Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pompoen 2024


Martijn

Aanbevolen berichten

Ook Pompoenen besteld bij Vreeken.
Dit jaar weinig bijzondere rassen, aangezien aan de weg alleen Halloween pompoen en gewone orange eetbare pompoenen worden verkocht. 
Daarom rassen Howden, Potimarron Françai, Red Kuri en Solor besteld. 

 

           
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Tanja65hier op het forum staat er ook wel info over naaktzadige pompoenen. Wat ik daarvan heb onthouden is dat de opbrengst best tegenvalt, dus tenzij je heel veel ruimte hebt, is het niet erg rendabel qua kiloopbrengst.

 

Ik ga voor dezelfde soorten als vorig jaar: Butternut Early Nutter F1, Potimarron en Musquee de Provence. Van de laatste heb ik afgelopen jaar helaas geen oogst gehad. Dit jaar voor de herkansing en iemand charteren om liters pompoensoep te maken. 😅

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2024 om 18:47, MSDG zei:

dus tenzij je heel veel ruimte hebt

Ja, eigenlijk hebben we best veel ruimte. We hebben nog een heel stuk dat vol kweekgras zit en we kunnen niet alles tegelijk. Ik kan me voorstellen dat we enkele m2 schoonmaken, van voeding en compost voorzien, en daar pompoenen of vergelijkbaar in planten. Dus op zich zou het wel kunnen. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Wij proberen eigenlijk ieder jaar een voor ons nieuwe soort Pompoen te kweken en dit jaar is dat de Zucca Queensland Blue ( Cucurbita Maxima )  van Semistrani geworden,

 

de zaden,

IMG_0261.jpeg

 

de zaailingen,

IMG_0258.jpeg


over gepot,

IMG_0289.jpeg

 

🌱😎

aangepast door Ruderalis
Foto toegevoegd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag maar eens de pompoenen, courgette en Pattisson gezaaid in diepe 28 tray, deze in de tunnelkas gezet vanwege gebrek aan ruimte op mijn warmte matjes.

 

Gezaaid:

Patisson Custard White

Patisson Sun Burst F1

Spaghetti pompoen

Courgette Diamant F1

Courgette Dunja F1

Pompoen Sweet Mama

Pompoen Uchi Kurri

Pompoen Crown Prince F1

Pompoen Galeuse d'Eysine

Pompoen Butternut

Pompoen Honeynut

 

Gewoon voor de leukig heid ook nog de Atlantic giant zaden gekocht om eens te kijken of het lukt een 50-100kg+ pompoen te kweken 😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Kevins Moestuin said:

Gewoon voor de leukig heid ook nog de Atlantic giant zaden gekocht om eens te kijken of het lukt een 50-100kg+ pompoen te kweken 😇

Zo grappig... maar je moet dan ook wel heeeeeeeeeeeel veel ruimte hebben om deze allemaal te zetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan nog zat, hoor @Kevins Moestuin. Ik ga komende week ook pas pompoenen, komkommers e.d. voorzaaien. De lente is tot nu toe erg nat en fris. Dus buiten en zelfs in kas schiet het ook nog niet erg op.

Mijn tuinbuurman zaait alle pompoenen en courgettes gelijk in volle grond met een doorzichtig  plastic emmertje erover. Hij begint pas ergens in mei afhankelijk van het weer.

 

Edit: inmiddels toch zelf ook mijn pompoenen enzo gezaaid, want ik was toch al bezig 🤭

aangepast door woldistel
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dit jaar weinig bijzondere rassen, aangezien aan de weg alleen Halloween pompoen en gewone orange eetbare pompoenen worden verkocht. 
Daarom rassen Howden, Potimarron Françai, Red Kuri en Solor gezaaid.

aangepast door Martijn
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zaaide ruim een week geleden voor:

 

Table Ace

Hokkaido 

Baby Boo (mini)

Butternut 

Uchiki kuri

 

Alles is inmiddels al opgekomen, behalve de mini. Dat was nogal oud zaad, dus sowieso een experiment. Zonet het hele zakje erbij gezaaid, dus dat wordt of nul of 25 plantjes 😆

aangepast door Arja
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Kevins Moestuin zei:

@Martijn dat is nog eens verstandig alleen zaaien wat verkoopt, of wat je zelf graag eet 😇

Afdoende leert men. Vorig jaar zijn de meeste op de composthoop beland. Kinderen willen een oranje pompoen 🎃 maken met Helloween. De ouders een kleine oranje in de soep. 🍜 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soorten dit jaar: Musquee de Provence, Amoro F1, Uchiki Kuri en Early Nutter F1. 
 

Maar plek voor 3 plantjes, waarvan 2 op de composthoop. Waarschijnlijk gaat Musquee de Provence ergens tussen gefrommeld worden, als de vruchten dan wat kleiner blijven is dat helemaal prima. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...