Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik neem mee:

-geheime dingen voor Jorieke

-schoenlappersplantje voor Geedee

-wormen voor Helly

-citroengras voor kruidje

-citroengras en mirabel J voor Jet

-citroengras voor Eva

-zaden van blauwe regen voor ?

Ik bied verder aan voor wie het wil:

-blauwe regen-zaden (die echt kiemen maar meer garantie geef ik niet)

-een oregano-plantje van een fijn soort

-citroengras-plantjes (als het lukt, net gezaaid)

-komkommerkruid plantjes (net gezaaid)

-digitalisplantjes

-bakje wormen.....

-gemengd bloemenzaad

-als het lukt mirabilis j zaailingen

Ik krijg:

-ananassalie, dragon en salie van Jorieke

-tijm en laurier van Gedee

-venkel van Jet

-citroenmelisse van Jet

-afrikaantjes en groentezaailingen van Eva

-zaailingen van Helly

Ik ben nog op zoek naar:

-een overgebleven teveel gezaaide rare afrikaan, tomaat, courgette of komkommer oid (gewoon voor de leuk maar alleen als je het anders toch had weggegooid)

aangepast door Gast

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Hopla, ik heb wel venkel voor je De planten zelf hebben de winter niet overleefd, maar ik heb net heel wat zaailingen tussen de stenen uitgepeuterd. Iig van de groene. Van de bronzen nog maar 1, die houd ik zelf en ik weet niet of die niet groen/brons wordt. Maar ik houd dat veldje nog even in de gaten!

Geplaatst:
Hopla, ik heb wel venkel voor je De planten zelf hebben de winter niet overleefd, maar ik heb net heel wat zaailingen tussen de stenen uitgepeuterd. Iig van de groene. Van de bronzen nog maar 1, die houd ik zelf en ik weet niet of die niet groen/brons wordt. Maar ik houd dat veldje nog even in de gaten!

Dank je, ik neem (met alle soorten van genoegen) genoegen met een groene venkel!

Geplaatst:

Ik ben wel geinteresseerd in het citroengras.

Van komkommerkruid kan je geen stekjes maken als ik me niet vergis. Ik kan wel proberen om iets voor je te zaaien. - Je bedoelt toch borage?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Bonnie, ik heb je eerder al citroenmelisse en bronzen venkel aangeboden..wil je dat nog? Citroengras lijkt me wel leuk..is dat een indische soort? Voor in de kas? Je hebt het over toorts gehad, is dat de koningskaars (die heb ik zelf) of een andere toorts? Ik wil nl graag toortsen. Digitalis heb ik ondertussen genoeg aangeboden gekregen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Bonnie, ik heb je eerder al citroenmelisse en bronzen venkel aangeboden..wil je dat nog? Citroengras lijkt me wel leuk..is dat een indische soort? Voor in de kas? Je hebt het over toorts gehad, is dat de koningskaars (die heb ik zelf) of een andere toorts? Ik wil nl graag toortsen. Digitalis heb ik ondertussen genoeg aangeboden gekregen...

Oh, flut. Gemist. Alvast dank voor de plantjes. Helaas heb ik geen zwarte toorts.

De citroengras heb ik net gezaaid en is niet winterhars (heb iik deze winter ontdekt).

Ik zal wat plantes meenemen.

Geplaatst:
Ik ben wel geinteresseerd in het citroengras.

Van komkommerkruid kan je geen stekjes maken als ik me niet vergis. Ik kan wel proberen om iets voor je te zaaien. - Je bedoelt toch borage?

Miscommunicatie: ik bied ze aan, heb ze net gezaaid.

(ikk heb niet veel bijzonders om aan te bieden, dus ik heb gewoon wat extra gezaaid)

Geplaatst:

Ook in de aanbieding: bakje wormen uit mijn compostbak...

Geplaatst:

Ikke *steekt vinger op*

Hoeveel zit er in een bakje? Denk je genoeg voor een wormenbak?

Good things come in small packages

Geplaatst:

@Helly:

Ik heb geen flauw idee. Het zijn van die kluwes en dan een bakje van de chinees vol? Is dat wat?

Geplaatst:

Oh dat lijkt mij wel genoeg hoor. Ik heb niet van die hele grote bakken.

Alvast bedankt!

Ik kan een komkommer/tomaat of courgette plantje voor je meenemen. Niet dat ik nou van die aparte versies heb, maar heb vast wel wat over dit jaar.

Geplaatst:
Bonnie, ik kan ook oranje Afrikaantjes voor je meenemen.

Oh, leuk. Oranje is altijd goed.

Het is net sinterklaasavond. Ik krijg allemaal cadeautjes.

(ik wilde alleen dat ik iets meer uit te delen had)

Geplaatst:

Ach misschien kan je iets van anderen krijgen dat je weer kunt ruilen met een ander? Ik geloof ook niet dat we zo nauw kijken met wat we geven/krijgen. We maken elkaar blij met wat we wel hebben en daar gaat het toch om op zo'n dag.

• 3 weeks later...
Geplaatst:
Zijn dat van die speciale wormen voor de wormenbak? Dan zou ik er ook graag een paar van willen.

Niets speciaals. Ik heb al jaren een compostbak en daar krioelt het van de wormen. Helemaal uit zichzelf. Blijkbaar voelen ze zich daar thuis en de compost gaat al jaren als een trein.

Geplaatst:

en mik je die wormen gewoon in je compostbak (ik heb zo'n plastic ton)? Of moet je daar nog wat speciaals voor doen? Sorry, ik ben niet zo bekend met compost maken.

Geplaatst:

De compostbak is open aan de onderkant. De wormen zijn er dus vanzelf ingekomen en voelen zich dus blijkbaar thuis. Nooit iets voor gedaan.

Geplaatst:

Oh, ok. Die wormen die vanzelf in de compostbak verschijnen heb ik ook. Die hoef ik niet extra.

@Heylane: dat is de reden waarom je de compostbak op gewone grond moet zetten en niet op stenen. Dan kunnen de wormen er zelf inkruipen.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Ikke nie weten.

Feit blijft natuurlijk dat ik heul speciale wormen heb!

• Nieuwe aanmaken...