Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb mijn moestuin al deels ingericht. Toch zou ik graag wat tips willen horen van de ervaren moestuinder.

Mijn schema ziet er alsvolgt uit:

1.Peul 2. Kool 3. Blad 4. Vrucht 5. Wortel.

Zaaibed 6 en 7 zijn nog leeg. Vervolgens 8 en 9 voorzien van wortelgewas (Uien en knoflook). 10. Rabarber.

Wat is mogelijk om in de zaaibedden 6 en 7 te zaaien/planten? Ik doe geen aardappelen.

Geplaatst:

Je zou nog een categorie "maïs" toe kunnen voegen. Ik weet niet hoe groot het bedje "vrucht" is, maar met een paar courgetteplanten erbij kom je al gauw grond te kort. Wie weet kan je daar ook een extra ruimte voor reserveren?

Geplaatst:

Zijn je bedden even groot? Als dat zo is, dan zou ik nog wat ruimte nemen voor bonen. Je hebt twee bedden voor uien en knoflook en maar één voor bonen. Bij mij is die ratio eerder andersom: 1 bed voor knof/ui (en zelfs peen en biet), 1 bed voor voorjaarsbonen (peul/erwt/kapucijner) en 1 voor zomerbonen (stam en stok). Maar misschien ben ik iets te veel bonen-minded. Of jij houdt gewoon heel erg van uien

Geplaatst:

Bloemen? En dan met name die, die goed zijn voor je grond en de volgende bewoner en voor de bijtjes natuurlijk. Phacealia is een hele makkelijke 'groenbemester': groeit snel, vriest dood en trekt veel bijen aan.

Verder kun je slasoorten bijna overal schadeloos in en tussen zetten, bedjes vullen met steeds nieuwe rijtjes sla zodat je de hele zomer door kunt kauwen. En als je het niet opeet ook niet erg, gewoon afsnijden voor ze bloeien en op je composthoop. Of wel laten bloeien en het zaad zelf oogsten.

Ik neem niet aan dat bedje 10 meedoet in de wisselteelt. Rabarber is namelijk niet een plant die ieder jaar hoeft te verhuizen. Beter van niet zelfs, doet het jaren goed als ie een lekkere plek heeft voor zichzelf.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Misschien dat je hier wat aan hebt.

Ik heb de tuin ingedeelt in bladgroenten, koolgewassen, peulvruchten, vruchtgroenten, wortelgewassen, uigewassen, nachtschade en een aardbeienbed.

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Geplaatst:

Ik heb de aardappelen vorig jaar vervangen door ananaskers (ook een nachtschade).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic