Geplaatst:
1 uur terug, Lia56 zei:

Goed he, t weer van gisteren kunnen ze heel goed voorspellen

Nee, ik bedoel dat ik gisterenavond in de apps keek voor de regenverwachting voor de (toen) komende nacht en dag (vandaag dus). Daar stond bij beide apps geen regen voorspeld.

Maar dus toch regen...

Geplaatst:

@acpronk Snapte ik wel. Maar wij zeggen hier steeds dat alle voorspellingen ten spijt: Het weer van gisteren kunnen ze goed voorspellen, dat van vandaag en morgen meestal niet

Geplaatst:

Het is mooi weer en de aspergehaantjes zijn er ook meteen weer! Ik heb er zojuist 16 gevangen. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

En weer 30 liter per m2 in een langdurige bui vannacht. 
Ik was verdorie vergeten mijn tomaatjes binnen te halen 😢

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@appelvrouw 'en weer' Dus regelmatig veel water? Treurig. 

Hier afgelopen dagen een bui voor het stof. Meer niet. Loop al weer met gieters te slepen. 

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

Moestuinseizoen op Vlietzicht

Geplaatst:

En dankzij dat rare koele weer heb ik dit jaar voor mijn gevoel enorm late tuinbonen. Eerst werden de bloemen door alle regen niet bevrucht, daarna volgde een groeispurt van de plant, en nieuwe bloemen. En nu staan er forse planten met bonen die hopelijk komende week goed zijn. 

PXL_20240705_183115340.thumb.jpg.91ed2fa3bac2c42b82d8fd418e048899.jpg

Geplaatst:

We zitten nu op 5,5 dag deze maand, en er is al meer regen gevallen dan de hele vorige maand (45,6mm vs 44,8mm).

En er is stevige storm de komende uren 😱

Geplaatst:

Ook hier is t behoorlijk nat, Nadeel: dus weer meer slakken. Voordeel is dat er niet gesjouwd hoeft te worden mat water voor de tuin 😁

Geplaatst:

Vond het heftig die storm-wind van vandaag, trouwens 2 tomatenplanten omgeknakt daardoor. Gelukkig twee Minusinsk’s orange elephant, die doen het sowieso buiten heel slecht dit jaar. Nauwelijks vruchtzetting, wel bloemen. Alleen onderin wat tomaten. Gelukkig stukje daar boven pas geknakt.

Geplaatst:

Zeer slakvriendelijk weer en ik plant alleen dingen voor de slakken lijkt het.

En koud blijft het ook nog steeds, loop nog in mn herfstjassen...

Vandaag ook onverwacht hele dag regen, lekker veel ook weer. zucht.

En dan dinsdag willen ze weer 27 graad... Dat is dan weer wat teveel van het goede.

Hoop dat we door al dit weer wel recht hebben op een "Indian Summer" straks.

Geplaatst:

Bah jongens, dat weer wat er aan zit te komen! Het duurt nog even voor het bij ons is dus we ruimen langzaamaan wat op (eigenlijk is het daar nog te warm voor) en zetten wat dingen binnen. De tunnelren van de eenden moet ook nog even op de stormstand. 

Geplaatst:

Heb maar weer even mijn brommer gecamoufleerd met pepers en tomaten.. Binnen ook weer een hoop neergezet, de "zal ik ze behouden" planten staan buiten, hagel helpt misschien met doorknakken van de hoop voor de plantjes die nu een frons geven i.p.v een glimlach..

Alleen de citroenkomkommer staat er gevaarlijk bij. Te zwaar om te tillen, had net water gegeven..

20240709_184030.jpg

Geplaatst:

mmm gaat hier helemaal los... wind, hagel regen...

Geplaatst:

Ja let wat op, redelijk wat schade hier in Vlaanderen,.

Geplaatst:

Mijn verplaatsbare pepers staan ook in de schuur, die waren al een keer beschadigd door hagel. De pot-amarant staat er gezellig naast. Zal me toch niet gebeuren dat die bloem in de knop gesmoord wordt! De andere twee pepers staan gezamenlijk in zo’n grote pot dat tillen geen optie meer is. Fingers crossed, hoop dat mijn pompoenen en ook hun blad niet teveel lijdt. 

Geplaatst:

Komtie!

PXL_20240709_171432094.thumb.jpg.8edc3c608caaca24e3b948fa38170014.jpg

Geplaatst:

Jeetje het is hier noodweer…. Ik heb het nog nooit zo van de ramen zien druipen…

Geplaatst:

Ja het gaat flink tekeer bij jullie in het westen geloof ik. Hier stond het voor vannacht aangegeven met 18mm regen maar dat is ondertussen al bijgesteld. Het onweer is er nu maar valt voorlopig mee🤞. Alleen de tv valt steeds weg dat vind Lie niet leuk onder het voetballen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De code oranje had voor Huizen niet afgegeven te hoeven worden. Niet noemenswaardig meer regen dan we afgelopen herfst/winter/lente af en toe gehad hebben. Al snap ik dat dit weer enorm onvoorspelbaar is en ze tegenwoordig liever het zekere voor het onzekere nemen. Meest vervelende vind ik vooral dat ik net bij het wakker worden weer hele hordes naaktslakken zie... 🥴

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.