Mellie Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 @gitta als je je courgette soep toch nog een groen tintje mee wilt geven, kun je nog wat sla meeblenden. Heeft verder geen smaak. Ik eet het drienalaatste zakje molukse atjar uit de vriezer met mais uit de vriezer en gekochte kip. Ik kan hier zo van genieten. Gelukkig is het nog te koud. Anders was het schaaltje leeg voor het avondeten. Eet smakelijk allen! 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 Vanavond bieten stamppot van die ene megabiet van Jorieke vanmiddag op de kachel in blokjes gestoofd met olijfolie en dragon, en dan natuurlijk met aardappeltjes, augurkjes en gekookte eitjes. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gitta Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 6 uren geleden, Mellie zei: als je je courgette soep toch nog een groen tintje mee wilt geven, kun je nog wat sla meeblenden. Heeft verder geen smaak. Bedankt voor de tip. Die neem ik mee voor volgend jaar. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 (aangepast) Vanavond knoflookbrood met spaghetti gegeten. Iets bijzonders. Recept volgt. 1 november 2024 aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 Een heerlijk zaterdag soepje met paprika schenkel en peterselie uit de tuin van Jorieke, pompoen van de kraam aan de weg speltpasta, wortel en wortelpeterselie uit de super en uet: tijm rozemarijn, wat aftandse majoraan en idem dragon. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hazeltje Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Terwijl ik een kopje muntthee uet drink: Staan voor het avondeten de gegratineerde aardappels uet gaar te worden in de oven: 3 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Lia56 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 (aangepast) Hier is eind ? begin van de week altijd kliekjesdag Wat ligt er nog in de koelkast, wat heb ik nog en dan krijg je ( wat ik altijd prutje noem) dit Laatste krieltjes ( helaas niet op de foto) , nog een pond gehakt ( uit de winkel) ui, knoflook, paprika, peper en sambal ( oef later echt wel heet in de mond) en een heleboel kruiden lekker uet. 3 november 2024 aangepast door Lia56 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Ja kliekjes is ook heerlijk! Maar dat wordt bij mij toch meestal soep..zelfs een restje stamppot ontkomt daar niet aan. Ik eet alleen vanavond en maak dus lekker niks! Nou ja een restje soep van gisteren en twee boterhammen met tonijn gemengd met een beetje yoghurt/mayonaise met gehakte dragon en de allerlaatste blaadjes basilicum van de plant die het vanaf mei heeft vol gehouden, wel enkele keren verplant in een grotere pot. Maar nu is de plant op. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Slaoi met nagerijpte tomaten en eigen paprika’s met ook restjes. We hadden nog wat kip en Turkse rijst en van gisteren 2 hamburgers. Lekker gegeten. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 5 november 2024 Geplaatst: 5 november 2024 (aangepast) Vanavond curry van Moolie radijs gegeten, ik had maar weinig radijs, maar een te groot pepertje genomen, dus erg sterk. Ik had een Marokaans recept geprobeerd van gekruide paarse worteltjes en ook gewone wortels erbij gedaan, met dadels, honing en hazelnoten. Veel te zoet en te hard. Het recept klopte ook niet helemaal, een ingredient werd niet genoemd in het maken en de ovenstand was te hoog (meestal bij mij). Dus weg recept. Ook had ik een ieniemienie courget in repen gesneden en gebakken. 5 november 2024 aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
hazeltje Geplaatst: 6 november 2024 Geplaatst: 6 november 2024 Wij aten als salade bietjes uet met rucola en harde en zachte geitenkaas. Beetje peper, zout, olie en citroen erover. Heerlijk vinden wij dat, althans wij, de volwassenen in dit huis. 1 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Jorieke123 Geplaatst: 6 november 2024 Geplaatst: 6 november 2024 Hier (wééér) een grote salade van radicchio, met paprika en appel en kaas en huisgemaakte croutons. Ook zelfgemaakte yoghurtdressing, maar ik moet bekennen dat dat vooral was omdat mijn gekochte fles leeg was. Ik kan het heus wel zelf hoor... maar meestal ben ik liever lui 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 6 november 2024 Geplaatst: 6 november 2024 Ja yoghurtjes dressing is ook lekker uit de fles 😉 Wij aten kliekjes wat ik trouwens een onaardig woord vind voor de heerlijke koolrabistamppot van gisteren. Daar had ik wel een verse dikke soep bij vooraf van kerrie met pompoen ( andersom eigenlijk) en bestrooid met ringetjes Japanse gember, heerlijk! Ik ben meteen fan van die gember. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gitta Geplaatst: 6 november 2024 Geplaatst: 6 november 2024 Wij aten een gemengde sla uit eigen moestuin. Met aardappel partjes en vissticks uit de winkel. Quote
Mellie Geplaatst: 7 november 2024 Geplaatst: 7 november 2024 Een zuurdesembrood met Turkse manti. In de vulling zaten 1 paprika en 2 pepers in. Nul hitte. Was mango stumpy en blended lemon. Toen nog een eetlepel paprikapoeder en een volle theelepel chilivlokken. Daarna Was echt lekker. Heb een flinke hand binnen gedroogde basilicum en buiten een beetje vergeelde basilicum erbij gedaan. Een half brood over. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 november 2024 Geplaatst: 7 november 2024 (aangepast) Dat ziet er makkelijk uit Mellie! Wat is manti? Hier bestond de eenpansmaaltijd uit de volgende ingrediënten: tortellini gevuld met ricotta, gebakken stukjes pastinaak en wortelpeterselie, zwarte droge olijven, basilicumblaadjes de allerlaatste, het geheel afgetopt met een gebakken ei. Hap slik weg😛😋 Edit zei ik gemakkelijk? Ik bedoelde heerlijk Mellie! 7 november 2024 aangepast door appelvrouw 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 7 november 2024 Geplaatst: 7 november 2024 Lekkere salade met paprika's, pepertje en knof uet. Nog een paar aardappeltjes erbij met kip van de boer en veel kruiden. Heerlijk 1 Quote
Amarinde Geplaatst: 8 november 2024 Geplaatst: 8 november 2024 Gisteravond een pompoen- zoete aardappel soepje vooraf en als hoofdgerecht spruitjes met spek en ui. Er zaten echt joekels van spruiten tussen😄 1 Quote
Mellie Geplaatst: 8 november 2024 Geplaatst: 8 november 2024 Dat ziet er makkelijk uit Mellie! Wat is manti? Hier bestond de eenpansmaaltijd uit de volgende ingrediënten: tortellini gevuld met ricotta, gebakken stukjes pastinaak en wortelpeterselie, zwarte droge olijven, basilicumblaadjes de allerlaatste, het geheel afgetopt met een gebakken ei. Hap slik weg Edit zei ik gemakkelijk? Ik bedoelde heerlijk Mellie!Zo grappig, want ik las gewoon ‘heerlijk’ en zie bij jouw edit staat ‘makkelijk’. Dat staat er toch niet. Teruglezen. Jawel zo werkt soms ons hoofd blijkbaar. Manti is een soort Turkse ravioli in tomatensaus met yoghurt sumak en gedroogde pepermunt. Belachelijk lekker bi den wij. 2 Quote
Wortel Geplaatst: 8 november 2024 Geplaatst: 8 november 2024 Restjes-ovenschotel. UET; Zoete aardappel, tomaten, paprika, courgette en knoflook. Aangevuld met aardappel (te weinig zoete voor 2), ui en kaas. Nu staat er alleen nog pompoen, snijbiet en boerenkool in de moestuin (buiten de vaste dingen natuurlijk) 1 Quote
Anna3 Geplaatst: 8 november 2024 Auteur Geplaatst: 8 november 2024 Parelgort met geroosterde groenten uet: courgette, sjalot, tomaten, aubergine. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 8 november 2024 Geplaatst: 8 november 2024 Pompoen met heleboel kruiden uit de oven en met salade ( alles uet) 3 Quote
Arja Geplaatst: 9 november 2024 Geplaatst: 9 november 2024 Spinazie uet met gevulde wraps van de Armeense bakker. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 november 2024 Geplaatst: 9 november 2024 Osso Buco ( runderschenkel ) uit de slowcooker met venkelrisotto en radicchiosalade met bleekselderij en bosui. Ingemaakte kweepeertjes en appel compote met vanille als toetje. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.