Rookie Geplaatst: 2 september 2024 Geplaatst: 2 september 2024 (aangepast) Hier even een foto van mijn "foute" pompoen. Dit zou een Baby Bear moeten zijn, maar is dit een kruising of een ander soort? @Vrouwhollezien jouw baby bears er ook zo uit? 11 september 2024 aangepast door Rookie foto's bijgevoegd Quote
Edwin Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Zo hangen de pompoenen er hier momenteel bij, ze kunnen nog even afrijpen.. 5 Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Heb jij de pompoenen daar te koop staan? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Op 2-9-2024 om 09:48, Rookie zei: dit een kruising of een ander soort Of het een kruising is kan ik niet zien. Maar de schil ziet er erg glad uit en doet me denken aan een Halloween pompoen soort. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Martijn Geplaatst: 6 september 2024 Auteur Geplaatst: 6 september 2024 9 uren geleden, appelvrouw zei: Heb jij de pompoenen daar te koop staan? Kraampjes aan de weg Berkelland | Facebook 4 Quote
Rookie Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 9 uren geleden, appelvrouw zei: Of het een kruising is kan ik niet zien. Maar de schil ziet er erg glad uit en doet me denken aan een Halloween pompoen soort. Dankjewel! Vorig jaar had ik er ook zo eentje uit hetzelfde zakje zaden (ik koop mijn zaden wel ergens anders nu), maar die heb ik weggegooid, ik durfde het niet aan. Nu zitten er twee van die pompoenen aan de plant, ik ga ze helemaal laten rijpen en dan voorzichtig een keer proeven. Ze zien er in elk geval wel mooi decoratief uit. 3 Quote
woldistel Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Je hoeft niet voorzichtig te proeven, hoor. Als ze bitter zijn merk je dat wel en kun je ze naast de voordeur zetten 🎃 Er zijn ook eetbare pompoenen die lijken op die van jou. Ook hoef je per plant maar één te testen. Als die goed is, is de rest aan die plant ook goed. 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 (aangepast) Op 23-1-2024 om 09:54, Martijn zei: Howden, Potimarron Françai, Red Kuri en Solor besteld Het lastige is dat als je deze bij of door elkaar in een kast hebt liggen je het verschil tussen de soorten niet ziet. Toch hoop ik dat ik bij jou vanmiddag enkele potimarrons heb meegenomen, ik denk het wel, die worden iets groter dan de uchi Kuri. En ze hebben meer een punt van boven. Mooie kast vol..en ik zag ook pawpaws👏👏 6 september 2024 aangepast door appelvrouw 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Martijn Geplaatst: 7 september 2024 Auteur Geplaatst: 7 september 2024 Appelvrouw, Je had aan mogen bellen. Ik was wel thuis. Dan had ik je een rondleiding in de tuin kunnen geven. Die op de foto staat is de Potimarron Françai. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Dat dacht ik al dat het de Potimarron is. Die is net een tikje lekkerder( vind ik) dan de UK. Ik ben erbij mee. Volgende x als ik weer eens in de buurt ben dan bel ik aan Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Ik heb die Potimarron even opgezocht, ik lees er goede dingen over. Die zou ik wel als vervanger van de UK kunnen gaan doen volgend seizoen. 1 Quote
woldistel Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Mooie Barbapapa, die Potimarron 😀 Ik heb dit jaar alleen Moranga pompoen. Die doet het leuk genoeg (twee volgroeide pompoenen, nog niet rijp en er zit nog een tennisballetje aan. Ook nog een onvolgroeide weggehaald uit de buurtuin). Als ze beide rijp worden heb ik genoeg in de diepvries voor de winter. De courgette Costata Romanesco plant is dit jaar echt gigantisch. Spitvork for scale 😁 3 Quote
jootje Geplaatst: 12 september 2024 Geplaatst: 12 september 2024 Ik denk dat ik met mijn flespompoen, Longue de Nice wel in het record topic kan! De grote hangende is nu ongeveer 90 cm. de liggende groeit nog steeds…..ik vind ze helemaal leuk! Maar had ze zo groot niet verwacht. 😱 10 Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2024 Geplaatst: 12 september 2024 Super mooi die lange uit Nice! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Ohhhh. Leuk voor volgend jaar. Waar heb je dat zaad vandaan? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
jootje Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Bonnie, hier dus. maar ik wil ook wel een paar zaadjes voor je meenemen hoor! 😊 1 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Heb ff gezocht en foto gevonden @Rookie van mijn baby bear pompoen in 2019 ik had 3 van ongv deze langwerpige vormen. De andere 2 waren kleiner. Bij verwerken in de oven was de schil niet gaat te krijgen.. die heb ik met eten allemaal moeten verwijderden. 🫤 volgende seizoen hetzelfde dus ik was er wel klaar mee… omdat ik destijds ook meerdere meldingen van fenomeen las….🤔 3 Quote
Rookie Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 (aangepast) Ze lijken inderdaad wel een beetje op elkaar. Ik kan ze opensnijden, de zaden verwijderen en roosteren in de oven, maar ik denk dan niet dat het iets wordt. Ik gooi de rest van de zaden weg, hier heb ik niets aan. 13 september 2024 aangepast door Rookie 1 Quote
bonnie f Geplaatst: 15 september 2024 Geplaatst: 15 september 2024 Op 13-9-2024 om 08:32, jootje zei: Bonnie, hier dus. maar ik wil ook wel een paar zaadjes voor je meenemen hoor! Fijn. Heb jij ruimte voor grote pompoenen? Ik heb zaad van heerlijke muskaatpompoenen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 Deze twee pompoentjes groeien in mijn pallets bak. De kleinste is zo groot als een flinke biet. Honeynut denk ik. 7 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vinky Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Op 16-9-2024 om 21:49, appelvrouw zei: zo groot als een flinke biet Zó triest is het hier niet, maar de butternuts hier zijn dit jaar bedroevend klein. Ik had er nog eentje van 2023 en die was toen rond de 3 kilo. Die van 2024 kwamen uit het zelfde zakje zaad – daar kan het niet aan liggen. Gek seizoen hoor. De planten overwoekeren altijd het klimrek, maar nu kwamen de ranken nauwelijks tot de bovenkant, sommige zelfs maar halverwege. Op de foto links eentje die nu nog aan de plant hangt te rijpen, en die nauwelijks groter of kleiner is dan de andere. Rechts de butternut van 2023 – die hierna de compost gaat verrijken 3 Quote
Arja Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Mijn butternuts hebben helemaal geen vruchten gemaakt. Quote
Vinky Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Ach wat jammer @Arja. In dit soort sneue gevallen zet ik het liefst het vizier alvast op volgend seizoen: dan gaan sommige gewassen vast beter dan dit jaar. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 20 september 2024 Geplaatst: 20 september 2024 Mijn pompoenseizoen is inmiddels afgerond en ik ben er blij mee hoe het is verlopen. Ik had 2 uchiki kuri planten die op 30 cm van elkaar tegen een muur waren geplant. Op 1 april binnen gezaaid. Ik wilde ze graag omhoog leiden ivm de beperkte ruimte en omdat ik de planten een grote sierwaarde vind hebben. Uiteindelijk heb ik 4 rijpe pompoenen kunnen oogsten, prima voor hier. Ik ben toch de enige die ze eet 😊. Ik heb er eentje weg gegeven aan een vriendin en de overige liggen in de schuur na te rijpen. De eerste is half augustus geoogst, daar ga ik binnenkort pompoengnocchi van maken. Dat is ook goed in te vriezen. Verder ga ik zeker zaad winnen voor volgend jaar. De kuri blijft 😃! De eerste foto is van begin juli, daar bedekken ze al een groot deel van een lelijke muur. De tweede foto is het eindresultaat -1. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.